Poepweer!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sfd&^$
  • Startdatum Startdatum
Wat een luxe probleem, ik ben blij als ik met de F50 binnen de minuut de 2000 ft haal....:D

Op de 737 (vroegah...) herinner ik mij een master warning indien de a/p het niet ging redden (trim) om af te levellen op geselecteerde hoogte. Even disconnecten, gas terug en duwen. Lijkt me dat je daarop kan anticiperen.

Maar,... elke situatie is anders en wij waren er niet bij, dus je weet het nooit. Kom je uit Bankok na 12 uur hangen, ben je misschien wat minder scherp....
 
Windshear Detection

Windshear Detection

Niet om vervelend te doen, maar vertel mij maar eens hoe. Klote systemen vind ik het, en het is heel verleidelijk cb's te trekken. Het beste is überhaupt niet vliegen of aan zo'n nadering beginnen ja. Maar anders?

Niet als afzeiken bedoeld, maar ik word namelijk echt schijtziek van dat systeem..

From the FCOM (1.22.40)

WINDSHEAR DETECTION PRINCIPLES

The FACs generate the windshear warning whenever the predicted energy level for the aircraft falls below a predetermined threshold.

In computing this energy level prediction, the FACs use data from different sources. From ADIRS comes data such as vertical speed, air and ground speeds and slope ; from other sources come such derived parameters as total slope, longitudinal wind gradient, and vertical wind.

The FACs express this energy level as an angle of attack and compare it with an angle-of-attack threshold above which windshear conditions are most likely and pilot action is required.

What does this mean?

Aircraft energy is calculated using the square of the speed - so flying only slightly faster will give a significant increase in aircraft energy. This will put you further away from the threshold at which the warning is generated. An extra 10 knots all the way down can make all the difference.

One more thing I want to add:-

The Primary task of the PF is flight path control. A/P and A/T are simply tools to aid in this task. The books (Boeing/Airbus) clearly state that these should be turned off if they're not doing the job.
 
19 of 77

Ik begrijp dat je gewoon nederlands verstaat, dus doe ik het ook in het nederlands.

De extra speed hou ik inderdaad ook al rekening mee. Maar dan nog wil hij met enige regelmaat afgaan. Nog harder en ik zit boven gear extended speed. Wel achter gekomen dat de enige manier dat ding af te zetten is één motor uit te zetten, maar ja, leg dat dan maar eens uit.. ;)

Maar wel bedankt voor de extra info
 
Terug
Bovenaan