Opleiding Aviation op HvA, 2009-2010

Same here!

Het viel mij erg mee, waren vooral veel vragen over de instrumenten, hoofdstuk 3 is eigenlijk amper aan de orde geweest.

Op naar de (her)tentamens! :)
 
Dito!

Het valt inderdaad erg mee. Ik was me al zorgen aan het maken over transport wander en schijnbare drift. Gelukkig ging hij daar niet te ver op door en was hij al blij als je wist dat het over gyroscopen ging :wegkwijt:

Iedereen veel succes met de hertentamens!:passed:
 
De presentatie van IAV over de kennistoets heeft mij een goed beeld gegeven over wat ik kon verwachten achteraf moet ik zeggen. Als ik daar niet heen was geweest had ik denk ik een ander beeld gehad over wat ik kon verwachtten. Doordat er voorbeeldvragen waren werd het mi goed duidelijk wat er van me verwacht werd.
 
Ook gehaald, was als laatste aan de beurt bij de kennistoets dus ik kreeg de moeilijkste vragen maar het ging eigenlijk prima.

Succes met de herkansingen voor wie die deze week heeft.
 
Ik vond het nogal anders dan gedacht. Kreeg alleen maar vragen over mijn deel. PFD en gekozen systeem. Pieterz constateerde een fout in een tabel die ik uit ons verslag had. Ik had Air data e.d. net zo goed niet kunnen leren omdat dat niet werd gevraagd, terwijl ik daar veel tijd in had gestoken. Maar goed ondanks dat, heb ik het wel gehaald. Iedereen succes met zijn/haar (her)tentamens. Zijn er al mensen die hun Aero practicum cijfer terug hebben? Ik nog niet ben benieuwd hoe het is gemaakt.


Wannabe.
 
Das wel balen, bij ons kreeg iedereen 1 instrument dat je moest uitleggen.
Ik heb (buiten de verslagcijfers en de cijfers van vorig kwartaal) nog geen enkel cijfer teruggekregen, ook niet van CPV ofzo...
 
k had Air data e.d. net zo goed niet kunnen leren omdat dat niet werd gevraagd
Onzin, je hebt er nu dankzij het leren toch kennis van hoe het werkt, het gaat er om wat je van het project leert, in dit geval de principes van de Basic Six instruments.

Dat het niet specifiek werd gevraagd op de toets betekent niet dat het niet nuttig is om te weten...
Ik ben ook nog nooit naar m'n rijbewijs gevraagd door de politie (vast dankzij m'n voorbeeldige rijgedrag :grijns:), is het daarom niet nuttig om te hebben? (had het net zo goed niet kunnen halen, ze vragen er toch nooit om dus je kan best zonder) ;)
 
Jullie snappen wel wat ik bedoel. Had het me gewoon anders voorgesteld. Wat gabberpiertje al zegt: het is van belang dat je weet hoe de basic six werkt. Daar zijn Air Data en Gyro de basis van, daar had ik dus ook het meeste vragen van verwacht. That's all.
 
Ik ben ook benieuwd wanneer we bijvoorbeeld CPV terug krijgen.

Heb Aero al wel terug, onvoldoende gemaakt dat wel.

Was trouwens ook volledig onze eigen schuld haha. Heb nu wat tijd gekregen om het te verbeteren, dus dat komt wel goed.
 
ja wannabe klopt, het kwam alleen een beetje over alsof je het voor niets had geleerd;) maar waar hebben jullie de aero cijfers dan, want ik heb nog niets terug?

grtz!
 
CPVcijfers staan inmiddels online, ik heb 'm gehaald :) Niet dat ik dat niet had verwacht eigenlijk ... Herkansing TNA1 ging ook wel goed geloof ik ^^
How 'bout you guys? :D
 
Wel grappig had eerst een 4 voor mijn site dus had ik de haas ff gemaild hoe dat zat. Mailde hij terug dat het wel in orde was en nu heb ik ook gewoon een voldoende.;)
 
CPV ook voldoende gemaakt, wel raar dat er zoveel mensen met een 1 zijn etc... maar goed, ik ben nu wel eens benieuwd naar mijn aer cijfer:P Het duurt nu toch al aardig lang...

Ik ben zeer benieuwd naar die bijeenkomst aanstaande vrijdag. En dan met name naar het nieuwe groepje.

Groetjes
Dwayne
 
hahaha eerst een 4 en na een mailtje een voldoende, ben toch benieuwd hoe er dan wordt nagekeken;) Hoop dat je dit trucje ook met onvoldoende toetsen kan doen:P En ik ben ook erg benieuwd naar mijn nieuwe groep, hoop wel dat er niet veel afhakers tussen zitten.
 
Hee iedereen,

Volgens mij de eerste helft van het jaar bijna afgelopen. Ik ben momenteel net met mijn studie gestopt. Dit was een studie die niets met vliegen te maken had, en ik heb besloten te gaan proberen te bereiken wat ik vroeger altijd al wilde, vlieger worden!

Nu ga ik zeer binnenkort een natuurkunde cursus aan het JBI doen, om vervolgens de selecties bij de KLS en eventueel bij de EPST te gaan doen. Indien ik word aangenomen, zal ik hoogstwaarschijnlijk een lange tijd moeten wachten. Die tijd zou ik eventueel willen opvullen dmv. mijn P te halen met Aviation. Zo doe ik toch veel kennis op omtrend onderwerpen uit de luchtvaart en doe ik iets wat mij leuk lijkt.

Nu heb ik echter dit hele topic doorgelezen, maar toch heb ik nog niet echt een goed beeld van de opleiding. Ik ben zelf niet zo technisch ingesteld, en deze opleiding lijkt mij juist heel erg technisch, dus daarom twijfel ik nog. Ik interesseer mij erg voor vliegtuigen, en dan met name waarom ze vliegen, hoe ze vliegen, en wat er allemaal gebeurd op de luchthaven. Met deze vliegtuigen dan. Dus als een kist aankomt vanuit een bepaalde bestemming, wat er dan gebeurd voor vertrek, tijdens de vlucht, na aankomst, en voor volgend vertrek. Maar als ik dan de termen lassen ed. hoor verdwijnt mijn motivatie enigszins. Ik zou namelijk geen vliegtechnicus willen worden.

Nu is mijn vraag aan degenen die dit jaar zijn begonnen, of zij misschien een omschrijving willen geven van hoe zij het afgelopen jaar ervaren hebben en wat het allemaal precies inhield. Hoop dat iemand hierop wil reageren. :)

Greets,
FP7
 
Terug
Bovenaan