Opleiding Aviation op HvA, 2009-2010

@ Wannabevlieger & Dween:
Netjes! Ik dacht dat het heel erg goed was gegaan maar achteraf heb ik 3/4 vakken net gehaald en voor natuurkunde zelfs een 2 :1855:

We gaan vanavond met onze projectgroep ook die film kijken, werd ons enorm aangeraden door een aantal oudere jaars.

Schiet het al op met jullie project? We zijn atm bij hoofdstuk 3, hopen dit voor de pepernotenavond grotendeels af te hebben :)
 
:o

:o

Natuurkunde is vooral heel erg nauwkeurig zijn met het rekenen, dat is ook waar het om gaat. Misschien is het daar fout gegaan.
Ik ga bijles geven vanaf blok 2 in TNA, TMA en TWI dus als je wilt mag je langskomen haha ;)

Als je voor de pepernotenavond H3 al grotendeels af hebt lig je wel goed op schema volgens mij, en heb je mooi de tijd om de feedback van de ouderejaars te verwerken in je verslag.
Helaas kan ik er zelf niet bij zijn om na te kijken op de pepernotenavond maar succes ermee!

Laurens
 
Heey Resy,

ja met het project loopt het goed, hfd 3 is af:D!!!!
dus dat komt helemaal goed en dat is zwaar balen van natuurkunde:O.
Ik ben net terug van de filmavond, was zeker leuk en ik ben serieus aan het overwegen om lid te worden van de AAA.

Maar ik dacht we krijgen een film te zien, nee een serie aircraft crash investigations (ik vergeet die naam alllltijd!!), maar was zeker leerzaam, vooral die vragenronde, viel toch wel op dat veel mensen niet wisten wat alles was terwijl dat toch gewoon in het verslag staat:P

Nou ik zie jullie misschien morgen wel tijdens TMA,

Ciaoooo
 
@ Laurens,
ja daar is het zeker weten fout gegaan :p ik snapte de stof helemaal maar ik ben een beetje een sloddervos :P

Na die avond van gister overweeg ik ook lid te worden, ik denk wel dat ik het doe! Ik vond het gister echt supervet, kende die serie niet en vond ook dat ze goede vragen stelde. Ik had mijn antwoord ook fout maar ik klap altijd dicht voor zo'n grote groep :p
 
Lid worden van een studievereniging is altijd aan te raden. Zoals je merkt doe je veel meer kennis op dan mensen die geen lid zijn. Je betrekt jezelf ook meer bij de opleiding en met die excursies heb je meer inzicht in hoe de luchtvaartwereld in elkaar steekt en wat je na deze opleiding nou eigenlijk kan.

Vergeet overigens niet dat de AAA pas een ruim jaar bestaat, dus laat je niet afschrikken door een klein ledenaantal of onbekendheid ervan bij andere personen.
 
Naja ik vond de info avond van de AAA niet echt indrukwekkend eerlijk gezegd. Oude Aircrash Investigation uitzending gekeken die de helft al kende, met een vragenrondje tussendoor over de Basic Six, waar de docenten (die wel centraal lijken te staan in de vereniging ???) zich imho teveel mee bemoeiden.

Het gratis eten is leuk bedacht, maar alleen interessant als je laat uit bent of in Amsterdam woont...

Verder vond ik de vereniging enigszins onsamenhangend, er staat eigenlijk nog niet veel vast, men is overal 'mee bezig'. Begrijpelijk na 1 jaar, maar om leden te werven zul je toch iets meer moeten bieden dan gratis eten imho. Ik denk er nog eens ernstig over na. Misschien moet ik me maar aanmelden als ondersteunend lid/wereldverbeteraar :kerst:
 
Ik wordt geen lid.

Heb ik besloten nadat ze tijdens een hoorcollege TWIS2 ons kwamen 'vertellen' over de vereniging. Ik heb zelden medelijden, maar zo'n slap verhaal heb ik zelden gehoord..

Heel mooi hoe onze docent de boel vervolgens afkapte, om weer over te gaan op de orde van de dag :)
 
Zijn er al presentaties van jullie kant geweest of projecten afgekeurd oid?
Hier gaat het aardig, we hebben onze presentatie eind volgende week (gelukkig^^)
 
Heey Resy,

ja ik heb afgelopen dinsdag mijn presentatie en toets gehad.

Ik heb ze beiden gehaald dus ben er helemaal vanaf:D:D Heerlijk gevoel!!

Veel succes!!
 
Dank je!!

Ze vragen echt alles uit je verslag, voornamelijk hoe de instrumenten werken, hoe het zit met back up, ze zeggen bijvoorbeeld ook (als je een plaatje hebt van de behuizing van een ASI bijv) hoe het dan werkt

ik had ook veel vragen over de QNH etc. je moet gewoon goed doorhebben hoe het hele systeem in elkaar steekt en van het morfologisch overzicht hoe de verschillende stappen werken. En als je een foutje hebt in het verslag gaan ze daar ook vragen over stellen of je misschien een idee hebt hoe het dan wel zou moeten/kunnen.

Ik zou zeggen: leer je verslag goed van voor tot achter van links naar rechts. Zorg dat je van elk hoofdstuk iets weet.

Groetjesss
 
Als je over een bepaald onderwerp presenteert, krijg jijzelf daar dan ook gerichtere vragen over of krijgt willekeurig iemand uit de groep daar een vraag over? Omdat in principe iedereen uit de groep alles moest weten maar er waren in onze groep mensen bang om genaaid te worden op hun stuk zeg maar .. :s
 
In principe zijn ze gerechtigd (ik citeer:P) om je alles te vragen uit het verslag, wel is het zo dat als het gaat over een stukje dat jij hebt gemaakt en iemand anders weet het niet dat ze dan jou kunnen vragen om jouw ''expertise'' in de strijd te gooien aangezien jij degeen bent die het stukje heeft geschreven. Maar het is echt niet zo dat het alleen zal gaan over de stukjes die jij hebt gepresenteerd of hebt gemaakt. Bij mij vroegen ze ook meer over andere dingen als wat ik had gemaakt:P Vrij vervelend, maar had gelukkig goed geleerd:P
 
@ Dween

Even over die hand-out bij de presentatie he. Is het de bedoeling dat je gewoon de presentatie slides uitprint, of is het wat anders???

Greetz
 
@ Gabberpietje

Ja het is inderdaad de bedoeling gewoon de slides uit te printen. Je kan bij het afdrukscherm van powerpoint kiezen hoe je het uit wilt printen. Wij hadden hand outs en dan 6 per pagina. (9 wordt zo onoverzichtelijk).

Alvast veel succes!
 
Als je over een bepaald onderwerp presenteert, krijg jijzelf daar dan ook gerichtere vragen over of krijgt willekeurig iemand uit de groep daar een vraag over? Omdat in principe iedereen uit de groep alles moest weten maar er waren in onze groep mensen bang om genaaid te worden op hun stuk zeg maar .. :s

Zorg vooral dat je het onderwerp van je eigen presentatie goed kent! Als je dat al niet goed kunt uitleggen c.q. verklaren dan wordt het een lastige kennistoets. Daarnaast kun je altijd vragen verwachten over het verslag zelf. Zorg dus dat je de achterliggende theorie goed kent (dus niet uit je verslag leren, want daar kunnen fouten in staan) en dat je de gemaakte keuzes in het verslag kunt beargumenteren.

Slides: je kan ook 3 per pagina printen met rechts een aantal regels voor opmerkingen (vinden docenten nog wel eens handig.) Maar wat Dween zegt is ook prima.
 
Terug
Bovenaan