open solliciteren KLM, wie weet aan wie gericht?

skydiver

New member
Ik wil graag een open sollicitatie doen aan de KLM. Maar weet iemand aan wie het gericht moet zijn? Of gewoon heer/mevrouw? lijkt mij namelijk beter als je de goede persoon weet bij HR.

laterzz
 
ik heb eigenlijk geen flauw idee, maar ik wilde je toch even zeggen dat ik het erg moedig vindt om het zo te proberen in jouw situatie! :)
 
^-^ Kun jij anders niet ff belletje doen en de naam van de betreffende HR persoon hier plaatsen ?
Alvast bedankt.
 
Beste Skygod,

ehh
diver,


Wat we U proberen te vertellen is dat mensen als U, ik en vele andere lagere wezens, het al geprobeerd hebben.

Ja, ook ik heb ooit gehoopt bij de blauwe te kunnen vliegen. Ik heb zelfs mensen gebeld in 't HR-hoofdkantoor.

"KLM Cockpit Recruitment, Mevr. X aan de lijn, mag ik even weten welke vliegopleiding U heeft genoten?" is zo ongeveer de openingszin.

U heeft dan 2 keuzes: Liegen, en zeggen "KLS (danwel NLS), mevrouw" of de waarheid zeggen. "Een vliegschool, anders dan KLS/NLS/Luchtmacht, mevrouw"

Geval 1 zou, iig in mijn geval, niet zo netjes zijn, want ze komen er natuurlijk achter, en tijdens je eerste zin beginnen met liegen, dat komt slecht aan.

In geval 2 klinkt het verdere gesprek ongeveer zo:
".........................................................................."
"Hallo, mevrouw X, is U nog daar?"
"Mevrouw X?'"
"Ja, ik ben nog daar. We hebben het hier over een Harde Eis, Alleen mensen met KLS of NLS kunnen bij ons solliciteren. CPL of ATPL is bijzaak, echter KLS of NLS is hoogst noodzakelijk. Veel plezier met de rest van Uw leven....-tuut-...-tuut-...-tuut-..."

Een open sollicitatie zien ze zoiezo niet graag. Je belt op, en zou je van de KLS of NLS komen, dan krijg je een standaard formulier opgestuurd, dat je thuis fijn in kan gaan vullen.

Dus, beste Skydiver, als je in het bezit bent van een KLS/NLS/Luchtmacht-opleiding, dan raad ik U aan op de klm.com-website het telefoonnummer van Mevrouw X op te zoeken, en uw geluk te verzoeken.

Heeft U niet 1 der bovengenoemde opleidingen gevolgd, dan kunt U zich die 15 cent voor 't gesprek beter sparen.
 
Oorspronkelijk gepost door skydiver
als captain bandenpoetser nou goed? gaan we elkaar stimuleren of afbranden als we piloot willen worden?

Ik denk niet dat men je wil afbranden, maar dat ze zich hier wel afvragen op wat voor functie je van plan bent te solliciteren als je alleen een FAA PPL hebt (volgens je profiel). Piloot bij de KLM ligt dan niet voor de hand.
 
Heb inmiddels mijn profiel aangepast. Ik heb inmiddels mijn cpl multi ifr af en ook mcc. totaal 300 uur. Dus mag het dan wel? En ik weet nu nog steeds geen naam!
 
Skydiver:

Je hebt óf KLS/NLS/Luchtmacht: Dan zoek je op de website van KLM.com naar het nummer van Cockpit-recruitment, belt op, en vraagt naar het cockpit-sollicitatie-formulier. Heb je dus geen sollicitatiebrief nodig.

Óf, zoals ik, je hebt geen KLS/NLS/Luchtmacht: Dan kun je het gewoon vergeten. Daar zijn geen uitzonderingen mogelijk op het moment.

Ik vlieg voor een gerenommeerd luchtvaartbedrijf, heb een ATPL op een twin-jet, en zit hier samen met verschillende NLS'ers, zelfde ervaring zelfde vliegtuig. Zij krijgen zonder uitzondering een uitnodiging, en een aantal wordt idd aangenomen. Ik heb dus geen NLS, en krijg dus geen uitnodiging.

Baal ik daar van? Ja, natuurlijk. Ik had je graag prettiger nieuws gebracht, maar tenzij je dus van de KLS komt, ziet het er slecht uit.

Overigens zoekt Transavia geloof ik wel personeel. Verzoek daar je geluk eens.
 
Kan iemand die jongen even de info geven die hij wil hebben ?? Hij vraagt het toch normaal !

Wat een discussie :eek:

Sorry dat ik de info even niet voor hande heb hier, anders had ik het direct gepost !

suc6 !
 
Oorspronkelijk gepost door Bounty 53
Kan iemand die jongen even de info geven die hij wil hebben ?? Hij vraagt het toch normaal !

Wat een discussie :eek:

Sorry dat ik de info even niet voor hande heb hier, anders had ik het direct gepost !

suc6 !

Sorry?

Misschien m'n 2 posts niet gelezen?

Hier dan nu voor Bounty 53 nog de verkorte versie:

Open sollicitaties zijn niet welkom, dus ook geen naam nodig.

KLS/NLS -> formulier aanvragen.

Geen KLS/NLS -> geen formulier aanvragen, en verder zoeken.
 
Variatie nou moet je echt ophouden. Er wordt wel degelijk open gesolliciteerd bij de KLM. Mijn huisgenoot staat op file totdat de poule van geschikte KLS'ers en NLS'ers op is en hopelijk komt er dan enige rek in het aanname-beleid.

Er is altijd hoop!

Helaas heb ik ook ik die informatie niet maar volgens mij staat er op de website van de KLEM wel een contact email waar je misschien je pijlen op kan richten skydiver.
 
Ik zou gewoon bellen met het hoofdkantoor.
Of je richt hem gewoon aan hoofd vliegdienst.

Hoofd vliegdienst: Captain Ype de Haan
Vice-president Human Resources: Marc Baan

Voor meer informatie over solliciteren voor piloot, tel.: 020-649 90 69
(van http://klm.com/travel/nl_nl/about/contact/index.htm )

Een piloot is een werknemer net als alle andere bij de KLM dus je kan gewoon zoals voor alle andere vacatures een open sollicitatie sturen. Dat ze wat terughoudend zijn is 'just the game'.

Als ik wat meer hoor dan post ik het wel.
 
Oorspronkelijk gepost door Variatie
Sorry?

Misschien m'n 2 posts niet gelezen?

Hier dan nu voor Bounty 53 nog de verkorte versie:

Open sollicitaties zijn niet welkom, dus ook geen naam nodig.

KLS/NLS -> formulier aanvragen.

Geen KLS/NLS -> geen formulier aanvragen, en verder zoeken.

Wordt jij betaald om als officieel vertegenwoordiger van KLM personeelszaken op te treden?

Als je het allemaal zo goed weet dan is het toch een kleine moeite om even wat contactgegevens op dit board neer te zetten? Die heb je vast wel ergens...
 
Oorspronkelijk gepost door Variatie

Hier dan nu voor Bounty 53 nog de verkorte versie:

Thanks for that, ik ben namelijk een enorme debiel. Altijd fijn dat iemand het nog even samenvat voor mij....:1855:

Open sollicitaties zijn niet welkom, dus ook geen naam nodig.

Vreemd, zo ben ik wel uitgenodigd....... :confused:

KLS/NLS -> formulier aanvragen.

BS ! Gewoon een brief + CV sturen. Dat formulier krijg je pas een week voor je COVA.

Geen KLS/NLS -> geen formulier aanvragen, en verder zoeken.

Kopt, helaas maar waar. (voor nu)
 
Terug
Bovenaan