Onterecht afgekeurd...

Marcel, ik kan je wellicht helpen. Ik ken twee neurologen die wel voor mij hebben willen getuigen tegen IVW. Dit heeft voor mij positief uitgepakt. Lees je private messages!

Mevrouw Roodenburg werkt niet meer bij IVW/DL. Toen dat nog wel zo was heeft haar mening over mijn EEG en EEG's in het algemeen overigens tot grote onenigheid geleid tussen ons.
 
Of IVW ook echt de EEG's gaat afschaffen? Eerst zien, dan geloven. En dat de behandeling van dit soort zaken veel tijd kost interesseert ze ook al niets. Al meer dan zeven jaar verspild IVW onze belastingcenten aan mijn zaak.
 
MM Ik had mevr. Roodenburg zo'n 3 mnd geleden aan de tel om t een en ander te vragen. Is ze nu pleite dan??

En geen EEG meer zou wat geld schelen (halve keuringskosten haha) maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat gaan afschaffen. Wil dat dan zeggen dat mensen die een afwijking hebben dan goedgekeurd kunnen worden? Wat dat betreft heb je er wel gelijk in dat als je nog nooit iets hebt gehad en ze gooien je buiten de boot omdat op het papierwerk iets te zien is wat KAN duiden op .....,dat het niet gebaseerd is op bewijs dat toonaangevend is.

T is hetzelfde als dat iemand flauwvalt.
Dat is iets dat kan iedereen overkomen en daar hoeft geen oorzaak voor te zijn. T heeft wel n oorzaak maar die is niet altijd te achterhalen.
Als diegene bijgekomen is dan zit ie na een paar dagen toch ook weer in de cockpit, terwijl het een paar dagen een maanden of een paar jaar later weer kan ontstaan.

Of dat piloten tijdens de vlucht weleens een hartaanval krijgen..

Ik wil dus zeggen dat EEG geen enkele kijk biedt op wat zoiemand gaat overkomen. Als zo iemand epilepsie heeft dan moet je consequent zijn en zeggen sorry dit mag echt niet maar niet van: je kan ooit een aanval krijgen dus tot ziens.
Het moet op feiten gebaseerd worden!

Als ik je zo hoor Marcel kan ik concluderen dat bijna alle neurologen het met je eens zijn.
Mijn vraag is dan: Wat voor soort mensen bij IVW beoordelen de EEG's. Dat zullen dan vast geen neurologen zijn.

Ik dacht dat ze nagenoeg altijd het advies van het ziekenhuis overnemen.

Dan heb ik het denk mis.

Good luck!

Greetz
 
Inderdaad, Whitelabel, je hebt het mis! Ik heb al een aantal EEG's laten maken waar niets afwijkends op te zien was. Toch heb ik nu, vier jaar later, nog steeds geen medische verklaring gekregen van IVW. Dit ondanks de positieve adviezen van de keuringsarts en een stapel hoogleraren. Je hebt trouwens wel gelijk in het feit dat degene die bij IVW EEG's beoordeelt geen neuroloog is! Tja... hoe is het mogelijk?!
 
LGC ik neem aan dat je wel ooit een med1 hebt gehad of dat ook niet?
Je hebt je ATPL papieren en ik dacht dat je alleen een opleiding (JAA examens) mag doen met een geldig medical 1 certificaat.

ps Wordt zo n EEG nu beoordeelt door JAA in hoofddorp? Zou je, je EEG niet kunnen laten beoordelen in een ander JAA lang war ze misschien wel een kundig iemand hebben?
En Marcel wat zei Joop over jou EEG?
Hij is iemand die veel voor elkaar kan krijgen met zijn contacten.
Als hij ervan overtuigd is dat je safe bent dan zal ie vast wel wat voor je kunnen doen. Dat zou LCG ook moeten proberen (mocht je dat nog niet gedaan hebben)
 
Mijn ATPL heb ik behaald in Amerika, waar EEG's geen onderdeel uitmaken van de medische keuring. Begrijp ik het goed dat Joop werkt voor een keuringsinstituut? Ik vrees dat ook hij niet veel voor mij kan doen. Ik heb inmiddels al drie keer een initiële keuring klasse 1 gedaan, de eerste bij het toenmalige NLRGC en de laatste twee bij het Aviation Medical Center. De artsen van het AMC hebben mij in beide gevallen een positief advies gegeven, omdat er geen afwijkingen op het EEG te zien waren. Echter, IVW heeft al lang geleden de hakken in het zand gezet en weigert tot nu toe mij een medische verklaring te geven. Dit dus ondanks de positieve adviezen van het AMC en andere onafhankelijke neurologen, waarvan er nota bene een door IVW zélf was aangezocht.

De gang van zaken betreffende het beoordelen van EEG's is volgens mij als volgt: een (schijnbaar) onafhankelijk keuringsinstituut doet de medische keuring. Als blijkt dat er problemen zijn met het EEG, kan het zijn dat men een EEG na nachtslaapdeprivatie (NSD) wil maken. Ik geloof dat IVW op dat moment wordt ingeschakeld. Ik weet wel dat in mijn geval IVW het EEG liet beoordelen door iemand die geen neuroloog is, maar huisarts. Deze persoon heeft naar eigen zeggen de studie neurologie niet afgemaakt!

Over het nut van EEG’s wil ik het volgende zeggen; een NSD-EEG vertoont bij bijna iedereen afwijkingen (van een groep onderzochtte gezonde mensen vertoonde 94% van hen afwijkingen op het EEG), het overgrote deel hiervan zijn vals-positieven. En een normaal EEG is ook al geen objectief instrument daar eenzelfde EEG-registratie door verschillende neurologen anders beoordeeld kan worden. Afgezien daarvan heeft een EEG, zoals eerder al gezegd, geen enkele voorspellende waarde. Je hebt er dus geen moer aan.
 
Wat whitelabel zgt is ook een optie: onder JAA moet ieder land een medical van een ander land accepteren (is in mijn geval ook gebeurd, zei het met een Class 2).

Ga eens naar de UK, ik heb het idee dat de CAA zijn zaakjes iets beter voor elkaar heeft!
 
re

re

Whitelable,..

volgens mij moeten landen van de jaa elkaars medical's wel erkennen: maar! bij initiele uitgifte van bijvoorbeeld je CPL of ATPL moet et medical komen van et land dat je CPL of ATPL uitgeeft.

(of heeft iemand anders dat al laten vallen en heb ik er over heen gelezen?)

Lars
 
Ik bedoel stuur je beoordeling gewoon eens naar een ander JAA land en laat het een beoordelen daar. Ik weet dat ze natuurlijk nauw in verbinding staan met elkaar maar je laat ze een iedergeval even achter hun oren krabben. Stuur m dan wel naar een land die zn EEG laat beoordelen door een expert.
Misschien veroorzaak je intern wantrouwen voor de EEG en zal het voor jou en vele andere een stuk soepeler verlopen.

Misschien zal JAA engeland/frankrijk bellen met JAA nederland en vragen waarom deze persoon in godsnaam is afgekeurd. Leg er een beetje druk op en gooi wat feiten op papier en vertel de historie. Zo speel je ze tegen elkaar uit. Ik denk dat t weleens effect zou kunnen hebben.

Wat betreft weizigingen in keuringsregels is engeland vaak nr 1 dus ik zou zeggen dat dat je beste optie is.

greetz
 
Marcel,

Zo als je al begrepen had, ben je niet de enige met goede ervaringen bij de RLD (de naam veranderen, veranderd niet de aard van het beestje). Er zijn er vele voor u geweest en, helaas, zullen er velen na u komen.
Het ligt vrij simpel, je wordt op een afschuwlijke wijze gen*&%*#, en er is weinig dat je er aan kan doen, tenzij je een lange adem, geen haast en wat centen hebt. "Welkom to the wonderfull world of aviation."

Ik hoop dat er volgende week wat nieuwe info mijn kant op komt met betrekking tot deze materie, als dat het geval is zal ik je een prive mail doen toekomen.

Letop, er zijn meer mensen die dit forum bezoeken, dan je lief is en er zijn diverse individuen die zich hier anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn.

Wees dus gewaarschuwd, het zou zonde zijn als je uiteindelijk gepakt wordt, op iets wat hier bespoken wordt.

Namens je lot genoten wens ik je veel succes in deze strijd, ik hoop dat je hem wint, maar hou rekeing met zeer lange wacht tijden, zeven jaar is echt geen uitzondering.

Mocht ik wat interesants horen, dan meld ik me wel.

tot die tijd: "be carefull dude"
 
Gelijk heb je, Marcel, niet opgeven! Ik mag hopen dat al diegenen die jou PM hebben gestuurd, en degenen die tot nu toe gezwegen hebben, ook wat van zich lieten horen op dit bulletin board, zodat iedereen kan lezen wat voor vreemde werkmethoden IVW/DL erop na houdt. Als iedereen angstvallig z'n mond houdt zal er nooit iets veranderen.
 
Terug
Bovenaan