onderzoek kls??

Oorspronkelijk gepost door Ghost81
Typisch gevalletje van de klok horen luiden, maar totaal niet weten waar de klepel hangt.

Mischien moet je eens een ledenraadsvergadering bijwonen, er zijn KLM-vliegers die daar anders over denken....
 
En misschien moet jij de notulen van die vergaderingen dan maar eens wat beter lezen en vooral geen onrust gaan stoken als dat totaal nog niet nodig is.
 
Relax man! Waar ben je bang voor? Je kan me niet wijsmaken dat dit nieuws voor je is. Gelukkig voor de KLM-ers is dit voor de VNV kennelijk geen ondenkbaar scenario en wordt er hard gewerkt aan protocollen om een en ander te regelen.

Maar goed, te veel off-topic wat mij betreft
 
Je komt al steeds dichter in de buurt van de waarheid, nu nog een keer goed lezen en dan weet je het...

Waar het mij om gaat is dat je bij (bijna) afgestudeerden onzeker gaat maken over dingen die totaal nog niet van toepassing zijn. Het is al onzeker genoeg zonder baan met een flinke schuld en jouw teksten helpen daar niet echt bij.
 
---Mischien zoeken ze wel mensen die géén bijles nederlands nodig hebben.....???---

---Relax man! Waar ben je bang voor?---

---Mischien moet je eens een ledenraadsvergadering bijwonen---

---Ook afgewezen bij de KLS zeker...---

Track, Track, Track toch. Gedraag je eens een beetje als een volwassen kerel en als een voorbeeldfunctie.
 
Ik snap die KLS/KLM geilheid niet van een paar van jullie.

Als het je eerste job is (2e2e bij de KLM) is dat uiteraard fantastisch. Maar denk je niet dat mensen een bewuste keuze maken om bv bij Trans te vliegen?

Ik neem de rechter stoel van een kist anytime over de JS voor 6 jaar.

Denk je echt dat Track, of iemand anders die rechts en bijna links zit, graag een paycut wil nemen om maar een blauw kleurtje te hebben op je romp? denk het ook niet.:1855:
 
Maar ik zal eens iets zeggen over het topic.

Een onderzoek over de kwaliteit van KLSers juich ik natuurlijk alleen maar toe. Iedereen moet presteren bij een bedrijf.

Wat ik alleen een beetje merk bij zo'n topic als dit is dat het zo overkomt van, die verwaande KLSers die zo makkelijk aan de bak komen als second-officer of first-officer F50 bakken er nog niks van ook niet.

Mocht het zo zijn dat bepaalde individuen niet goed presteren dan moeten ze daar persoonlijk op aangesproken worden. Mocht het significant vaker voorkomen dan vroeger, dan zal een onderzoek zeker verstandig zijn en moet gekeken worden waar het anders moet.

Ik denk alleen dat dit wel meevalt.
Van de 134 mensen 11 afgewezen bij COVA gesprekken en eentje tijdens proeftijd. (8,9% afvalpercentage). Significant lager dan 25%, waarover gesproken werd.
 
IJsboer, dat is nog eens een nuchtere kijk op de zaak. Enne, nu maar even iedereen met beide beentjes op de grond zetten. Denken jullie werkelijk dat de KLM hier een onderzoek naar doet??? Terwijl de cijfers bij iedere geïnteresseerde bekend zijn... Ik denk dat de hoop op, wellicht vele malen groter is dan de kans op...
 
Ja, de KLM doet hier wel degelijk een onderzoek naar op dit moment. Zoals al gezegd; recent 16 KLS'ers afgewezen.
Een kennis van me is hier namens KLM persoonlijk mee bezig (met dat onderzoek dus).
 
Hallo,

Positief om te horen dat er in ieder geval 16 mensen zijn uitgenodigd. (Helaas voor hen zijn ze dan niet aangenomen).

Ik denk dat de vergelijking van stewardoos niet helemaal opgaat. Natuurlijk klopt de verhouding wel ongeveer. 3 stewardessen op 1 piloot :1855: Ik denk alleen dat het verloop in de cabinebemanning veel groter is dan het verloop in de cockpitbemanning. Ergo: er zijn per definitie meer stewardessen nodig, omdat er ook meer weggaan.

Groet Koning Lucht.
 
O ja joh? Klopt zo'n vergelijking dan niet?;)

p.s. om even door te redeneren; ik heb gehoord dat er drie extra toiletjuffrouwen op de KLS zijn aangenomen en dat de schoonmaakdienst ook vier extra allochtonen heeft aangesteld om de boel 's avonds een beetje schoon te houden daar. Dat is natuurlijk niet voor niks. Het betekent toch een uitbreiding van, laten we zeggen, drie extra klassen, hetgeen betekent dat KLM vast en zeker zestig extra vliegers gaat aannemen in 2007/2008 !
 
Ik heb ook vernomen uit kringen rond de OR dat de KLM bezig is de KLS cq. de KLM/KLS relatie te onderzoeken. Ik denk dat het feit DAT hier al onderzoek naar gedaan wordt, betekend dat het een aflopende zaak is, en dat binnenkort de "K" wegvalt en alleen "LS" overblijft. De paklijst is zo goed als "op", afwachten dus of de rest op gesprek wordt gevraagd.
 
holland herald

holland herald

vreemd genoeg stond er in de holland herald van deze maand een artikel over de kls.
daarin werd gezegd dat er van de 130 mensen die er werden opgeleid (in een jaar) er ongeveer 50 mensen werden aangenomen door de klm en de rest werd ondergebracht bij andere maatschappijen.

ik heb altijd gedacht dat deze getallen er heel anders uitzagen....

cheers
 
ik moet nog beginnen

ik moet nog beginnen

hey,

ik zit nu nog op te havo en ben van plan een atpl opleiding te doen.
gister ben ik bij de martinair vliegschool in lelystad geweest en dat is er klijnschalig. ook hebben ze een nieuwe vloot en een nieuwe simulator.
ik heb ook gehoord van de kls en er zat er ook nog in in teugen.
maar wat zou ik nou het beste kunnen doen, ik wil natuurlijk na de opleiding zo snel mogelijk aan de bak, en wat dat betreft zijn het nu goede tijden omdat er een tekort is hebben ze mij vertelt.

dus wie weet er goede raad:radar:

gerben:airforce:
 
Terug
Bovenaan