onderzoek kls??

geranimo

New member
is het waar ???
dat er bij de klm een onderzoek gaande is naar het prestatie vermogen van de kls?? m.a.w. er zou een te groot gedeelte afvallen bij de selectie bij klm en zelfs tijdens de opleiding tot coco??

wie weet meer.....

cheers
 
hey clipper,

ik ben er wel benieuwd naar want volgens mij stelt de KLS veel te hoege eisen aan hun opleiding.
ik ben onlangs afgekeurd omdat ik te weinig levenservaring zou hebben :confused: :confused:

beetje vreemd want hoe kunnen ze nou van iemand van 18 jaar zoveel verwachten en je leert toch een heleboel tijdens de opleiding !!!
daar zeiden ze over dat daar geen tijd voor was:confused:

marjah,

ik ga het gewoon bij de nls proberen :)

hoe dan ook, ik wil piloot worden:rt:
 
RUFFNECK,

Beter lezen. Het is precies andersom.

Er vallen bij de KLM te veel KLS'ers af.

Selectie ?
Opleiding ?
 
KLM wil waarschijnlijk gewoon normale nuchtere vliegers hebben die volwassen in het leven staan... Tja, voor bepaalde zaken is er natuurlijk geen tijd voor, op de Kls...
 
NLS-ers krijgen nu zelfs een brief terug naar aanleiding van hun sollicitatie bij de KLM en daar staat zelfs in dat ze in file worden opgenomen, verder zonder enige garantie...

Hoorde ergens het gerucht dat 25% afgewezen werd na hun sollicitatiegesprek, maar dit vind ik wel erg hoog!
 
nls'ers krijgen al jaren een brief terug waarin staat dat ze on file zijn genomen. heb ik zelf ook.

clipper: waar heb je je info vandaan, ben benieuwd. je start een gerucht zonder bron. geef wat meer. ben je zelf kls'er
 
Oorspronkelijk gepost door alte post
nls'ers krijgen al jaren een brief terug waarin staat dat ze on file zijn genomen. heb ik zelf ook.

clipper: waar heb je je info vandaan, ben benieuwd. je start een gerucht zonder bron. geef wat meer. ben je zelf kls'er

via via wat informatie, maar hoor er nergens wat over dus kijken of men hier wat meer weet.

toch zijn bepaalde dingen waar, er vallen kls-ers af bij de cova. pak-lijst is leeg. op dit moment wordt er niet aangenomen en kls-ers wachten.

wat ik niet zeker weet is het onderzoek, en dat er drop outs zijn van kls-ers bij de opleiding coco.
cheers
 
nls'ers krijgen al jaren een brief terug waarin staat dat ze on file zijn genomen. heb ik zelf ook.

Toen ik vorig jaar belde: werd mij duidelijk gemaakt je de moeite kon besparen om te solliciteren aangezien ze puur van de KLS aannemen.
Toch toeval dat bijna mijn hele klas na zeker een dik half jaar ineens allemaal de afgelopen weken een brief krijgen dat ze in file staan.

Ik heb trouwens via via gehoord dat de uitfasering van de 767-en is opgeschort. Iemand die hier meer over weet?
 
hoorde vandaag van een coco dat er twee coco's in opleiding van de ene dag op de andere dag konden vertrekken, omdat ze niet aan de eisen voldeden. Ook hoorde ik dat de aanname van kls'ers vreemd gevonden wordt door klasgenoten. bv iemand die fluitend z'n opleiding deed, wordt afgewezen en iemand die bijna alles dubbel deed werd aangenomen
 
zeg track: een nederlands bijlesje kan voor jou ook geen kwaad.
misschien met dubbel-s!

stewardoos: ik vind dit niet vreemd. iemand die fluitend zijn opleiding is doorgefietst met een vinger in zijn neus hoeft nog niet per se een ideale vlieger te zijn. er zijn meer zaken belangrijk dan goed kunnen leren, een hoog iq en vliegtalent. denk bijvoorbeeld maar eens aan persoonlijke eigenschappen. misschien was die ene gewoon een lul, en misschien verdiende die andere die zo hard zijn best moest doen het meer om te worden aangenomen?

m.h.
 
@Milehigh

Zou je in 't vervolg nieuwe zinnen kunnen beginnen met HOOFDLETTERS? Niet iemand verwijten dat 'ie iets fout doet en dan zelf ook even hard over de schreef gaan....

dank u.
 
Ja Meester! Hahaha. Ik maakte geen spellingsfouten of wel?

Track: Wat is dat nou weer voor een opmerking? Maak je ook wel eens een reply zonder mensen aan te vallen?

De reden waarom ik mijn opleiding bij een andere school heb gedaan dan de KLS heeft niets te maken met een gebrek aan mijn capaciteiten, vliegaanleg of persoonlijkheid. De KLS is ook niet alles! Maar dat zijn jouw zaken niet.

m.h.
 
Oorspronkelijk gepost door milehigh
Track: Wat is dat nou weer voor een opmerking? Maak je ook wel eens een reply zonder mensen aan te vallen?

m.h.

Ok dat was CRM-wise minder tactisch, excuus. Iedereen moet zelf weten waar hij/zij de opleiding doet en ik heb respect voor mensen die bewust voor een andere weg kiezen. Ik heb alleen moeite met opmerkingen als die van Ruffneck.

Jezelf te gebruiken als maatstaf waaraan de zwaarte van de selectie kan worden bepaald vind ik zo kansloos. "Ik ben afgewezen dus de selectie is te moeilijk". Dan heb je dus inderdaad nog wat te leren....
 
@ clipper als aansluiting op alte post, start niet zomaar een gerucht.......

KLM is en blijft de preferred supplier van de KLM (contractueel vastgelegd). Het klopt dat de paklijst leeg is. Er is nu een nieuwe AGE-list. Hoe de aannameprocedure voor KLS'ers van deze lijst eruit komt te zien is gedeeltelijk duidelijk.

Over het feit dat er mensen afvallen tijdens een COVA bij de KLM. Lijkt mij dat dat kan gebeuren. Tijdens sollicitatie-gesprekken vallen nou eenmaal mensen af. De aanname-commissie zal er vast wel een reden voor hebben. Zoiets blijft altijd subjectief aangezien een paar mensen je beoordelen, daar doe je niets aan.

Dat er mensen afvallen tijdens de coco-opleiding zal meer een uitzondering zijn, misschien door persoonlijke omstandigheden of weet ik veel wat. Lijkt mij dat dit ook voorkomt bij andere maatschappijen.
 
Oorspronkelijk gepost door Track
Ok dat was CRM-wise minder tactisch, excuus. Iedereen moet zelf weten waar hij/zij de opleiding doet en ik heb respect voor mensen die bewust voor een andere weg kiezen. Ik heb alleen moeite met opmerkingen als die van Ruffneck.

Jezelf te gebruiken als maatstaf waaraan de zwaarte van de selectie kan worden bepaald vind ik zo kansloos. "Ik ben afgewezen dus de selectie is te moeilijk". Dan heb je dus inderdaad nog wat te leren....
Ok, ik ga nou even lekker bijdehand doen in mn eerste post hier, maar als je nou leest wat ruffneck zegt is dat nog helemaal zo gek niet. Wat hij zegt is dat het hem sterk lijkt dat er mensen van de KLS niet goed genoeg zijn voor de KLM, omdat het selectieproces van de KLS een hoge standaard handhaaft :rt:
 
Oorspronkelijk gepost door Ventus
@ clipper als aansluiting op alte post, start niet zomaar een gerucht.......

KLM is en blijft de preferred supplier van de KLM (contractueel vastgelegd). Het klopt dat de paklijst leeg is. Er is nu een nieuwe AGE-list. Hoe de aannameprocedure voor KLS'ers van deze lijst eruit komt te zien is gedeeltelijk duidelijk.


@ventus,
ik start niet zomaar een gerucht. het gerucht was eral en wil langs deze weg confirmen of er meerdere mensen wat gehoord hebben van een dergelijk onderzoek.....

je zegt dat aanname proc. voor een gedeelte duidelijk is. hoe gaat dat er in de toekomst uit zien?

cheers
 
Oorspronkelijk gepost door Addy
Ok, ik ga nou even lekker bijdehand doen in mn eerste post hier, maar als je nou leest wat ruffneck zegt is dat nog helemaal zo gek niet. Wat hij zegt is dat het hem sterk lijkt dat er mensen van de KLS niet goed genoeg zijn voor de KLM, omdat het selectieproces van de KLS een hoge standaard handhaaft :rt:

Als dit gerucht al waarheid is dan is dat helemaal nog geen vreemde situatie. Er worden vaker mensen wel aangenomen bij een school om vervolgens bij een maatschappij afgetest te worden. Een goede student maakt nog geen goede professional. De selectie van een vliegschool is voornamelijk gericht op de kwaliteiten die je nodig hebt om de opleiding te kunnen voltooien.

Bij een maatschappij wordt niet alleen gekeken naar vliegkwaliteiten maar juist op zaken als gezagvoerders-kwaliteiten, pas je in het plaatje, ben je een betrouwbaar figuur etc. Na twee jaar vliegopeiding ben je ook niet meer dezelfde persoon (werkeloos, straatarm, ton schuld) en zou een selectie-resultaat wel eens behoorlijk anders kunnen zijn.
 
De selectie van een vliegschool is voornamelijk gericht op de kwaliteiten die je nodig hebt om de opleiding te kunnen voltooien.

Kijkt de KLS niet tijdens de selectie of je wel in het KLM plaatje past?

Dan heeft de KLS lekker zijn werk gedaan als zij hun studenten niet opleid op bij de KLM te vliegen, maar alleen een papiertje te leveren. Waar is je MCC dan voor aan het einde van de opleiding? En bij ons werdt tijdens het vliegen ook de nadruk gelegd op capataincy en niet alleen om bijv. een G/A procedureel correct te maken. Wat leren KLS-ers dan tijdens hun SPIC uren???

Tuurlijk op elke vliegschool komen er mensen binnen die niet echt gezagvoerders kwaliteiten hebben, maar ik heb menigeen student daarna zien vertrekken als een zeer goede vlieger...

Sorry, maar een paar dingen snap ik niet. Je doet een ontzettend zware selectie, je komt erdoor en dan start bij dé vliegschool van de KLM. Alles op die school draait om die ene maatschapij: je wordt vanaf dag één opgeleid met KLM middelen en KLM procedures met als doel om bij de KLM te vliegen. Daarnaast weet je bijna zeker dat je bij op sollicitatiegesprek mag komen. En dan vind ik het inderdaad raar als (ik vernam 25%?) een grootdeel afvalt bij de KLM!

''preffered supplier'' is iets anders dan ''the only supplier'' ;)
En mischien verschuift hun prefference wel, wie weet... Immers de baangarantie is er niet meer, dus ze zijn helemaal, maar dan ook helemaal niet meer verplicht mensen van de KLS aan te nemen....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan