NLS'ers easyJet

He Marshal, dat schiet lekker op, ik heb eind van de maand mn BT en hoop daarna snel op de lijn te kunnen. Jij enig idee hoeveel tijd er ongeveer gaat zitten tussen de BT en lijntraining?? Voor 737 Liverpool btw.
 
Van wat ik nu begrepen heb kan het wel iets langer gaan duren. Zoals bij de meeste airlines die momenteel flink groeien of worden voorzien van vers bloed, kampt ook easyJet met capaciteitsproblemen wat betreft de opleiding.
Momenteel schijnen ze (logisch!) voorrang te geven aan ervaren nieuwe vliegers, omdat deze slechts 1/3 van de tijd en energie vergen om inzetbaar te maken. Eenvoudige afweging tussen 1 of 3 nieuwe vliegers klaar te stomen.
Bij mijn weten geldt dit voor de gehele vloot (en alle locaties) van zowel de 73 als 319...

Als je binnenkort tijd hebt moet je maar even een belletje geven, dan doen we een borreltje in de stad!
 
Kennis van me is inderdaad ervaren en loopt helemaal geen vertraging op.
Hij gaat als een speer door de opleiding.

Waar jullie het over hebben zijn dat allemaal A.I.'s?
 
Yep, want een nieuwe lowtimer heeft volgens easyJet 60 lijntrainingsvluchten nodig en een ervaren nieuwkomer slechts 20...
 
Vroegah waren het trouwens maar 40 sectoren voor A.I. maar dat was te weinig. Ben blij dat ik bij easy binnen kwam met ervaring. Lijkt me best pittig om te wennen aan een eerste behoorlijk grote jet, hectische omgeving van London, en dan ook nog Easy SOP's, knap als je dat kan, is niet weinig.
 
Jongens

Misschien een paar maandjes in Crewing of Ops?
Schijnt dat een aantal cadetten daar even wat tijd doorbrengt... :grijns::grijns::grijns:

Veel plezier ermee!
 
Dat hoorde ik inderdaad ook DR estaban...Ik ben over drie weken weer terug in STN dus dan kunnen we mooi eens samen sturen. Wonen in italie is best ok maar een kist omdraaien in 25 min zonder te schreeuwen en schelden.....Forget it!

Nog gossip in stn?
 
Marshall zei:
Inderdaad, die "korting" van de NLS stelt niets voor. Kan alleen door de eerste persoon voor een nog niet bij CAE bekende client gebruikt worden. easyJet en CAE doen al zaken, dus geen korting voor de eerste persoon.

Oh...ik dacht dat het iets anders in elkaar zat met die korting. Als ik het goed begrijp gewoon een lokkertje wat eigenlijk geen lokkertje is.
Ik weet van 1 vlieger dat hij er gebruik van heeft kunnen maken.
Maar is het daar bij gebleven?...
Vies spelletje hoor wat ze spelen bij CAE/NLS...en dat ten koste van jonge vliegers met al grote schulden.
Het is allemaal keiharde business in hun ogen.
 
Hoteasynews!

Hoteasynews!

Easyjet: has been forced to wet-lease a B737-300 from Futura Intl Airways (FH/Palma de Mallorca) and a B757-200 from Air Finland (OF/Helsinki) because of crew shortages.


Hmmm...ze hebben dus inderdaad te kort. Ervan uitgaande dat het hier om cockpitpersoneel gaat. Maar wel even mensen na hun TQ in de hold zetten. Zal wel nog steeds opleidingcapaciteit probleem zijn.:(

Maar vliegers hebben ze dus wel nodig!
NLS/CAE misschien?....of anders EPST oxford vliegers?....ervaren kandidaten willen ze het liefst natuurlijk. Dus grijp je kans.
 
Helaas hebben we het allemaal niet voor het kiezen, vooral niet bij EasyJet. Easy maakt onderlinge afspraken met de NLS over wie wel en wie niet de TQ in mag. Enige manier hoe je er zelf enige invloed kan hebben is via het CTC programma in Engeland.
 
Cow On The Rwy zei:
Helaas hebben we het allemaal niet voor het kiezen, vooral niet bij EasyJet. Easy maakt onderlinge afspraken met de NLS over wie wel en wie niet de TQ in mag.

Oh...
Dat was voor Easyjet toch maar eenmalig?
Dus Easyjet kiest samen met de NLS, vliegers?...ik heb begrepen dat de NLS directie voor 1 x van jullie lijst mocht afwijken om vervolgens wel via jullie lijst te selecteren. Onder het mom van...een soort van deur open zetten voor de toekomst.
Maar volgens jouw heeft Easy invloed gehad op het uitkiezen van vliegers.:confused:
 
Branson, de NLS heeft de afgelopen 12 maanden als ik het goed tel al drie keer van de lijst afgeweken. De zogenaamde 'pilot projects' zijn door hun, in overleg met de betreffende maatschappijen, 'customized'. Daardoor hebben ze het recht om de in hun ogen passende studenten te sturen, om zo een reguliere flow in die maatschappij te krijgen.

Uiteraard, en in sommige gevallen in mijn ogen ook terecht, krijg je veel discussies over wie, waarom etc...
 
MD11man zei:
Uiteraard ... krijg je veel discussies over wie, waarom etc...
En zie hier, de discussie is gestart...!!! :)
Branson zei:
???.....leg dit maar eens uit...

Voor de studenten is het zaak om op volgorde binnenkomst te worden voorgesteld aan een maatschappij (komt iedereen aan de beurt), voor de maatschappij (en vaak ook de school) is het zaak om de beste van de klas voor te stellen, om voor de school:
MD11man zei:
...een reguliere flow in die maatschappij te krijgen...
en voor de maatschappij om de beste mensen binnen te krijgen.

Dat er studenten zijn die dat niet leuk vinden als ze gepasseerd worden, tja, life's a bitch...

De reden dat Ezy met oxford / gecat en NLS / Cae aan de slag is, is dat CTC momenteel niet aan de vraag kan voldoen en Ezy toch zijn mensen zoekt. Inderdaad gaat het om een experiment, om te kijken of hier ook kwaliteit te vinden is, maar vooralsnog blijven er mensen van beide providers binnendruppelen.

En dat trainingscapaciteitsprobleem heeft zich ondertussen opgelost, de meesten hebben reeds een nieuwe datum of krijgen die binnenkort.
 
Branson,

Idd, de discussie is gestart, laat ik het zo zeggen: Ik ben er het niet helemaal eens met sommige beslissingen op dit gebied, maarja, touchy subject.

Ik weet de achtergronden achter de beslissingen niet, had alleen het gevoel dat er soms meer geschikte personen gestuurd hadden kunnen worden. Het is zeker niet leuk om gepasseerd te worden in zo een geval.

Ik heb zelf ook mijn baan te danken aan zo een proefproject. Ik kan je verzekeren dat ik tijdens mijn training en nu nog steeds echt wel de druk voel dat ik in de gaten word gehouden, om zo mijn school te beoordelen.
 
Mensen, sorry voor mijn rare posts. Maar vandaag liep mijn computer op hol. Volledig de weg kwijt dat ding. Opeens ging ik als een dolle posten. Ik snapte er niets van. Ook heb ik idiote emails de deur uit gedaan. Apart allemaal. Daar kreeg ik weer rare berichten op terug trouwens.
Diana: van mij mag je mijn posts hierboven weghalen.
Ik lees vanavond wat reacties.
 
Terug
Bovenaan