Nazorg

Hallo,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Amin en zit nu op het 5VWO en lees al zeker 1.5 jaar mee op Airwork. Na even snel een rekensommetje gemaakt te hebben betekent het dus dat je na een lening van 170k voor de kls 2000 euro per maand leent. Waarvoor is dit allemaal?
 
Hallo,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Amin en zit nu op het 5VWO en lees al zeker 1.5 jaar mee op Airwork. Na even snel een rekensommetje gemaakt te hebben betekent het dus dat je na een lening van 170k voor de kls 2000 euro per maand leent. Waarvoor is dit allemaal?

Die +/- 170k is opgebouwd uit de volgende onderdelen (uit m'n hoofd; heb de papieren nu niet bij de hand):

122k: opleiding zelf
8k: kosten om TR af te ronden
+/- 25k: levensonderhoud en huur van je kamer
+/-15k: rente tijdens de opleiding en verzekering

Natuurlijk valt er over te discussieren of je de TR 737 moet afronden of niet; dat zou dus eventueel 8k schelen. Verder is 1000 eu per maand vrij veel om van te leven, als je een beetje zuinig doet zal het mogelijk zijn om van 750-800 te leven (400 huur en 350-400 overige kosten).
 
Zijn er dan echt mensen die 170k lenen voor een opleiding van een bank in deze tijden? (gewoon nieuwsgierig).
 
Hallo,

heb lang niet alles gelezen want de posts werden allemaal erg lang.
Over de 170K..
Bijna niemand leent (bij de kls) alles bij. Ongeveer 2 a 3 per klas doen dat.
Ook ongeveer 1 a 2 betaalt papa de gehele opleiding, en de rest doet de opleiding bijlenen en levensonderhoud en de huur betalen de ouders. dan blijf je gewoon rond die 122k zitten. 170k is echt een uiterste, dan moet je echt elke maand 800 euro bijlenen minstens plus extra duizend aan het begin en aan het begin van het amerika traject.

Gr

ps: neemt niet weg dat het te veel geld is, maar eventjes uitleg geven over dat bedrag.
 
en de rest doet de opleiding bijlenen en levensonderhoud en de huur betalen de ouders. dan blijf je gewoon rond die 122k zitten. 170k is echt een uiterste, dan moet je echt elke maand 800 euro bijlenen

Dat maakt nog steeds dat de opleiding 170k kost, ongeacht of jij wel of niet bijleent of dat je geld van je ouders krijgt. Niet iedereen heeft ouders die zoon of dochter lief even elke maand in z'n levensonderhoud kan betalen. (waarschijnlijk zelfs de meeste)
 
Terug
Bovenaan