THUMBS ON FLY
New member
Ik zeg ja als ik mocht solliciteren bij KLM. Goede T&C's en vooruitzicht.
...en je wilde voor geen goud in NL blijven?
In dat geval heb je een goede keuze gemaakt!:yeehaa:
Timboektoe, here we come...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zeg ja als ik mocht solliciteren bij KLM. Goede T&C's en vooruitzicht.
En ja ik ken een Cpt die al ruim 13 jaar bij Emirates vliegt op een 777. En ze hebben geen zin om terug te komen naar NL.
Ik ken niemand die NIET deels noodgedwongen dacht, joh weet je wat, ik ga lekker naar afrika, china of naar de zandbak en/want vind commuten zo leuk
Arkefly heeft een aantal KLS-ers een vast contract aangeboden voor de 767, maar dan moesten die jongens/meiden hun plaats op de bufferlijst bij KLM opgeven. Dat hebben ze niet gedaan.
Dus Arke loopt wel te azen op de KLS-ers. Wellicht dat de nieuwe lichtingen (zonder sollicitatiemogelijkheid bij KLM) dus wat makkelijker bij de NL'se maatschappijen (HV en Arke) dan jongens/meiden van andere vliegscholen.
Als je die korting op je inkomensbelasting nog eens van de 140K (prijs vd KLS in mijn geval) aftrekt kom je ook op zo'n 110.000 á 120.000 euro uit.
Ik heb net nog eens zitten rekenen en kijken op pilotenboard.de en kwam tot de volgende gedachtengang.
Ik vond het wel apart om te zien dat de jongens op pilotenboard.de zelfs de prijs (70K) van de FlightCrewAcademy aan de hoge kant vonden Dan merk je eigenlijk pas hoeveel een Nederlandse opleiding kost. Daarbij moet wel worden gezegd dat tegenover de (in mijn geval zonder levensonderhoud die door mijn ouders wordt betaald en incl basetraining en rente) 140K van de KLS wel 20 meer actual vlieguren (5K), 30 meer FFS MCC uren (9K), TR 737 (26K)en een garantiefonds staat. Als je dit in geld om zou rekenen en bij de prijs van FCA zou optellen zou je op zo'n 110.000 á 120.000 euro uitkomen. Dan heb ik het garantiefonds vd KLS hierbij niet meegerekend. Daarnaast is het ook nog eens zo dat je de opleidingskosten van de KLS van je belastbaar inkomen kan trekken. Als je die korting op je inkomensbelasting nog eens van de 140K (prijs vd KLS in mijn geval) aftrekt kom je ook op zo'n 110.000 á 120.000 euro uit. Als je het zo bekijkt verschilt de waarde die je voor je geld krijgt nog niet eens zo erg. Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken en of ik dit wel juist beredeneer. Please shoot!
Daarnaast zijn bij mijn weten nog geen 'clausule-studenten' (10-1 en later) aangenomen bij het LH concern. Het aantal mensen dat is aangenomen komen bij mijn weten uit de klassen voor 2010 en dit aantal is er klein. Wellicht kan Tampie dit voor je (let op Doku niet voor mij) bevestigen
Voor de FlighCrew Academy en InterCockpit moet je overigens woonachtig zijn in Duitsland om in aanmerking te komen voor financiering. Bovendien kan je max. 50000 EUR lenen zonder borgstelling en is zonder huisvesting en levensonderhoud.