Zekers, ware het niet dat een NQ in NL aardig lastig te organiseren is, ook zeker niet goedkoop (ivm landingsgeld op een IFR luchthaven en toestel IFR gecertificeerd).
Ik vraag me af, of je in NL een solo vlucht NFR gedaan kunt krijgen.
Terwijl je op Charleroi in principe zo kunt vertrekken.
U2U
Ik heb mijn NQ zelf ook in nl gedaan. geen enkel probleem. solo wordt gedaan als spic en dat is toegestaan door het ILenT. De meeste vliegscholen (afgankelijk van de locatie) vliegen Duitsland of Belgie binnen voor de t/g's. Heb je meteen aan de Navigatie verplichting voldaan en geen hoge landingsgelden. Ik was precies in 5 uur klaar in twee avonden en een landing of 10. Niets lastigs aan dus. Volgens mij doen er te veel spookverhalen de ronde van mensen die er zelf geen ervaring mee hebben.
PS: Vfr nacht moet (ook in Belgie) gedaan worden in een vliegtuig dat voor VFR nacht is gecertificeerd. In de praktijk komt dit veelal neer op een IFR gecertificeerd toestel. Daarnaast: Neem van mij aan dat je ook liever 's nachts in een IFR gecert toestel zit en dat je ook een Instructuer naast je wilt hebben met een geldige IRI of minimaal zelf een IR.
Laatst bewerkt: