Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op EHLE doordeweeks iets duurder:
http://www.lelystadairport.nl/Vluchtvoorbereiding/Havengeldregeling
In Nederland is weinig ervaring met NVFR
Waar is dit op gebaseerd ? Speak for yourself !er heerst een totaal ongeschikte veiligheidscultuur.
Sorry, maar ik heb nog niet meegemaakt dat je in Nederland een NVFR overlandvlucht zou kunnen maken. Het enige wat mogelijk is, en ook gedaan wordt, is 's nachts lokaal vliegen en nachtlandingen oefenen met een tijdelijke ontheffing en onder begeleiding van IR instructeurs. Het is een begin.
Nachtvliegen zoals dat ik Engeland of in de VS wordt gedaan, met minimale middelen en bemoeiing zie ik hier niet zo snel mogelijk worden.
Het was VFR, ik vl;oog een tailwheel kist met minimaal VFR instrumentarium (geen koerstol geen NAV,ook de radio was niet verplicht), wel navigatie verlichting natuurlijk. Twee rode maglights erbij en vliegen maar.
.
LHU, je begrijpt mij verkeerd. Ik heb nooit gezegd dat ik doelbewust zonder instrumenten vlieg omdat het meer 'fun' is. Nachtvliegen op die manier is gevaarlijk. Toch is de mogelijkheid van vliegen op die manier een consequentie van het toestaan van NVFR, wanneer elk toestel dat overdag mag vliegen dat ook 's nachts mag doen wanneer het beschikt over cockpitverlichting, een landingslicht en navigatie verlichting.Je bent slecht geïnformeerd en roept maar wat, ik wil je nogmaals vragen hiermee te stoppen.
Geen NVFR alsjeblieft. Het is verstandig om een groep mensen te beschermen die anders onnodig meer risico nemen tijdens het vliegen. De gemiddelde PPLer vliegt eigenlijk al bar weinig gemiddeld per jaar, laten we dan alsjeblieft hopen dat ze niet gaan proberen een paar uurtjes per jaar 's nachts te sprokkelen. Nachtvliegen is in NL sowieso niet zo verstandig, en laat het dan alleen toe op een CPL. Alleen op die manier kan je de veiligheid en kwaliteit waarborgen, want PPLers hoeven maar aan bar weinig te voldoen om hun PPL geldig te houden. De resultaten van het slechte beleid zien we terug in het aantal incidenten.
Alleen op die manier kan je de veiligheid en kwaliteit waarborgen, want PPLers hoeven maar aan bar weinig te voldoen om hun PPL geldig te houden. De resultaten van het slechte beleid zien we terug in het aantal incidenten.
Het is verstandig om een groep mensen te beschermen die anders onnodig meer risico nemen tijdens het vliegen.
Meer vrijheid geeft juist meer verantwoordelijkheid is mijn observatie. Dit zie je in heel veel sectoren en ik geloof dat het werkt. Zoals je al ziet zijn er een aantal mensen op dit forum die Night VFR niet zien zitten ook al zouden ze de bevoegdheid hebben. We hebben het hier over prive piloten en ik denk dus dat deze mensen niet zo snel het luchtruim zullen kiezen in de periode tussen sunset en sunrise. De anderen die het wel doen geef je de verantwoordelijkheid om goed met de NQ bevoegdheid om te gaan. Het gaat tenslotte wel om hun eigen leven die ze in de waagschaal leggen als ze onvoorbereid of met slecht weer 's nachts de lucht in gaan.
Geen NVFR alsjeblieft. Het is verstandig om een groep mensen te beschermen die anders onnodig meer risico nemen tijdens het vliegen. De gemiddelde PPLer vliegt eigenlijk al bar weinig gemiddeld per jaar, laten we dan alsjeblieft hopen dat ze niet gaan proberen een paar uurtjes per jaar 's nachts te sprokkelen. Nachtvliegen is in NL sowieso niet zo verstandig, en laat het dan alleen toe op een CPL. Alleen op die manier kan je de veiligheid en kwaliteit waarborgen, want PPLers hoeven maar aan bar weinig te voldoen om hun PPL geldig te houden. De resultaten van het slechte beleid zien we terug in het aantal incidenten.