Naar aanleiding van arrestatie JP

Beste Airworkers

Er is weer ontwikkeling in de zaak Poch zoals wel blijkt uit een bijdrage van Dilok en de linkjes die Sand Pitter en Windstalker hier hebben geplaatst. Ofschoon Poch na ruim acht jaar gevangenschap weer verenigd is met zijn gezin, is de zaak nog lang niet afgedaan.
Al eerder kondigde ik aan met mijn bijdragen hier te zullen stoppen, maar als gevolg van een aantal hierop volgende reacties liet ik me toch verleiden om er weer mee door te gaan. Dat zal nu niet meer het geval zijn.
Ik schreef al geen updates meer, maar het voelt niet goed om hier weg te gaan zonder een groet. Ook wil ik nog graag helderheid geven over een tweetal zaken.

Allereerst is het niet zo dat ik altijd in de onschuld van Poch heb geloofd, ik ben enkel uitgegaan van de stukken die mij zijn aangeleverd. Op basis daarvan kwam ik al snel tot de conclusie dat Poch niet kón hebben gedaan wat hem ten laste werd gelegd, ten minste, zo lang er niets anders boven tafel kwam. In al die jaren dat hij gevangen zat is dat niet gebeurd. Maar let wel, ik was niet in Argentinië in de tijd waarin de dodenvluchten plaatsvonden, laat staan dat ik ook maar een zinnig woord kan zeggen over waar Poch zich in die tijd bevond. Wel heb ik me van het begin af aan achter het uitgangspunt van Blackstone gesteld, te weten: ‘Liever tien schuldigen vrij dan één onschuldige achter de tralies.’

Is er verder het gegeven dat niet iedereen mijn berichtgeving altijd als netjes heeft ervaren om redenen als ‘een persoonlijke missie’ en ‘soms (behoorlijk) suggestief’.
Ik begrijp wel dat mijn bijdragen hier door sommigen als ‘een persoonlijke missie’ zijn beschouwd. Omdat dit topic, dat grotendeels uit mijn inbreng bestaat, veel lezers aantrok, heb ik gemeend dat er veel belangstelling voor was. Daarom ging ik er toch steeds enthousiast mee verder, al kostte het me veel tijd en kwam het me qua tijdstip meermaals helemaal niet uit. Het antwoord op de vraag waarom ik dit draadje (dat intussen een hele kabel is geworden) ooit ben gestart is terug te vinden in de bijdrage waarmee ik dit topic destijds opende. Waarom ik me de zaak van Julio aantrok? Enerzijds vanuit mijn belangstelling voor de luchtvaart, anderzijds als gevolg van een traumatische gebeurtenis uit mijn kindertijd waaraan mijn gevoel voor rechtvaardigheid is ontwaakt. Onschuldig worden opgesloten is een nachtmerrie!
In de uitwisselingen met Don heb ik inderdaad soms (behoorlijk) suggestieve vragen gesteld (misschien zelfs wel eens onbehoorlijk suggestieve vragen ;) ), zij het altijd aan de hand van de stukken waarop nu ook de rechters die Poch unaniem vrijspraken, zich hebben gebaseerd. Suggestieve vragen verdienen normaliter geen schoonheidsprijs maar kunnen soms toch nuttig zijn om tot klaarheid te komen. Dat ik daarmee ook wel eens naast het potje heb gepiest, spijt me. Weet dat pm-verkeer met zowel Don als Europe-American heeft uitgewezen dat wij gerust nog met elkaar om de tafel kunnen.

Dank aan alle Airworkers die hebben gereageerd op mijn bijdragen hier, met een buiging naar B767-300ER voor zijn positieve en tegelijkertijd ook kritische reactie in zijn post #1654.

Ik wens jullie allen nog vele veilige en mooie vluchten toe. Wil iemand nog naar mij toe reageren, stuur me dan een pm. De eerstvolgende tijd log ik zo nu en dan nog wel even in om te kijken of er post in mijn postbus zit.

Grtz, B747 :biertje:

Terug
Bovenaan