Martinair Vliegschool "Preferred Supplier?"

Soultiger, dat is makkelijk gezegd, echter: the proof is in the pudding. Eerst zien, dan geloven. Bij een nieuwe vliegschool is dat al zo, maar bij een school die in het verleden het niet zo nauw nam met de waarheid, is dat nog veel meer zo!

Enneh, opmerkingen als "wij zijn preferred supplier van Transavia" zijn nog wel erg recent en bewijzen juist het tegenovergestelde, namelijk dat ze op dit moment zitten te belazeren.
 
"Ik kijk naar NU..... ik zie een andere setting met nieuwe en ook andere mensen die uiterst hun best doen..... TOEN hebben we niets meer aan en is ook niet meer." (aldus Soultiger)

Stop aub met die positieve prietpraat van je, Soultiger. Kom nou 'ns met statistieken waaruit blijkt dat MVVL leerlingen weet af te leveren aan airlines. Nog steeds vermeld Transavia.com dat er een aanvullende ureneis wordt gesteld aan kandidaten zonder KLS/NLS/MLD-achtergrond.
Dit is gewoon een feit. De forum-titel 'Preferred supplier' is mede daarom lachwekkend.

KLM idem dito.

Ik hoop dat jij later een goede baan vindt, want dat is namelijk enkele MVVL-ers - geheel op eigen kracht - gelukt. En stop met die snerende opmerkingen (kinders kinders toch?????) naar oud-MVVL leerlingen. Ik denk dat zij wel enig inbreng mogen hebben op dit forum, want zij spreken uit ervaring.

Ooievaar!
 
Je laat je redelijk denigrerend uit met “kinderen kinderen”. Denk dat ik zelfs ouder ben dan jij en mijn ouders hebben me altijd geleerd om deze mensen met U aan te spreken. Nu hoef ik zeker niet met U aangesproken te worden, maar ook zeker niet als kind.

De reden waarom ik mij druk maak, is de uitspraak van een ene meneer TBM850. Hij beweert dingen die niet waar zijn. En heeft daarbij, (helaas voor hem) een niet met de realiteit overeenkomstige hoge dunk van zichzelf. Zoals IZ al gezegd heeft zijn ook nu een aantal beweringen van MVVL niet geheel op waarheid berust. Wat mij het gevoel geeft dat er nauwelijks iets veranderd is. Dus als MVVL zich wil meten met NLS, KLS of EPST moeten ze op het gebied van nazorg nog veel werk verzetten. De opleiding is naar mijn idee prima, dat wordt ook door niemand beweerd.

MVVL vraagt bijna net zo veel als NLS, KLS of EPST voor de opleiding. Maar levert (nog) niet de nazorg zoals deze instellingen. Dat is niet in het verleden leven maar zelfs in de toekomst. Ik hoef geen gelijk te halen hier. Ik heb het al op dit moment maar de toekomst zou uitwijzen of jij gelijk krijgt. Dan zou ik de eerste zijn die het zou toegeven dat het veranderd is.

Grtz Mike5.
 
Vliegscholen.....een noodzakelijk kwaad. Geen enkele doet aan liefdadigheid.
Soms lees ik hier "kies een vliegschool die bij je past"....wat een sentimentele BS!!!
Om je doel te bereiken kies je de weg met de minste weerstand.
 
Weet je (beste) mensen, ik ben blij dat ik voor deze opleiding gekozen heb!
Echt leuk om te vliegen en goede sfeer.

Toekomstperspectief? Ook aan mij is verteld dat men er mee bezig is, preferred supplier is en aan het KLM-traject werkt. Ja, dat hoor ik in school van de directeur/ instructeurs.
Geloof ik het? Ach, ik zie het wel als het zover is. Prachtig als het goed gaat, jammer als het niet goed gaat. Ik heb niet de hoop dat school voor mij een baan fixt. Daar ga ik zelf achteraan (en alle hulp is natuurlijk wel meegenomen, dat dan weer wel) Maar ik denk wel dat als je als school zijnde probeert om de nazorg (die mij niet beloofd is) kwalitatief omhoog te krijgen dit alle respect verdient.

Ik zou willen zeggen: kom eens langs en kijk hoe wij nu de opleiding ervaren en wat er verandert is sinds dat je voor het laatst geweest bent. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat een hele tijd geleden is.....

Vriendelijke groet,
Smokie
 
Smokie zei:
Ach, ik zie het wel als het zover is. Prachtig als het goed gaat, jammer als het niet goed gaat.

Dat snap ik echt niet......
Je krijgt die vliegopleiding toch niet bij de AH zomer zegels!?!
Je investeert er een ton aan euro's in, dan kun je daar toch niet zitten met een houding van "ach ik zie wel wat het word".
Er zijn er genoeg hoor, geen baan, mega schuld....then you're f*cked..BIG TIME!
 
Neej idd ReDBaron! Was het maar zo! Soms lig ik nog nachten wakker van de berg geld die ik dus moet aflossen...... maar wat ik bedoelde was dat ik een beslissing heb genomen waar ik geen spijt van heb. (daarbij heb ik nog een opleiding achter de hand waar heel veel werk in te vinden is, ook makkelijk :grijns: )
Ik bedoel met de zin die jij quote dat ik het nog moet zien of alle verhalen kloppen. Je had ff de drie woordjes ervoor mee moeten quoten. Ik ga er vooral zelf achteraan!

Groet Smokie
 
Beste Smokie,

Ik zou best langs willen komen, al is het alleen maar om TBM850 tegen het lijf te lopen. Maar ik geloof best dat jullie de opleiding positief beleven. Ik heb de opleiding ook positief beleefd. Er waren hier en daar wat problemen met hoe de nieuwe JAR zou werken. Maar die waren er ook, misschien in mindere maten, bij de KLS en NLS. Ik zou het dan nog maar eens benadrukken, maar aan de opleiding valt weinig op te merken! En die nazorg, ze beloven het je niet maar zinspelen er wel op.

Als bij de MVVL de gemiddelde tijd tussen opleiding en baan een jaar langer zou zijn (dit is een zelfverzonnen cijfer, maar zou best kunnen kloppen) dan de andere instanties. Dan loop jij een jaar een inkomen mis en betaal je een jaar rente over een opleiding die niets oplevert. Dat zou je eigenlijk ook bij je investeren moeten optellen. Dan ben je gewoon duurder uit. Een opleiding kiezen die bij je past is ook onzin. Je leert op alle scholen hetzelfde, namelijk vliegen, en krijgt hiervoor ook nog hetzelfde papiertje. Als consument wil je toch een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het kwaliteitsverschil bij MVVL zit hem niet in de opleiding, maar de service erna.

Maar goed ik heb hier nu genoeg over gezegd en val in herhaling.

Ik wens jou en Soultiger veel succes met jullie opleiding :rt: (meen ik echt) en doe de groeten aan TBM850. :grijns: (Meen ik helemaal niet) Hij is die ondernemer weet je wel.:grijns:

Grtz Mike5
 
Hey mike,

Eerlijk gezegd heb ik ook bij andere opleidingen gekeken en zelfs in het buitenland bij een andere school gevlogen. Over de opleiding bij MVVL ben ik idd zeer positief, ben blij dat jij dat nog steeds bent.
Hoe het na de opleiding loopt weet ik niet! Ga ik een baan hebben als piloot? Ik hoop het en ga er ook alles aan doen om zover te komen. Ik denk dat het voornamelijk in je eigen macht ligt (los van stupide sollicitatie-eisen, maar dat is een ander topic)
Ben ik nu in een donker gat gesprongen? Misschien, maar dat had me evengoed kunnen gebeuren op de KLS/ NLS etc. In de luchtvaart is, en volgens mij delen velen die mening, niets zeker. Het enige wat ik zeker weet is dat ik met veel plezier vlieg en dat ik zo (nu eigenlijk al) een berg schuld heb. So what? Als ik dood ga heb ik gedaan wat ik tof vond om te doen, namelijk piloot worden. Er is niets of niemand in de hele wereld die me dat kan afnemen.
Voor mij geldt gewoon; lekker vliegen en alles wat daarom heen zit. Ik hoop dat jij, ondanks je negatieve ervaringen, het nog steeds zo ervaart en wens ook jou veel succes toe in je carrière.

Groets Smokie

Ps: misschien moet je TBM850 maar zelf de groeten doen of een pm sturen ;)
 
Mijn opmerking in de laatste post is mss niet geheel op zijn plaats en ben ook eerlijk genoeg omdat terug te nemen.

Maar laat duidelijk zijn dat ik het een beetje zat ben (het topic dan). Er is zoveel gezegt en gedaan en alles is nu wel duidelijk van alle kanten en nog wel begrijpelijk ook, in de meeste gevallen dan. Alleen het blijft maar doorgaan en doorgaan etc. That's all............

Houd ze vliegend en wellicht tot ooit,

Ciao ciao
 
ach je kan tenminste altijd nog een hele lekkere warme chocolademelk halen daar bij mvvl en diegene die je bedienen lachen ook altijd naar je :P
 
Terug
Bovenaan