Martinair Vliegschool "Preferred Supplier?"

mooi he hoe mensen in het vak het indd over feiten hebben, en mensen die op het punt staan een opleiding te beginnen een mooi roze brilletje op hebben..

Wie niet horen wil.

geloof mike en sb nou maar !!!

enjoy the ride.
 
van de mvvl website:

---

Loopbaan perspectief
De ATPL opleiding sluit naadloos aan op de type-rating opleiding van een modern verkeersvliegtuig. Een type-rating is een kwalificatie die de bevoegdheid geeft een specifiek vliegtuigtype te mogen vliegen.
Deze opleiding is verdeeld in een grondschool, een simulator opleiding en een basis training op het vliegtuig zelf.
Normaal gesproken wordt de type-rating verzorgd en betaald door de luchtvaartmaatschappij waar men in dienst treed. Door de opkomst van de ‘prijsvechters’, het faillissement van gerenommeerde maatschappijen, etc heeft zich daarin een kentering voltrokken. Veel maatschappijen zijn in het kader van de kostenbeheersing overgegaan op het aannemen van vliegers die reeds in het bezit zijn van een type-rating.

Waarschijnlijk verandert dit over een aantal jaren weer, omdat door de vergrijzing de komende jaren veel jonge vliegers nodig zijn. Op dit moment is dat nog niet het geval en moet u naast de kosten voor een ATPL rekening houden met kosten benodigd voor het behalen van een type-rating. Die kosten lopen uiteen van
€ 20.000,- tot € 35.000,- afhankelijk van het vliegtuigtype.

Uiteraard zijn er nog steeds mogelijkheden om zonder type-rating aangenomen te worden, maar het blijft een afweging van kansen en mogelijkheden. En dus is het verstandig rekening te houden met een mogelijke extra investering om het beoogde doel sneller te bereiken.

Ten aanzien van de CPL-opleiding kan eenzelfde redenering worden gevolgd, maar het zal duidelijk zijn dat dit ook afhankelijk is van het doel dat u daarbij voor ogen heeft.

--

Prachtig.. bijna net zo mooi als naar die russische vrouwen kijken.
 
Maar aan de ene kant is het goed klingdingeling een roze bril op heeft. Die had ik ook toen ik nog een luchtvaart maagd was. Als ik toen al zo’n plat genaaide luchtvaart prostituee was als ik nu ben, had ik veel moeite gehad om de motivatie op te brengen voor mijn ATPL stof.
Dus laat ik na al mijn negatieve uitlatingen het van een positieve hoek bekijken, en klingddingeling heeft zijn maagdelijkheid nu gewoon nodig om door zijn ATPL traject heen te komen. Net als ik toen. Uiteindelijk wordt hij net zoals ons. :grijns:

Grtz Mike5
 
PH-JPC zei:
En is er al wat gekomen van dat mooie verhaal waarbij je na de opleiding meteen als coco kan beginnen bij MP?
Tzit dr steeds bijna aan te komen.

MP werkt niet met coco's, en staat er ook niet aan te komen.
 
Voor je kijken, doorlopen

Voor je kijken, doorlopen

Mensen mensen, wat een ophef weer! Een hoop reacties vol frustratie. Laten we zeggen dat na de ervaring van vroegere jar klassen de martinairvliegschool niet de beste reputatie heeft gehad, maar dat daar nu toch sterk verandering in aan het komen is! Ik zit zelf ongeveer halverwege, heb alle atpl theorie binnen en heb net (toevallig vandaag) mn ppl gehaald. Ik zit er met mn neus boven op en van iedereen die in de laatste 5 jaar afgestudeerd is hebben er slechts een man of 4 geen baan. MVVL is prefered supplyer van Transavia, en ook bij Martinair Holland komen we gewoon in de poul als we gaan soliciteren. De tijd van het meteen afgewezen worden vanwege MVVL als opleiding is voorbij. Ook het traject bij KLM loopt als een trein; van die 2 is er eentje die een FI opleiding heeft gedaan, maar verder daar niet veel mee gedaan heeft. Beide scoren ze ontzetten hoog en eentje is vorige week geslaagd met een eindlijst om niet goed van te worden. Bijna alles S+ of AS. Het feit ligt er dat het opleidingsniveau van MVVL tegenwoordig hoger, misschien wel een stuk hoger, ligt dan bij bijvoorbeeld de KLS. Kortom: het gaat goed met MVVL. Tegen wie in het verleden blijft steken zou ik willen zeggen 'Voor je kijken, doorlopen' oogkleppen af en ga eens écht kijken hoe het er nu voor staat.

groeten
 
Hey congrats met je PPL :) succes met de rest.

Ter zake:


rebirth zei:
MVVL is prefered supplyer van Transavia,

say again please?

rebirth zei:
en ook bij Martinair Holland komen we gewoon in de poul als we gaan soliciteren

net als de rest van de wereld met een JAA brevet. iaw: geen voordeel dat je van de mvvl komt.
 
1- martinair is prefered supplyer van Transavia, voor meer info bel 0320 - 288476

2- geen enkele ab initio komt in de poul bij martinair. Wij wel. wederom kun je hetzelfde nummer bellen voor informatie!
 
rebirth zei:
Het feit ligt er dat het opleidingsniveau van MVVL tegenwoordig hoger, misschien wel een stuk hoger, ligt dan bij bijvoorbeeld de KLS. Kortom: het gaat goed met MVVL.
groeten

Kan je daar wat van laten zien? ben wel nieuwsgierig eigenlijk :)
 
rebirth zei:
1- martinair is prefered supplyer van Transavia, voor meer info bel 0320 - 288476

2- geen enkele ab initio komt in de poul bij martinair. Wij wel. wederom kun je hetzelfde nummer bellen voor informatie!

zeg, ben al een tijdje weg uut 't vaderland.. MAAR... 0320 is dat een Lelystad nummer?? catch my drift ??? Doe mij maar het direkte nummer van MP en HV PZ (chief pilot or director of ops).... Als die mij dit weten te bevestigen geloof ik het... niet als floortje de miep van de MVVL het me verteld !!! (met alle respect voor floortje)

groter geheel proberen te zien mijn vriend!!! niet zomaar slikken wat ze je op school voeren!

En nog wat... Wat moet je in de pool (interview pool is niet wachten op een baan, het is hopen op een sol. gesprek) als je honderden A320 rated mensen met uren rond lopen die best voor MP willen werken ?? en dan nog een kast vol "heavy" vliegers die MP liever heeft op de widebody fleet ipv jou....

Touche, en have a great day!
FD
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook in de pool bij Martinair... Sterker nog, volgend jaar inmiddels 5 jaar.. FedEx dan denk ik een cake naar ze toe met een lief kaartje om onze 5-jarige relatie te vieren... Hoeveel nummertjes sta je onder mij als je over 1 jaar je brief naar ze op de post doet met 180 uur, waarvan 20 heavy Seneca time is plus een mooi CRM diploma op de King Air ? zie je mn punt ?

Je koopt er niks mee. Helemaal niks zelfs.
FD

(niks mis met de KA !!!! ruim 2 jaar gevlogen, heerlijke bak!)
 
@FD
Als het 12,5 jaar is, even berichtje plaatsen. Misschien kunnen we dan wat bij elkaar sprokkelen als airwork-members voor een bloemetje :grijns:

En voor de mensen die hun info direct bij MP vandaan willen halen, hier het correcte nummer: 020 601 12 22
 
Oogkleppen af.. een momentje alstublieft………… oké, die zijn af nu. Jezus man wat gebeurt hier allemaal. (Mike in diepe shock)
Nu ik het allemaal wat duidelijker zie ga ik het nogmaals bekijken.

MVVL prefered suplier Transavia. Net als iedereen anders. Transavia heeft een hele mix van mensen aangenomen. Blijft dit ook zo als ze straks niet meer zoveel mensen nodig hebben?

MVVL in de pool bij MP. Heel mooi maar je bent waarschijnlijk nummer 400.000. Maar goed dat was inderdaad niet zo. Hoe kan het dan eigenlijk dat een paar oude JAR jongens die rated A320 zijn niet aan het MP profiel voldeden toen zij solliciteerde?

KLM traject loopt als een trein. 2 mensen die het traject moesten doen is inderdaad een begin maar de woorden “loopt als een trein” zou ik niet gebruiken.

Praten over een niveau of standaard van een school vind ik altijd een beetje eng. Dan wordt toch al gauw die open zenuw van me weer eens geraakt. Dat doet mij dan weer denken die aardige KLS jongen die mij het verschil van niveau tussen MVVL en KLS ging uitleggen. En waarom hij dus co-co was op een B747 en ik FO op een ATR (in KLM kleuren). Waarop mijn antwoord was dat wij bij MVVL beter leerden landen.
Op elke school zitten namelijk goede en minder goede vliegers. Dat is gewoon statistiek. Wiskunde is toch nog steeds een verplicht vak?

Nog even terug op dat oogkleppen af en door lopen. Voor mij maakt het niets uit. Ik zit goed nu. Maar van geschiedenis kun je leren. Er zomaar overheen stappen en zeggen dat het nu niet meer zo is, als je nota benen nog bezig bent met je opleiding, is ook niet echt slim. Misschien heb je gelijk. (Wat ik serieus voor je hoop) Maar bestempel onze verhalen niet als frustratie. De eerst JAR klassen hebben voor jullie de weg vrij gemaakt, en de opleiding gemaakt naar wat die nu is. Want het was verre van perfect in de begin jaren. Dat was niet alleen de fout van de school maar ook van de JAA, die zelf niet wist wat ze aan het doen waren.

Je doet alsof je het WK gewonnen hebt, maar je zit nog in de voorrondes.

Grtz Mike5

@FD, al 5 jaar in de pool van MP? Niet stiekem de bandjes van de nieuwkomers lek prikken he!:grijns:
 
Only yours mike ;)

nog naar CMH binnenkort? fly safe.

Moet er bij vertellen dat de eerste keer dat ik een briefje stuurde ik nog bezig was met mn CPL....

Gezellig Mike, samen naar MP !!! 11 dagen over Bush lullen ! :grijns: ;)
 
Ik zat er ook in na het behalen van het gigantische aantal van 500 uren, kreeg een heerlijk briefje terug met alle categorieen mensen die voor gingen....... Als ik daar op had moeten wachten had ik er op de pensioengerechtigde leeftijd nog in gezeten...........
 
Nee ga de hele andere kant op. Begin in Seoul zondag dan Tokio Shanghai London. En weer ff uitrusten daarna. Ben wel volgende maand in SAV. Maar wanneer ik in CMH ben stuur ik wel ff een PM.

Bij MP gaan we het niet 11 uur over Bush hebben (misschien 1 :grijns: ) maar over echte mannen dingen ;) :biertje:

Maar heb nog steeds niet mijn CV erheen gestuurd. Ik denk ook dat er geen plek meer voor mij in de poul is. :grijns: Mijn bandje is ook al door iemand lek gestoken, dus echt drijven doe ik ook niet meer. :grijns:

Grtz Mike5
 
Het klopt wel dat het niveau van mvvl veel hoger ligt dan bij de kls. Daarom wil KLM ook dat de "horizontale instromers" van mvvl eerst het me-traject(verkort) en een complete Bridge Course op de kls gaan doen voordat ze uberhaupt mogen solliciteren bij KLM.

Netjes Freire!
 
rebirth zei:
MVVL is prefered supplyer van Transavia

Net zo preferred supplier als Duracell is voor de batterijen van m'n Maglite. Wat een bovine manure.

Laat die nazorg voor wat het is: een backup. Ga niet uit van nazorg, niet bij MVVL, niet bij NLS, niet bij KLS en bij geen enkele andere maatschappij zonder baangarantie. Doe het gewoon ZELF. Als tijdens het solliciteren blijkt dat je school ergens wat voor je heeft kunnen regelen, dan is dat mooi meegenomen.

Juist omdat luitjes denken dat de school wel wat voor ze doet, worden ze zelf lui en doen ze te weinig.
 
Terug
Bovenaan