Martinair Vliegschool "Preferred Supplier?"

Iz zei:
Doe het gewoon ZELF. Als tijdens het solliciteren blijkt dat je school ergens wat voor je heeft kunnen regelen, dan is dat mooi meegenomen.

Juist omdat luitjes denken dat de school wel wat voor ze doet, worden ze zelf lui en doen ze te weinig.

Helemaal mee eens, toen ik van school kwam was ik nummer 87 (volgens mij) op de wachtlijst NLS. Op die terugkomavonden hele mooie verhalen. Maar zelf aan het solliciteren gegaan. Binnen 4 maanden na de diplomauitreiking een baan. En die persoon die voor mij op de lijst stond.... Deze lente een uitnodiging gehad voor een selectie bij Rian via de stichting wachtlijst NLS..... See my point.

Vertrouw op je eigen kwaliteiten en neem het heft in eigen hand, succes!!
 
PitchDisconnect zei:
Helemaal mee eens, toen ik van school kwam was ik nummer 87 (volgens mij) op de wachtlijst NLS. Op die terugkomavonden hele mooie verhalen. Maar zelf aan het solliciteren gegaan. Binnen 4 maanden na de diplomauitreiking een baan. En die persoon die voor mij op de lijst stond.... Deze lente een uitnodiging gehad voor een selectie bij Rian via de stichting wachtlijst NLS..... See my point.

Vertrouw op je eigen kwaliteiten en neem het heft in eigen hand, succes!!

Nou...ik zie jouw point maar deels.
Jij hebt kennelijk gesolliciteerd bij Denim en bent daar ook vrij snel
gaan vliegen.
Besef wel dat, mensen die voor jouw op een lijst stonden er misschien anders over denken. Persoonlijk weet ik van iemand dat diegene het vertikt om een urenpakket te kopen bij Denim. Vliegen voor Denim is geen baan, het is
financieel schandalig, aldus Mr. X.
Daarom zou de man in kwestie waar jij het over hebt (ryanair man) er wel eens zo voor gekozen kunnen hebben. In zijn ogen deugd Denim misschien niet.
Dat jij nu uiteindelijk ergens anders goed zit is weer een ander verhaal.

Ik ben het wel helemaal met je eens dat je het heft in eigen hand moet nemen.

De groeten,

Branson.
 
Iz zei:
Laat die nazorg voor wat het is: een backup. Ga niet uit van nazorg, niet bij MVVL, niet bij NLS, niet bij KLS en bij geen enkele andere maatschappij zonder baangarantie. Doe het gewoon ZELF. Als tijdens het solliciteren blijkt dat je school ergens wat voor je heeft kunnen regelen, dan is dat mooi meegenomen.

Juist omdat luitjes denken dat de school wel wat voor ze doet, worden ze zelf lui en doen ze te weinig.

Natuurlijk moet je zélf zorgen voor een baan, maar de algehele sfeer die hier hangt is dat je met opleiding bij MVVL het wel kan shaken voor een baan in de luchtvaart. Dát is waar ik me aan erger. Níemand die probeert ook eens een keer het goede te zien in mvvl en de opleiding blijven afkraken. Dat vind ik jammer en helemaal niet nodig. Ik vind de opleiding erg goed geregeld, een goeie vloot, een goeie sylabus, capabele instructeurs en sinds een paar jaar ook een ontzettend goede directeur die zich 200% inzet voor de school en bij een hoop maatschappijen ervoor heeft gezorgt dat leerlingen van mvvl niet bij voorbaat worden afgewezen, maar serieus genomen worden en een eerlijke en goeie kans maken op een baan. Als ik naar mensen als Mike5 luister heb ik het idee dat mensen die hun opleiding bij MVVL volgen eigenlijk sukkels zijn omdat ze voor deze school gekozen hebben, omdat met een denigrerende toon verwoord wordt wat men wil zeggen. Vandaar dat ik zei: kijk eens vóór je en blijf niet altijd vastzitten aan het verleden. Natuurlijk weet ik ook wel dat er zonder de eerste JAR klassen er nu geen jar17 gestart zou zijn, maar je moet ergens beginnen. Niet elke school heeft het geluk om als rijks luchtvaart school te beginnen. En ik vind dat er nu een hele degelijke school staat met een super opleiding.

groeten Ron

oja: als je lui bent kun je nog van zo'n goeie school komen, zonder hard te werken val je vanzelf door de mand!
 
Ron,

Ik begrijp dat je alles op de meest postieve manier wilt interpreteren, om jouw keuze te rechtvaardigen. En dat is deels prima. Op het moment dat je met onzin komt aanzetten als "preferred supplier voor Transavia" dan lul je echt uit je nek, en praat je waarschijnlijk die direkteur na die zich voor 200% inzet.

Verder schrijf je dat hij er voor heeft gezorgd dat airlines MVVL'ers niet bij voorbaat afwijzen. What the ...? De enige airline die mensen op hun vooropleiding bij voorbaat afwijst is KLM, maar de andere airlines niet. Denk je dat hij met iemand bij Transavia is gaan bellen, "Joh, geef mijn leerlingen ook eens een kans!" Dacht het niet.

En hebben we het over een goede syllabus, "capabele" instructeurs en een goede direkteur—hoeveel vergelijkingsmateriaal heb je?

Hoewel ik niet zeg dat MVVL géén goede syllabus en instructeurs heeft, mag je ook best eens een beetje kritisch zijn. Sterker nog, dat móet je zijn.

Ik heb het als laatste ook niet over mensen die lui ZIJN (weer een statement van mij die je met verkeerde argumentatie probeert af te doen), maar wel over het feit dat hoe meer de school voor je claimt te doen, hoe minder de leerlingen zelf doen. Zelf gezien op de KLS toen jongens nog baangarantie hadden. Dat was de ultieme vorm van nazorg: Je hoefde eigenlijk niet eens je best te doen, je bedje was al gespreid bij KLM. En tot mijn verbazing presteerden meerdere mensen het om tijdens de opleiding af te haken door gebrek aan motivatie!!! Te vaak aan het bier, te weinig bij de les, en te vaak zakken voor de examens. Voor de KLS niet zo erg, want mensen die tijdens de opleiding afvielen telden niet mee met het afvalpercentage KLS->KLM maar dat is weer een heel andere discussie.

Doe er je voordeel mee of leg het naast je neer en dan zien we je nog wel een keer ergens in de cockpit, of niet.
 
Ik beweer helemaal niet dat als je bij MVVL je opleiding doet een sukkel bent. Dat ik een andere keuze zou maken betekent niet dat ik jou keuze niet respecteer. Kraak ook de opleiding niet af. Dat heb ik nog nooit in een post gedaan, dus heb ook geen idee waar je die informatie vandaan haalt. Dat het op het moment een beetje beter gaat in de luchtvaart en dat je met MVVL naar Transavia kan, is erg mooi. Maar zoals ik al zei is dit een blijvende status. Er zijn namelijk heel veel mensen met verschillende achtergronden bij Transavia aangenomen. Dus preferred is volgens mij niet aan de orde.

Toen het heel slecht ging (2002-2004) werd je niet afgewezen met een MVVL opleiding. Je werd gewoon niet uitgenodigd voor een selectie. Maar inderdaad veel van ons hebben het wel gered. Dat ging de “real hard way”. Als de school nu zegt als reclame dat uiteindelijk iedereen een baan heeft, is dat niet aan hen toe te schrijven of aan de opleiding. Maar aan het hele harde werken en niet opgeven van deze mensen. Om ons heen hebben wij veel mensen van andere opleidingen gezien die het makkelijker hadden dan wij toen.

Dat ik erg sceptisch ben wat betreft de MVVL is dan ook niet echt verwonderlijk. Misschien moet ik ze het voordeel van de twijfel geven. Maar jij mag toch echt wel iets kritischer naar ze kijken. Ik heb geen enkel persoonlijk belang bij de dingen die ik hier schrijf. De school heeft natuurlijk wel erg veel belang bij positieve verhalen bij jou of waar dan ook. Jij doet alsof ik je vijand ben, maar ik probeer je alleen maar uit te leggen dat je kritisch naar de school moet blijven kijken. Dat moet je naar elke school niet alleen naar MVVL.

Grtz Mike5
 
Ja ja bla bla bla waar kennen we dit verhaal toch weer van. :boring:

Even heel simpel gezegt over dit topic in het algeheel, iedereen kiest lekker zijn eigen opleiding en laat hem of haar daar lekker vrede mee hebben toch? Dat gepiep altijd op dit forum is elke keer hetzelfde laten we ieders keuze respecteren en elkaar daar eens in steunen.

GEEN ENKELE OPLEIDING is "de beste", allemaal hebben ze hun voor en nadelen daar kunnen we niet onderuit dus om het 1 boven het ander aan te bevelen mhoeahh. Onze blauwe vrienden hier in nederland die ook altijd aangeprezen werden als 1 van de beste gaan op het moment ook niet best...... is het daarom gelijk een slechte opleiding nee zonder kansen, nee he. 1 ding dat wel duidelijk is is dat we allemaal hetzelfde willen, en dat is vliegen. Gaan we nou als we ooit eens naast elkaar komen te zitten lopen zeiken over welke school je nou wel had moeten doen of niet? Kom op zeg!!

Greetz en vliegse allen te zaam:rt:

ps mss moet men op dit forum ook eens bij het topic blijven :dozey:
 
Grappig dit. Deze discussie over mvvl duurt al vanaf het moment dat iemand op de Emoeweg zo'n dik 3 jaar terug schriftelijk aan z'n leerlingen meedeelde, dat dat jaar de eerste voor selectie zouden worden uitgenodigd bij MP. Hetzij voor de A320 die er net was/net kwam, hetzij voor evt. een coco functie die ze zeer waarschijnlijk zou worden ingevoerd. Goed...ik heb afgelopen 3 jaar geen uitnodiging gezien... Ok....vakbond kwestie, schijnt.

Heb inmiddels wat ATR uurtjes geboord...update-je naar MP gestuurd, ook dat werkt nog niet. Vorig jaar nog hoofd PZ gesproken daar en die deelde me persoonlijk mee dat ik toch eerst maar 's wat jetuurtjes moet gaan sparen. Dus dat verhaal over mvvl ab-initio's naar MP......ahum-bulllshittt (Topgun style).

Ok...laatste tijd zijn er aardig wat mensen naar Trans gegaan, waarvan een groot deel door ZELF te solliciteren, maar goed...is een goed teken, dat wel, maar preferred supplier....wat een onzin. Trans zelf al gebeld of dat waar is? Trouwens, bij het voordragen van oud leerlingen aan Trans, hebben ze de ex leerlingen die al dankzij ZICHZELF werk hadden mooi overgeslagen. Begrijpelijk..goed voor de score...maar wel krom.

Klopt idd dat er 2 jongens naar JetNL zijn....danzij mvvl. Stimmt. Anyway...in het verleden zijn er dingen beloofd die absoluut niet zijn waargemaakt. Lijkt nu beter te gaan, maar laten we dingen niet gaan overdrijven. Vooral de leerlingen uit de eerste JAR klassen, zoals Mike5 en ik, hebben het allemaal zelf moeten doen. Op zich niet erg, maar wel als er een worst wordt voorgehouden.

Zo...genoeg geluld....tijd om met m'n nieuwe Duitse collega's aan de studie te gaan...:biertje:

Servus
 
Beste Allemaal,

Lang heb ik dit gedeelte gevolgd. Ik ben nu op een punt gekomen dat ik mijn mening ook een keer kwijt wil.

Ik heb ook de opleiding gedaan bij MVVL en ben ook een leerling geweest van een van de eerste JAR klassen. Ik bemerk bij een groot aantal van de mensen veel rancune naar MVVL en deels begrijp ik dit ook. Maar ik verbaas mij niet dat deze mensen niet snel aan een baan zijn gekomen. Tijdens de opleiding hebben ze ook continue tegen de school aangeschopt en er deugde niets van de opleiding. (ik heb deze mensen van dichtbij meegemaakt)

Nu ik met hard werken weinig zeiken een eigen bedrijf sinds 3 jaar in de luchtvaart heb, kan ik niet zeggen dat MVVL geen goede school is geweest! Het ligt niet alleen aan de school, het ligt hoofdzakelijk aan je eigen instelling. Ik kan wel zeggen dat ik geen van deze mensen (die zo op deze manier overal tegenaan schoppen) als vlieger in dienst zou nemen.

Nogmaals, MVVL heeft absoluut steken laten vallen in het verleden. Maar ze proberen nu zeer hard om van deze naam af te komen. Dit zal zeker nog even gaan duren, maar ik weet zeker dat het gaat lukken. Er zitten een paar hele leuke dingen in de pijplijn.

Dus mensen, er zijn ook ondernemers die meelezen op dit forum, mensen die de luchtvaartindustrie zeer goed kennen en ik kan zeggen dat, indien je met dergelijke rancunes blijft lopen en ze continue blijft ventileren naar de buitenwereld, dit in de toekomst tegen je gebruikt kan worden. Je komt jezelf dan pas echt tegen.

Mensen gebruik je verstand! Indien je voor een vliegopleiding gaat kijk naar hetgeen men nu kan bieden, luister niet naar rancuneuze mensen.

Ik hoop dat men nu onverdeeld kan kijken naar de diverse opleidingen en mensen in het rijtje KLS/NLS/Stella hoort MVVL zeker thuis!

Met vriendelijke groet,
TBM850
Een ondernemer.
 
Laatst bewerkt:
Nou beste TBM850 ik zou wel eens willen weten wat jij dan vind waar wij zo tegenaan hebben zitten trappen tijdens de opleiding. Dit is namelijk ook helemaal niet waar. Je staat hier gewoon leugens te verkopen. Hoop niet dat je daarin onderneemt. Ik heb les gehad van goede instructeurs. Heb ook altijd gezegd dat er naar mijn idee geen verschil bestaat in opleiding tussen welke school dan ook in NL. Ik heb alleen mijn ongenoegen geuit over de leugens en al die voorgehouden worsten na de opleiding.

Jouw post om ons zwart te maken met onjuistheden om zo onze geloofwaardigheid in twijfel te trekken is ronduit laag. De enige ondernemer die ik ken vanuit de eerste JAR klassen heeft vliegtuigen verkocht aan MVVL. Dus P als jij het bent, had je beter niet kunnen reageren, aangezien je belangen hebt daar. Daarbij hebben al die door jou genoemde “rancuneuze mensen” allemaal goede referenties opgebouwd en carrière gemaakt. Jouw mening valt natuurlijk in het niets bij de beoordelingen van de mensen die echt met ons gewerkt hebben. De kans zou wel eens groter kunnen zijn dat niet jij bepaald of je ons zou aannemen maar wij die bepalen of we jou zouden aannemen.

“Er lezen ondernemers mee op dit forum.” Bangmakerij?? Er lezen ook heel veel andere mensen mee. Moet ik dan onder de indruk zijn dat jij ondernemer bent. Heel knap hoor, maar dat was ik al voordat ik begon met vliegen.

Zo ome Mike heeft zijn zegje voor vandaag weer gedaan en hij gaat weer even van het mooie weer genieten.

Grtz Mike5

Ps: Ik wilde eerst helemaal niet reageren, maar kon mezelf helaas niet inhouden ondanks dat ik mij nu verlaag tot jou niveau.:huilt:
Dat jij 7 dagen nodig had om dit alles te bedenken, (terwijl ik het al lang weer vergeten was) valt het me toch wel tegen.
 
Laatst bewerkt:
Dag P (gokte ik ook al)

TBM850 zei:
Ik bemerk bij een groot aantal van de mensen veel rancune naar MVVL en deels begrijp ik dit ook. Maar ik verbaas mij niet dat deze mensen niet snel aan een baan zijn gekomen. Tijdens de opleiding hebben ze ook continue tegen de school aangeschopt en er deugde niets van de opleiding.
Nou, volgens mij zijn het juist deze mensen die wel snel een baan hebben gevonden, doordat ze gewoon hun mond durfden open te trekken ipv op hun gat te zitten en ja en amen te knikken...
TBM850 zei:
Nu ik met hard werken weinig zeiken een eigen bedrijf sinds 3 jaar in de luchtvaart heb, kan ik niet zeggen dat MVVL geen goede school is geweest!
Over de kwaliteit vd opleiding wordt hier ook niet geklaagd voor zover ik me kan herinneren, we hebben het over de nazorg. Ben in ieder geval zelf erg tevreden geweest over de kwaliteit vd opleiding en de instructeurs.
TBM850 zei:
Het ligt niet alleen aan de school, het ligt hoofdzakelijk aan je eigen instelling. Ik kan wel zeggen dat ik geen van deze mensen (die zo op deze manier overal tegenaan schoppen) als vlieger in dienst zou nemen.
Mensen die assertief zijn bedoel je? En die (heel) veel geld hebben uitgegeven en iets voor ogen hebben?
TBM850 zei:
Nogmaals, MVVL heeft absoluut steken laten vallen in het verleden. Maar ze proberen nu zeer hard om van deze naam af te komen. Dit zal zeker nog even gaan duren, maar ik weet zeker dat het gaat lukken. Er zitten een paar hele leuke dingen in de pijplijn.
Over die steken hebben we het nou net. En die dingen die in de pijplijn zitten ook. Want die zitten er al 3 jaar. Goed, eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het nu de goeie kant op lijkt te gaan met de afzet aan Trans en JetNL. Maar we hebben het hier over wat er in het verleden is beloofd en niet nagekomen....

Tschüß...

Een niet-ondernemer
 
Jezus Slim, wou dat ik zo cool kon reageren als jij. Als je ons naast elkaar zet zou je denken dat jij het temperament zou hebben. :grijns:

Grtz een afgekoelde niet meer ondernemende Mike5 die nu aan een verfrissend biertje gaat.
 
Volgens mij komt TBM850 weinig buiten EHLE!

De leerlingen van de eerste JAR-klassen die hun bek opengedaan hebben tijdens de opleiding sturen momenteel allen op een jet. En dat varieert van een CRJ/AVRO tot B777.

En dat hebben ze niet gedaan door lui op hun gat te zitten. Maar louter door actief solliciteren en netwerken. Er zijn zelfs 2 leerlingen helemaal naar Dubai afgereisd - in pak - om hun CV neer te leggen bij de groeiende luchtvaartbedrijven daar.

Ik vind het erg jammer dat er zo over deze leerlingen gesproken op dit forum, maar ik garandeer TBM780 dat er tijdens de cruise op FL370 gelachen om jouw - ietwat gefrustreerde - reactie. :grijns: :grijns:

En wat betreft de school MVVL. Ik heb daar goed leren vliegen en daar heb ik nu nog profijt van. Alleen het woord 'nazorg' is niet in Lelystad uitgevonden.

Groeten aan je voeten,

Speedy
 
Mike5 zei:
Jezus Slim, wou dat ik zo cool kon reageren als jij. Als je ons naast elkaar zet zou je denken dat jij het temperament zou hebben.
Ach...steekt zo nu en dan 's de kop op... :grijns:

Vind het verder wel gezellig worden hier! Net een JAR1 t/m 3 reunie... :biertje:

Tschüßßßß
 
Kinders kinders toch het is ook ongelooflijk hier........ eeuwige gelul gaat hier maar door (srry voor het taal gebruik).

Dat jullie met zijn allen nog zo opgefokt zijn zeg het zal niet helemaal gegaan zijn zoals gewenst misschien toen en dat is kut...... maar om nou mensen hier te ontmoedigen in hun keuze voor een school over beloften die niet naar jullie DESTIJDS zijn nagekomen gaat gewoon na zo'n lange tijd wat ver.

STOP LIVING IN THE PAST WILL YOU.......!!

De mensen werken er sinds jullie tijd tot op de dag van vandaag er nog steeds hard aan om goede vliegers op te leiden en dat lukt prima.... het stukje "nazorg" waar iedereen zo ontzettend opgewonden van raakt wordt al geruime tijd aangepakt en gaat stukje bij beetje beter. Maar niets gaat over 1 nacht ijs (zeker niet in de hitte :grijns: ). Begin zelf nu eens een vliegschool en ik durf je te garanderen dat jij bij je eerste lichtingen leerlingen ook veeeeeeelll moeite zal hebben om nazorg te leveren.

Ik kijk naar NU..... ik zie een andere setting met nieuwe en ook andere mensen die uiterst hun best doen..... TOEN hebben we niets meer aan en is ook niet meer.

Oh ja en even voor de afsluiting zullen we hier eens een keertje over ophouden?? want dit eeuwige gedoe begint alweer bijna een record topic te worden alleen maar omdat 5 a 6 mensen hier nog steeds (waarschijnlijk terrecht) de pest in hebben dat bepaalde dingen in het verleden niet nagekomen zijn. Nogmaals dat was toen en niet nu...... je recht haal je hier op dit forum toch niet.

Ciao ciao :passed:

ps nee ik verdedig niet ik constateer alleen, want geen enkele vliegschool nogmaals is DE vliegschool van NL.
 
Soultiger, "begin zelf eens een vliegschool" ? Wat is dat nu weer voor argument? Omdat ik zelf niet in staat ben om een auto te bouwen, mag ik toch wel zeggen dat ik een Opel Corsa een slechte wagen vind?

Het is heel simpel: beloof niet wat je niet (leveren) kunt. Als je dat wel doet, en nog opzettelijk ook, dan mag daar best over gediscussiëerd worden. Het excuus dat nazorg "moeilijk" is, staat hier los van. Dan moet je er ook niet mee gaan pronken.
 
Iz zei:
Het is heel simpel: beloof niet wat je niet (leveren) kunt. Als je dat wel doet, en nog opzettelijk ook, dan mag daar best over gediscussiëerd worden.

Maar niet als die dingen niet meer aan de orde zijn vandaag de dag. Ik waardeer de waakzaamheid maar nu gaat het meer om jullie dan om de leerlingen van nu zoals zij nu de opleiding en het verhaal erna ervaren. De gang van zaken zoals hij vandaag de dag is, is zeker niet zoals men hier suggereerd op het forum.

Greetz,
 
Terug
Bovenaan