Ron,
Ik begrijp dat je alles op de meest postieve manier wilt interpreteren, om jouw keuze te rechtvaardigen. En dat is deels prima. Op het moment dat je met onzin komt aanzetten als "preferred supplier voor Transavia" dan lul je echt uit je nek, en praat je waarschijnlijk die direkteur na die zich voor 200% inzet.
Verder schrijf je dat hij er voor heeft gezorgd dat airlines MVVL'ers niet bij voorbaat afwijzen. What the ...? De enige airline die mensen op hun vooropleiding bij voorbaat afwijst is KLM, maar de andere airlines niet. Denk je dat hij met iemand bij Transavia is gaan bellen, "Joh, geef mijn leerlingen ook eens een kans!" Dacht het niet.
En hebben we het over een goede syllabus, "capabele" instructeurs en een goede direkteur—hoeveel vergelijkingsmateriaal heb je?
Hoewel ik niet zeg dat MVVL géén goede syllabus en instructeurs heeft, mag je ook best eens een beetje kritisch zijn. Sterker nog, dat móet je zijn.
Ik heb het als laatste ook niet over mensen die lui ZIJN (weer een statement van mij die je met verkeerde argumentatie probeert af te doen), maar wel over het feit dat hoe meer de school voor je claimt te doen, hoe minder de leerlingen zelf doen. Zelf gezien op de KLS toen jongens nog baangarantie hadden. Dat was de ultieme vorm van nazorg: Je hoefde eigenlijk niet eens je best te doen, je bedje was al gespreid bij KLM. En tot mijn verbazing presteerden meerdere mensen het om tijdens de opleiding af te haken door gebrek aan motivatie!!! Te vaak aan het bier, te weinig bij de les, en te vaak zakken voor de examens. Voor de KLS niet zo erg, want mensen die tijdens de opleiding afvielen telden niet mee met het afvalpercentage KLS->KLM maar dat is weer een heel andere discussie.
Doe er je voordeel mee of leg het naast je neer en dan zien we je nog wel een keer ergens in de cockpit, of niet.