Martinair Vliegschool "Preferred Supplier?"

Q-nimbus

Active member
Ik vernam van een kennis het verhaal dat de Martinair Vliegschool sinds kort "Preferred Supplier" is van zowel Transavia, Martinair, en KLM (!). Hij zit op die school, dus hij zou het kunnen weten. Maar, hij lult wel vaker :D.

Kan iemand dit bevestigen? Sinds wanneer neemt Martinair ab-initio's aan?

Ik heb eerlijk gezegd een beetje moeite om dit te geloven, zo in een keer vanuit het niets. Heb er verder ook nog niets over gehoord, en kon zo snel ook niets op hun site vinden: http://www.martinairvliegschool.nl/
 
Er zijn wel 2 studenten van de Martinair vliegschool die bij wijze van experiment na hun opleiding nog een Bridgecourse bij de KLS gelopen hebben en nu selectie mogen doen bij KLM.

Maar preferred supplier??
 
Het lijkt me onzin. Inderdaad, als het waar zou zijn zou het waarschijnlijk met gigantische letters op hun site staan.
 
Hebben ze dan die Brasilia niet meer in de Caribbean als crew feeder waar oud leerlingen op konden gaan vliegen :wegkwijt:
 
reach52 zei:
Hebben ze dan die Brasilia niet meer in de Caribbean als crew feeder waar oud leerlingen op konden gaan vliegen :wegkwijt:



De Brasilia is al jáááááren weg.

Voor zover ik weet ben ik bij MP in 14 jaar pas één persoon tegengekomen die van de de vestiging Lelystad kwam.
 
Hmmm, ik zou de uitspraak met een korreltje zout nemen! Anders had het wel bekend gemaakt geworden! Wat ik heb gehoord is dat idd 2 mensen door gegaan zijn alleen betrof het hier wel twee instructeurs van MP-vliegschool! Hoor ook al enige tijd van uitspraken van gasten daar, dat het slecht geregeld is qua nazorg!
 
En is er al wat gekomen van dat mooie verhaal waarbij je na de opleiding meteen als coco kan beginnen bij MP?
Tzit dr steeds bijna aan te komen.
 
Dat is Martinair Vliegschool ten voeten uit. Altijd bijna of het zit er aan tekomen maar dan toch net weer niet.
 
Precies, jammer dat er nog steeds mensen de verhalen geloven, Alhoewel ze nog wel eerlijk waren toen ik ''school'' ging shoppen eerlijk waren over de nazorg!
IK citeer '' Het enige wat we kunnen doen is jou sollicitatiebrief uitpinten op papier van ons'' ! Nee daar heb je veel aan ! :grijns:
 
Er zijn geloof ik via de school 10 mensen naar transavia gegaan (terwijl er max 20 per jaar worden opgeleid bij mvvl), dus dat is iig al goed. Nu zijn er 2 naar KLM, aangezien er twee scholen (nls/kls) zijn die mensen mogen leveren aan de klm vind ik dit ook niet echt slecht. Via mvvl zijn er deze maand ook 2 aangenomen bij jetnetherlands.

En ja oke.. die verhalen over coco bij martinair en dat stage gedoe lijkt me sterk, maar je hebt na mvvl gewoon best veel kans op een baan.
 
kingdingeling zei:
maar je hebt na mvvl gewoon best veel kans op een baan.

Welk aandeel heb jij in Martinair? Als MVVL nu 10 +2 + 2 (instructeurs) heeft geholpen. Hoe zit het dan met die hele grote berg oude, laten we het houden bij JAR studenten daarvoor? Dan vind ik deze scoren helemaal niet zo goed.

Maar ik wil je natuurlijk niet ontwaken uit je droom. Je wordt namelijk vanzelf wel wakker.

Grtz Mike5

Ps Ik ben oud JAR2 dus weet waarover ik praat!
 
Laatst bewerkt:
Mike5 zei:
Maar ik wil je natuurlijk niet ontwaken uit je droom. Je wordt namelijk vanzelf wel wakker.

:wegkwijt: Wat is dat nou voor praat. Alsof het nu niet goed gaat met de luchtvaart. Als je niet al te selectief bent kom je wel aan een baan lijkt mij. Mvvl heeft niks beloofd, je moet het altijd nog zelf doen. Als je daarbij wordt geholpen is dat mooi meegenomen, en dat wisten ze allemaal voordat ze erheen ging. En zo negatief praten heeft natuurlijk ook geen zin. Een van de mvvlers die naar transavia is gegaan komt uit jar5, dus die zijn ze niet helemaal vergeten hoor.

En die twee die naar KLM zijn hadden wel hun FI, maar hadden geen les gegeven. Dus het is niet zo dat ze heel veel ervaring hadden (1 van de twee was niet eens instucteur geloof ik, maar dat weet ik niet zeker)

Jij vliegt nu toch ook gewoon mike5?
 
Ja ik vlieg nu ook. Heb zelfs een aardige baan, met af en toe nog wat neven taken ook. (Veterstrikken :grijns: )Maar daar heeft MVVL niets, maar dan ook helemaal niets mee te maken gehad!!
Dus dat ik vlieg heeft niets met mijn voor opleiding (MVVL) te maken. Sterker nog toen ik wilde beginnen kon je het gewoon wel vergeten als je van MVVL kwam. (Hier in NL) Elke school had zo zijn lijntje. MVVL had dat nergens. Dus je kwam ook nergens binnen. Wij zijn geregeld bij MVVL geweest om te vragen of zij ons wilden en konden helpen. Maar werden altijd met een kluitje het riet ingestuurd.
Dat je daar zit en het een prima school vindt, gaat er bij mij nog allemaal in. Maar dat je een goed toekomst perspectief hebt met MVVL. Vind ik toch net een stapje te ver gaan. Voor de hoeveelheid euro’s die je moet neertellen voor MVVL zijn naar mijn idee beter opties. Maar dat is dan weer mijn bescheiden mening.

En dat het beter gaat met de luchtvaart. Het kon na 11-09-2001 niet slechter. Maar er zijn nog heel erg veel piloten met 200hr. Dus verkijk je niet op het woord beter.

En een van die FI's die naar KLM zijn gegaan, was dat een zij? Dat zal mij namelijk niets verbazen als dat zo was.

Grtz Mike5
 
En een van die FI's die naar KLM zijn gegaan, was dat een zij? Dat zal mij namelijk niets verbazen als dat zo was.

Nee twee gasten.

Toen jij aan de opleiding begon was het niet zo dat er toen een andere directeur was als nu? Ik heb iig vertrouwen in Vonk. Ik ga nu genieten van de opleiding en dan daarna zien we wel of al dat negatieve gepraat van jou waar is. Je hebt het trouwens wel heletijd over het verleden, het gaat er bij mij om wat de school nu doet. En dat is eigelijk veel beter als wat ik verwacht had.
 
Weet je wat het is met de vrije markt? Als er een kleine "booming" is zoals nu, zegt iedereen dat zijn leerlingen goeie kansen hebben om ergens terecht te komen. Er zijn er een paar van martinair vliegschool naar Transavia en wat andere bedrijven gegaan, een paar van Stella, wellicht een paar van Polder Aviation, en weet ik veel wat! Als de markt goed is, worden er nou eenmaal meer mensen van de vrije markt ergens aangenomen en dat heeft niets met een vliegschool te maken maar met jezelf als persoon. Tuurlijk zijn er altijd mensen die via een kruiwagen ergens binnen komen (geef ze eens ongelijk) maar om daarvoor nou een vliegschool meteen de hemel in te prijzen is totale onzin.Mijn tip...ga gewoon voor de vlieschool die het best bij je past en laat je niets aanlullen over verhalen met je baankansen. Als vrijemarkter moet het echt allemaal zelf doen!

Cheers!
 
Natuurlijk heb ik het over het verleden. Dat was de periode dat ik met ze te maken had. Dat ze nu na 6 jaar eindelijk iets gedaan hebben, wist nog steeds het verleden niet uit dat ze je toen lieten barsten. Maar laten we voor je hopen dat er over 2 jaar nog steeds genoeg kansen zijn. En dat meneer Vonk zijn missionaire werk voorzet.

Ik negatief, jij naïef. De toekomst zal het uitwijzen.

Grtz Mike5
 
Terug
Bovenaan