Martinair Vliegschool, een goede opleiding?

Xolon,

Heb je helemaal gelijk in, wil ook niet pretenderen dat ik de wijsheid in pacht heb.

Echter als ik nog jong was geweest zou ik eerst de KLS geprobeerd hebben, daarna EPST, daarna NLS en als dat niet gelukt zou zijn misschien Stella.

Als dat allemaal niet gelukt zou zijn eerst maar eens heeeeel goed nadenken of ik wel geschikt ben om vlieger te worden............en als dan het antwoord ja is zou ik de weg zijn gegaan die ik nu noodgedwongen gegaan ben omdat ik al zo oud ben :traantjes Modulair dus.

Succes met je keuze!!!!

:radar: André :radar:


Jij schrijft dat je voorkeur uitgaat naar KLS of EPST en anders NLS of Stella. Dat je na je opleiding bij KLS of EPST sneller aan de bak komt dan bij Martinair dat geloof ik wel.

- Maar is het verschil tussen bijv Stella en Martinair zo groot?
- Is het vooruitzicht op een baan na een goedkopere opleiding in het buitenland (bijv EAA) nu echt veel minder dan bij NLS of Stella?
 
Ik denk dat MVVL de minst goede keuze is voor een vliegopleiding. Ikzelf zou MVVL niet eens overwegen (gelukkig hoef ik geen vliegopleiding meer te overwegen :grijns:). Reden? Hoeveel piloten ken jij die die MVVL hebben gedaan en nu rondvliegen? Ik niet één.

Ik ken wel 2 afgestudeerden, maar die werken bij KLM, op de grond. Veelzeggend lijkt me.
 
Wat je hier, en in deze topic zegt, is pas veelzeggend over jou. Aan die "argumenten" van jou heb je echt helemaal niks, en de info die jij 'viavia' krijgt klopt ook geen zak van. :grijns:

Waar heb jij je opleiding gedaan, en waar vlieg je nu als ik vragen mag?
 
Ik denk dat MVVL de minst goede keuze is voor een vliegopleiding. Ikzelf zou MVVL niet eens overwegen (gelukkig hoef ik geen vliegopleiding meer te overwegen :grijns:). Reden? Hoeveel piloten ken jij die die MVVL hebben gedaan en nu rondvliegen? Ik niet één.

Ik ken wel 2 afgestudeerden, maar die werken bij KLM, op de grond. Veelzeggend lijkt me.

Ik heb geen MVVL gedaan.. Maar ik ken er zo al drie, die iets groters vliegen dan een uiensnijder zoals jij. :grijns:
Dat jij niet zoveel mensen kent.. is jou probleem. maar ga geen BS posten als je de helft er niet van weet.

Regards.
 
Ik sprak laatst iemand die nu Martinair vliegschool doet en die als vooropleiding VMBO gedaan had gedaan en zijn MBO opleiding niet eens had afgemaakt.

Natuurlijk blijft het een commercieel bedrijf maar zegt dit niet iets over de kwaliteit van de opleiding?
 
Dat heb je dus van horen zeggen! Misschien is het waar maar misschien ook niet. Ik ben zelf vrij sceptisch en kritisch t.o.v. MVVL. Maar dit is gewoon stemmingmakerij!!

Oja, Q-nimbus ik heb MVVL gedaan JAR 2 en vlieg nu G550. 2 van JAR 1 A330 en 1 coco B777. enz. Even voor alle duidelijkheid, de school heeft hier geen enkele bijdragen aan gehad!!! Maar wil gewoon even het idee weg halen dat niemand van MVVL ergens vliegt.
 
Altimeter/FL370/Q-Nimbus......

Wat een negativiteit van jullie kant! Zoals Mike5 hierboven beschreven heeft werken voldoende JAR leerlingen op jets. Bovendien hebben de meesten hiervan geen €25.000,- aan O'Leary betaalt om altjeblieeeft te mogen vliegen. Op de knieen, zeg maar!

En btw, een van die jongens die een grondfunctie bij KLM had, zit nu op de 777. Het is maar wat je laagwaardig vindt!

Groeten aan je voeten!
 
Luister jongens, we kunnen hier eindeloos gaan discussieren over welles/nietes, maar daar schieten we niets mee op.

Laat ik mezelf wat diplomatieker uitdrukken: je vergroot je kansen op de banenmarkt in ieder geval niet als je MVVL doet. Daar kunnen we het toch wel over eens worden? :biertje:

flightlvl370 zei:
Ik sprak laatst iemand die nu Martinair vliegschool doet en die als vooropleiding VMBO gedaan had gedaan en zijn MBO opleiding niet eens had afgemaakt.

Natuurlijk blijft het een commercieel bedrijf maar zegt dit niet iets over de kwaliteit van de opleiding?

Nee.

@Mike5: je hebt het over iemand anders, want degene die ik ken, zitten allebei nog vrolijk in het OCC. :biertje: (gingen wij trouwens niet nog eens een biertje drinken in Leiden?)
 
Dat klopt, we zouden idd nog een biertje doen!! :biertje:

Ben vanavond alleen al met Speedy een drankje wezen doen in Roebels. Je hebt wat gemist!! :grijns:
Speedy zijn GPS/FMS in de BA146 was stuk, dus hij eindigde in Leiden ipv Parijs!! :grijns:

Grtz Mike5

Ps. Maar ben het met je 2de zin volledig eens!!!
 
Ik sprak laatst iemand die nu Martinair vliegschool doet en die als vooropleiding VMBO gedaan had gedaan en zijn MBO opleiding niet eens had afgemaakt.

Natuurlijk blijft het een commercieel bedrijf maar zegt dit niet iets over de kwaliteit van de opleiding?

Vindt je dat niet erg kort door de bocht? Er zijn genoeg opleiding die mensen aannemen die niet de juiste vooropleiding hebben, maar wél gewoon door alle testen heen komen (ondergetekende inclusief...).

Don't judge a book by it's cover...
 
Jup, zat bij MP of bij de KLM dacht ik een captain 747 zonder afgemaakte MAVO opleiding... Maar dat gaat jullie petje natuurlijk ver te boven.....

Bij Southwest vliegen zowel NASA Space shuttle astronauten (letterlijk) en mensen die die amper high school konden afmaken.... Laatst nog (naja paar jaar terug) mooi artikel over.

Kan me nietzoveel schelen wat de achtegrond van iemand is. Blijkbaar heeft deze het weten te redden zonder een hoop bagage, en als hij naast mij zit in de cockpit zit heeft hij het toch maar mooi voor elkaar gekregen.

Indeed, dont judge a book by it's cover. Your attitude will determine your altitude in life....

FD
 
Ja, maar een grotere kans op een baan betekent ook dat e nog eens kan beginnen met het aflossen van je lening.

@xolon;
wat misschien aardig is om te weten, is of je iedere dag op de school moet op komen dagen ook al vlieg je misschien niet? Ik ben .enige jaren geleden alweer- kort bij RvdS geweet waar toen alle KLCertjes zaten. Die werden dus geacht iedere morgen te komen, ook al stond er misschien alleen een vlucht om 1500 op het programma.
Als je heen en weer moet rijden kan het wel eens vervelend zijn om 2 keer in de file te staan, totaal 150 km rijden om ergens in een lokaal in wat boeken te staren- wat je net zo goed thuis kan doen.
Fijn als je om de hoek woont, maar errug irritant als je aan het "commuten" bent.
Succes met je keuze!
 
Ik sprak laatst iemand die nu Martinair vliegschool doet en die als vooropleiding VMBO gedaan had gedaan en zijn MBO opleiding niet eens had afgemaakt.

Natuurlijk blijft het een commercieel bedrijf maar zegt dit niet iets over de kwaliteit van de opleiding?

Nog een reactie om FL370 zijn zin te geven.

Maar iedereen doet toch hetzelfde theorie en praktijk examen, of zijn de vragen op de KLS of NLS moeilijker?? Laat ik maar mijn mond houden over hoe het er aan toe ging op de KLS net na de intruductie van de JAR FLC. :angel:

Oja, ik heb gehoord dat er een jongen (Mike5) die naar 7 jaar zijn BLO (Bijzonder Laag Onderwijs) gehaald had, bij MVVL begonnen was. Zijn veterstrik diploma scheen een hekel punt te zijn geweest! :grijns: De gozer had een IQ van een poffertje. Maar ja, MVVL is een commercieel bedrijf, en zo'n simpele ziel is natuurlijk makkelijk uit te kleden! :grijns: Ome Mike moet nu weer hard aan het werk. Er moeten nog een hele hoop veters gestrikt worden vandaag!! :haha:

Grtz Mike5
 
Iedere school heeft zo z'n voor en nadelen zo ook de MVVL.

Het enige zinnigs wat ik kan vertellen is dat je bij de MVVL het zelfde brevet haalt net als bij de KLS en NLS.

Het enige grote verschil is dat maatschappijen veel waarde hechten aan bij welke vliegschool je je opleiding hebt gedaan.

In dat geval zou ik voor de NLS of KLS gaan.
het enige minpunt hiervan is dat als je als KLS'er niet wordt aangenomen bij de KLM je bij andere maatschappijen meteen een stempel krijgt van tweede keus. En meteen de vraag waarom ben je niet bij de KLM terecht gekomen als je de opleiding bij de KLS gedaan hebt. Ze kunnen snel gaan denken dat er iets mis is met je of iets anders etc.

Voor een betere baan perspectief zou ik absoluut KLS of NLS aanraden. Staat kennelijk beter op je cv.
 
het enige minpunt hiervan is dat als je als KLS'er niet wordt aangenomen bij de KLM je bij andere maatschappijen meteen een stempel krijgt van tweede keus. En meteen de vraag waarom ben je niet bij de KLM terecht gekomen als je de opleiding bij de KLS gedaan hebt. Ze kunnen snel gaan denken dat er iets mis is met je of iets anders etc.

Toch blijkt dat in praktijk mee te vallen. Transavia neemt gewoon kls'ers aan die zijn afgezen bij moedermaatschappij KLM.
 
@xolon;
wat misschien aardig is om te weten, is of je iedere dag op de school moet op komen dagen ook al vlieg je misschien niet?

Ik weet alleen van de NLS dat je in Portugal wel elke dag op het vliegveld moet komen om te kijken of je kan vliegen. De eerste paar maanden is puur theorie, maar dan zullen ze wel 5 dagen per week les geven.

Ach is een 45min met de trein, dus zeer goed te doen..en 5 dagen per week les; dat had ik op de Havo en in mijn propedeusejaar ook :)
 
Terug
Bovenaan