Martinair Vliegschool, een goede opleiding?

Xolon

New member
Hi,

Ben een beetje aan het onderzoeken welke vliegschool mij wat kaan aanbieden. Nu kijk ik op het moment vooral naar de KLS,EPST en Martinair. De laatste vooral gezien mijn situatie; Samenwonend met vriendin in Hilversum. Op kamers of langdurig weg naar Oxford is voor mij eigenlijk geen optie.

Nu lees ik helaas wel erg veel negatieve verhalen over de Martinair. Hoe zit dit nou? Is het niveau echt minder vergeleken met de KLS en/of EPST? en beinvloed dit de kans om een goede baan te krijgen? (lees: maatschappijen zien jou als 3e keus, vanwege de vliegschool waar je vanaf komt).

Zou een ex-Martinairstudent hier antwoord op kunnen geven? Of zijn er hier ook captains die met nieuwe piloten van verschillende vliegscholen gevlogen hebben? en zo ja, merk je dan een verschil in niveau?

Het zijn veel vragen, maar zou hier toch graag een gegrond antwoord op hebben..Het is een belangrijke afweging voor een toekomstig piloot(?)

grtz
 
Xolon zei:
.. laatste vooral gezien mijn situatie; Samenwonend met vriendin in Hilversum. Op kamers of langdurig weg naar Oxford is voor mij eigenlijk geen optie...

...Het is een belangrijke afweging voor een toekomstig piloot(?)...
Ik denk dan dat je jezelf nog weleens tegen kan komen als vlieger
 
cheuk zei:
Ik denk dan dat je jezelf nog weleens tegen kan komen als vlieger

Weg omdat je vliegt is heel wat anders dan 2 jaar weg en 2x huur moeten betalen (huisvesting vliegschool én Appartementje Hilversum).
 
Xolon zei:
Weg omdat je vliegt is heel wat anders dan 2 jaar weg en 2x huur moeten betalen (huisvesting vliegschool én Appartementje Hilversum).


als je wilt vliegen moet je er ook helemaal voor gaan.
denk dat je bij elke opleiding wel langdurig weg bent ..
dus als je vriendin voor je vlieg carrierie gaat dan kan het moeilijk worden voor je :)
 
heeft er ook iemand wel antwoord op de vraag die ik stel ipv het opmerken dat ik geen 15-jarige ben die lekker bij zijn ouders woont en alle kanten op kan gaan?

Indien Martinair niks voor mij blijkt te zijn (waar ik dus probeer achter te komen), dan ga ik mij alsnog bij de KLS of EPST aanmelden. Wat dat betreft staat de carriere echt wel bovenaan. Maar ik denk ook aan een eventuele mogelijkheid waar zowel ik als mijn vriendin blij mee is. Jaamer dat dat volgens jullie niet zo mag wezen :|
 
Wat dat betreft staat de carriere echt wel bovenaan. Maar ik denk ook aan een eventuele mogelijkheid waar zowel ik als mijn vriendin blij mee is.

dit is zeer goed gezegt. zouden ze wel blij mee zijn bij psyco kls, in iedergeval geen ego tripper.

maar wat je bij de kls krijgt is dat je 2 jaar bijna fulltime van huis weg bent. weekend kan je je vriendin wel zien maar als je in usa zit,, etc etc. als je bij een vliegmaatschappij werkt ben je ook veel van huis, dus dat word dan goed overleggen met je vriendin lijkt me.

Weg omdat je vliegt is heel wat anders dan 2 jaar weg en 2x huur moeten betalen (huisvesting vliegschool én Appartementje Hilversum).

Indien Martinair niks voor mij blijkt te zijn (waar ik dus probeer achter te komen), dan ga ik mij alsnog bij de KLS of EPST aanmelden.

waarom eigenlijk niet gelijk bij de kls/nls proberen, meer garantie voor de toekomst lijkt me.

grtzz su
 
Om even ontopic te komen:
Ik weet zelf niet zo veel over de vliegschool van Martinair, maar ik moet zeggen dat ik die naam nauwelijks voorbij zie komen op dit forum.
Dit hoeft echter niets te zeggen over de kwaliteit, maar om de een of andere reden nemen weinig toekomstig vliegers deze school mee in hun afweging.

Wat die reden dan is? Daar kan ik je niet mee helpen.
Succes in ieder geval!
 
Als je voor een vliegschool kiest die dichtbij huis is, denk ik dat je je keuze op verkeerde gronden neemt; je gaat naar de beste vliegschool, niet omdat die het het dichst bij is.

Ben je er ook van bewust dat de kans dat je buiten Nederland een baan vind groter is dan in Nederland? Is zij bereid om je dan te volgen?

De reden dat er niet veel Martinair mensen zich hier melden, is omdat er niet zoveel goed nieuws te melden is vanuit Lelystad. Alhoewel zij wel meedoen aan het "Compressed Bridge Course" traject van KLM i.s.m. EPST, dus misschien gloort er hoop aan de horizon.

Succes met je keuze, maar mijn advies is: EPST, KLS, NLS, in deze volgorde.

P.S. Vrouwen maken meer kapot dan drank goed kan maken, laat het niet je vliegcarriere zijn! :D
 
Laatst bewerkt:
prettyfly zei:
En bedankt he...

zal bij jou eens een keer iets kapot maken :kiss:


HAHA..true, maar geen probleem hiero; we zijn al 7 jaar samen..vandaar dat je ineens ook rekening met haar gaat houden :P
 
je vriendin zal een stuk ongelukkiger worden als je ná een vliegopleiding jaren op de bank zit te morren dat je geen baan hebt.

weeg dus goed af met welke opleiding je denkt et snelst een baan te krijgen.
dat vinden moet je in principe nog steeds zelf doen, maar elk duwtje vanuit de school werkt natuurlijk mee.
 
Ik zou als ik jou was ook Stella Aviation in Teuge eens meenemen in je afweging.
Ga verder geen argumenten geven, maar ga er gewoon eens kijken.

Is ook zeer goed te rijden vanaf Hilversum, dus hoef je ook niet langdurig weg.

Verder blijft de combinatie vliegopleiding - relatie's toch iets wat altijd spannend blijft.
 
PH-WIL zei:
Verder blijft de combinatie vliegopleiding - relatie's toch iets wat altijd spannend blijft.

Klopt ja, maar dat is met elke lange afstand relaties. En die proef hebben we al dorostaan toen zij de persoon was die ergans anders studeerde. Hier ben ik dan ook niet bang voor :)

Stella is bij mij eigenlijk uit het lijstje gevallen, doordat de 'promoters' van Stella afgelopen zaterdag tijdens de piloten infodag in de Luchtvaarthobbyshop onwaarheden vertelden. Nu weet ik dat iedereen zo'n mooi verkooppraatje houdt, maar deze was wel heel erg....jammer..
 
Xolon zei:
Stella is bij mij eigenlijk uit het lijstje gevallen, doordat de 'promoters' van Stella afgelopen zaterdag tijdens de piloten infodag in de Luchtvaarthobbyshop onwaarheden vertelden. Nu weet ik dat iedereen zo'n mooi verkooppraatje houdt, maar deze was wel heel erg....jammer..

Hmmm......nu maak je ons wel nieuwsgierig. Wat zouden ze gezegd hebben?...
Het is vaak zo dat er onwaarheden op open dagen en voorlichtingsavonden worden gepresenteerd. Treurig.
Succes met je keuze.
 
@Branson
Ze stonden daar vol trots te vertellen dat zij exclusief leverancier waren van nieuwe piloten aan Transavia. Grappig..die jongen die ik 5min daarvoor sprak bij EPST had net een contract bij Transavia getekend en er waren meer mensen die met Transavia in gesprek waren :)

@Afterburner
Ja, dat vroeg ik mij dus ook af.
 
Ik was ook even van plan daar heen te gaan om wat minder bekende opleidingscentra te bekijken. Ik vondt echter op de opleiding van EFTO de volgende tekst:

Als je voor CPL gaat, haal dan gelijk je theorie op ATPL niveau. Je weet maar nooit en je kunt tot 35 jaar bij de KLM e.a. solliciteren als je nog van gedachten verandert en verkeersvlieger wilt worden.

Daarbij wordt niet vermeld dat je met EFTO nooit terecht kan bij de KLM zoals het er nu voor staat. Ik werd er zelf een beetje ziek van... Had het toen wel een beetje gehad met wat 'minder' bekende opleidingen.

(site is www.vliegopleiding.nl, zodat je dit zelf kunt nakijken onder cariere.)
 
Hey dat studenten van Stella op gesprek mogen komen bij Transavia na hun opleiding is waar hoor... Heb een tijdje geleden meegevlogen op de jumpseat met een jongen die gelijk van de opleiding bij Transavia kon beginnen...

Ik denk dat je 'exclusieve' leverancier niet te letterlijk moet nemen want er zijn natuurlijk meerdere scholen waarmee ze contact mee hebben! Maar dat Stella die relatie heeft met Transavia vind ik juist positief en lijkt me geen reden om af te knappen...
 
Zo zeg ik het ook niet. Natuurlijk dat er Stella jongens bij Transavia komen, maar ze moeten zichzelf niet gaan profileren als exclusief leverancier als dat neit waar is. Als ze hier al zo dik over fantaseren...hoe zit dat dan wel neit met de rest? Daar val ik eerder over.
 
Als je ouder wordt dan komt er vanzelf een tijd waarin je in gaat inzien dat de mensen van wie je houdt (partner, kinderen etc) belangrijker zijn dan je carriere. En de mensen die daar niet achter komen gaan meestal eenzaam dood.

'At the end of the day it's just a job'

Groeten,
Eelco
 
Terug
Bovenaan