Martinair school april 2005

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Soultiger
  • Startdatum Startdatum
Kingfisher kun je ook uit je hoofd zetten ook al heb je een TQ!
Voor F/O's niet uit India afkomstig zit het land helemaal op slot.
Voor captains zijn de deuren nu wagenwijd opengezet na heel veel druk uit kingfisher zelf, al moet het wel via een agency gaan...

Ik vind het erg jammer dat ze in Azie zitten te schreeuwen om jonge gemotiveerde F/O's maar overal waar je aanklopt wordt er gereageerd dat de overheid geen buitenlanders toe laat....
 
Dat is nu misschien zo, maar daar zullen ze binnen niet al te lange tijd op terugkomen wegens enorme tekorten daar. Als Etihad Emirates vliegers opslokt, zullen er dus gaten bij Emirates vallen. Je ziet bij Singapore Airlines al dat ze de arbeidsomstandigheden weer hebben opgehoogd omdat ze anders niet genoeg mensen konden vinden. Uiteindelijk betekent dat ook dat de eisen omlaag gaan.

Gewoon even een ruwe schatting maar misschien dat er op dit moment wel 50 maatschappijen wereldwijd aannemen op Airbus/Boeing. Dat je niet overal direkt inkomt mag geen reden zijn om het dan maar niet te proberen.

Je hebt voor een uitnodiging altijd een dosis geluk nodig en die dosis geluk kun je alleen maar krijgen als je je houdt aan "niet geschoten is altijd mis!"
 
Smokie wrote:

Waar wordt hier nu precies op gedoeld? Zou onze Soultiger niet integer zijn of zo?

Ik doel helemaal nergens op, ik bedoelde deze opmerking met een knip-oog naar Soultiger.
Is het raar dat ik mij afvraag of hij misschien iets met de vliegschool te maken heeft?
Ik ben de laatste op dit forum die erop uit zal zijn andere af te zeiken, maar laten we alleen wel even redelijk blijven.....
Soultiger komt hier met een post, ik neem aan dat hij alleen post om graag een reactie te hebben op zijn aankondiging. Vervolgens geeft menig forum-lid zijn/haar mening.
Soultiger is geen klein kind meer en staat op het punt een zeer volwassen beslissing te nemen dus ik mag aannemen dat hij ook wel om kan gaan met de meningen van andere forum-ers gebaseerd op persoonlijke ervaring zonder direct te denken dat we erop uit zijn hem de grond in te boren.

ph-mzw wrote:


Echter, stel dat Soultiger daadwerkelijk iemand van die school is (ik geen idee of dit zo is, vooralsnog ga ik ervan uit dat dat niet het geval is!), dan denk ik niet dat het persé negatief hoeft te zijn wat er hier gebeurt.

Klopt ph-mzw, jij begrijpt wat ik bedoel...
Stiekum hoop ik ook dat dit het geval is.
Dit zou betekenen dat Martinair vliegschool zich zou hebben afgevraagd wat ze zouden moeten veranderen om de ATPL-course nog verder te verbeteren. Dat is juist positief voor aankomende studenten zoals Soultiger.


Groeten

:D
 
Basic T zei:
Dit zou betekenen dat Martinair vliegschool zich zou hebben afgevraagd wat ze zouden moeten veranderen om de ATPL-course nog verder te verbeteren.
Aan de cursus zelf hoeft niks te veranderen denk ik, 't is de veelbesproken nazorg (of het gebrek daaraan) waar 't 'm aan scheelt. Ik weet wel dat veel EPST leerlingen tegenwoordig al een baan hebben nog vóórdat ze zelfs hun MCC gedaan hebben. Go figure! Als ik 5 jaartjes terug in de tijd kon wist ik 't wel.... :1855:

Gr.
Slim
 
Quote Basic T

Dit zou betekenen dat Martinair vliegschool zich zou hebben afgevraagd wat ze zouden moeten veranderen om de ATPL-course nog verder te verbeteren. Dat is juist positief voor aankomende studenten zoals Soultiger.






Dat is helaas niet het geval!! Ze willen dat iedereen zijn mond houd. Als iemand kritiek levert zijn ze niet meer welkom bij MVVL!!

Ik ben nog niet gebeld dat ik niet meer welkom ben. Maar het is toch al snel 1,5 jaar geleden dat ik er voor het laatst geweest ben, dus echt last zal ik er niet van hebben.

De kritiek die we hier hebben geplaatst, zou voor MVVL niet uit de lucht moeten komen vallen. We maken dit de school al bijna 4 jaar duidelijk. Maar een normaal gesprek of het nakomen van enige afspraak is er nog NOOIT geweest.

Grtz Mike5
 
Laatst bewerkt:
Ik bespeur enige frustratie....... Maar wat klaag je nou als je inmiddels al aan het werk bent. Qua opleiding maakt het kwalitatief niet zoveel uit of je nou naar KLS NLS EPST STELLA of MVVL gaat dus dat zou ieder zijn eigen keuze moeten zijn.

Bovendien is het zo dat geen enkele school je nog garantie kan bieden op werk en ligt het grotendeels aan je zelf. Want ik ken ook mensen die bijvoorbeeld NLS hebben gedaan en die nu nog thuis zitten dus je moet niet verwachten dat mensen je aan je handje meenemen de wijde wereld in.

In 2 jaar kan een hoop veranderen ook instellingen van scholen. Hoe kan je nu nog weten hoe het is als je al zelf geen 1,5 tot 2 jaar meer daar bent geweest.


Maar ik ga lekker met IZ mee..... we willen allemaal hetzelfde hier op het forum en sommige doen dat al....... LET´S FLY!!!:rt:

Greetz:)
 
hey mensen,

na een aantal keren de discussie te hebben bekeken kon ik het toch niet laten om even te reageren. Ik zit ook in de nieuwste klas van Martinair vliegschool, samen met soultiger, dus nee hij is niet fake :). Ik kan een aantal mensen wel begrijpen in hun oordeel over al dan niet slechte nazorg. Ik zou me ook als een stukje onkruid in een groot bos voelen als ik vers van de MCC zonder hulp de grote luchtvaart in gestuurd zal worden. Of dit helemaal waar is weet ik niet, ik ben net begonnen dus een eerlijk oordeel hierover kan ik nog niet geven. Waar ik wel een oordeel over kan geven is over de indruk die ik nu krijg van de school en deze is erg goed. De manier van lesgeven vind ik super en er wordt echt goed voor ons gezorgd. Wat dat betreft ben ik erg blij dat ik op deze school zit en niet op bijv. de KLS. Als ik hoor dat hele schema's niet meer kloppen, dat iemand 3 maanden langer in Amerika moet zijn omdat er even iets niet goed ging en dat de KLS een groot tekort aan instructeurs heeft (Er zijn Amerikanen die nu nota bene bij ons worden omgeschoold) dan ben ik blij dat ik met 5 jongens in een klas zit en dat ik een mooie tb10 onder mn kont heb.

Een baan zoeken moet je zelf doen, ongeacht de hulp die een instantie je al dan niet zou kunnen geven. En als je het dan per se wilt afschuiven op het hebben van connecties, dan moet je zelf maar zorgen dat je die krijgt. Want als je ze op een bordje aangerijkt wilt hebben zit je in de luchtvaart (denk ik) verkeerd! Creeer je eigen geluk en zorg dat een bedrijf jou wilt hebben, hoe maakt niet uit. Als je er maar voor de volle 100% (en misschien wel meer) voor gaat.

gr
 
Ik moet IZ ongelijk geven wat getreft het Midden O en het Verre O. Dit is het domein van de TR's en veel ervaring. Low timers en AI's zijn er binnen de lokale populatie voldoende. Binnen Saudi, Bahrain, Kuwait en de UAE zijn voldoende mensen met dezelfde ervaring als Jan Kaas van de NLS. AI's zijn vooral interessant voor de thuismarkt, die in NL al bijna niet meer bestaat. Als je wilt vliegen doe jezelf een plezier en ga naar een buitenlandse school, vergeet het geklooi maar. Dat nazorg verhaal snap ik niet. Vaak zijn dat dealtjes om je tienduizenden Euro's lichter te maken voor een TR.
 
MAE, het ging hier ook niet om wat ik de beste manier vind om vlieger te worden, want ab-initio is dat naar mijn mening niet. Maar als je dan toch een ab-initio opleiding doet, zit er weinig anders op dan je 110% te orienteren op de banenmarkt.

Zeker voor iemand die nog minimaal 2 jaar verwijderd is van z'n "eindexamen", zal het in het Midden-Oosten en Azië interessant kunnen worden. China is sinds kort het land met de meeste commerciële vliegbewegingen na de USA en zoals we allemaal weten staan die nog maar aan het begin van hun economische boom. India krijgt er ook drie maatschappijen bij en met hun miljard inwoners en globaliserende industrie en IT wordt dat waarschijnlijk de volgende boom.

Maar ook in Europa vinden er op dit moment genoeg verschuivingen plaats, waar grotere maatschappijen mensen uit kleinere (of slechtere) maatschappijen wegtrekken en daar dus weer openingen ontstaan. Helaas gooit een faillissementje hier en daar soms roet in de ogen, dus is goede timing ook nog eens belangrijk. En er hoeven ook niet 10.000 vacatures te zijn, je hebt er maar ééntje nodig.

De primary targets zijn ook niet de grote maatschappijen als Emirates, Singapore, Cathay, maar de maatschappijen die daar één of twee lagen onder zitten, en zeker de low-cost maatschappijen. Zoals je ook weet zijn duizenden vliegers in Azië eigenlijk expats, en zeker de jongere expats zullen bij het vrijkomen van goede banen in Europa ook daar gaten achterlaten.

Als lowtimer zit er gewoon niets anders of: solliciteren totdat je erbij neervalt.
 
Soultiger zei:
Ik bespeur enige frustratie....... Maar wat klaag je nou als je inmiddels al aan het werk bent.

In 2 jaar kan een hoop veranderen ook instellingen van scholen. Hoe kan je nu nog weten hoe het is als je al zelf geen 1,5 tot 2 jaar meer daar bent geweest.



Ik ben aan het werk ja, maar een hele hoop van mijn studie genoten niet. Natuurlijk moet je het zelf doen. Maar zoals ik al eerder gezegd heb, zonder enige hulp is dit heel erg moeilijk.

In twee jaar kan idd een hoop veranderen, ik denk alleen dat het voor een groot deel nog steeds hetzelfde is. Dit baseer ik op het feit dat een van mijn studie genoten niet meer welkom is op de vliegschool omdat ik kritiek uit!

Als zij echt willen dat alles beter wordt, waarom praten ze dan niet met deze mensen i.p.v wat ze nu doen.

Ik heb ze idd niet meer nodig, maar maak mij nog wel sterk voor mijn oud studiegenoten. Ik had geluk dat ik aan werk kwam, zij niet. Ik had net zo makkelijk in hun situatie kunnen zitten. Dat is waarom ik mijzelf druk maak om de houding van de school.

Maar goed, volgens jou ben ik gefrustreerd. Prima, we zullen zien hoe het met jou straks allemaal afloopt. Ik hoop voor je dat je het geluk had wat ik heb gehad, want anders ga je een hele zware tijd in na je opleiding.

Grtz Mike5

Ps de mogelijke taalfouten zijn de oorzaak van enige vermoeidheid.
:dozey: :snore:
 
ik lees hier nu een hele hoop over martin air vliegschool. en ik wist niet zeker of ik een nieuwe topic moest beginnen maar ik vroeg me af of iemand weet hoe met me de vliegers van de LLS afloopt, want ik hoor nooit wat over deze school.
wat me een beetje nerveus maakt aangezien ik daar al vergevorderd in de opleiding zit en dus niet meer terug kan...
ik had het gevoel dat ik wel voor een goede school heb gekozen.
gaarne wat reactied

groet
 
Martin Air Vliegschool

Martin Air Vliegschool

Soultiger....

Hoe is het gegaan sinds 2005? Klaar met de opleiding?


Zijn hier nog meer ex-JAR MVVL studenten aanwezig?

Ikzelf was JAR4 klantje,

Greetz,
SG!
 
Terug
Bovenaan