Martinair school april 2005

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Soultiger
  • Startdatum Startdatum
Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken? Blik op oneindig, niet zeuren, de hoop nooit opgeven en vooral doorgaan. De meeste piloten hebben het zelf gedaan, zonder hulp. Waar een wil is is in dit geval dus SOMS een weg.:)
 
Maar ik zou voordat ik een enorm bedrag ergens op een rekening zou storten toch eerst even een kleine persoonlijke kansberekening maken. Misschien dat er vliegscholen zijn waar de kansen wat hoger liggen.

Een relaxte sfeer, een open manier van lesgeven, snelle vraagbeantwoording en fijne bureaustoelen zijn toch niet de belangrijkste criteria om een vliegschool op te beoordelen lijkt me.

Misschien zit ik er wel mijlen naast. Wie weet.
 
Eens met Avi8tor. Niet teveel zeuren. Persoonlijk denk ik dat het niet all about handige contacten is; kan je helpen, maar 200 uur is 200 uur. En afgezien van dat het geen ruk oplevert kun je je ook best een seizoentje/jaartje vermaken in de GA (. Dan heb je tenminste wat te doen.

@MD11man

Ik vind de nazorg van de NLS ruk. Er is een wachtlijst, en druppelsgewijs gaan er wat mensen naar Ryan. Wat ik nu van de MPschool hoor is nog minder, maar ik vind niet dat de NLS de onregelmatig terugkerende bijeenkomsten met nogal oppervlakkige info en schijnbaar loze beloften 'aftercare' noemen mag.
Eerlijk gezegd denk ik niet er op dit moment veel meer mogelijk is vwb het afzetten van studenten bij maatschappijen (afzetten als in: aanleveren ;) ) maar het steekt mij dat de NLS erover pocht in de diverse folders....

Ietwat off-topic:
Avi8tor
Weet jij niet wat te melden over mogelijkheden voor studenten van de Stella Aviation Academy nadat ze die opleiding afgerond hebben?

Gr

EFISH
 
Maar er is 1 ding dat ik gewoon niet snap..... als het allemaal zo klote is etc etc etc moeten alle mensen die vlieger willen worden maar bang in een hoekje gaan zitten omdat ze het eventuele risico lopen niet aan werk te komen?

Nee...natuurlijk niet, maar het is misschien niet een gekke gedachte voordat je zomaar blindelings ergens 100000 euro stort, om je af te vragen...wat krijg ik er nu feitelijk voor terug??
Bijna alle vliegscholen zullen je steunen tot het behalen van je IR, maar dan.....??

Ik neem aan dat dit ook een van je redenen is geweest om je op dit forum aan te melden.
Je hebt daarnaast toch wel een beetje enig idee van waar je jezelf graag zou willen zien terrecht komen na je opleiding? Instructeur? Banner-vliegen? Airline?, etc..

Succes

:D
 
E-Fish.....hi dude wanneer gaan we weer wat vrouwen regelen ehhh ik bedoel wat zuipen ehhh bah ik bedoel drinken!!!

Morgen zie ik je broertje weer. Komt goed hoor met hem. Heb m al gedrilled.

Tuurlijk kan ik veeeeel dingen over SAA melden mbt tot zo ongeveer alles maar je weet zelf ook wel dat in GA geldt: houd je mond als het niet uit jou mond moet komen. Tuurlijk hoor je het van me maar dan alleen jij en dan heb je het niet van mij hahaha.

Ga je naar Barca of Zurich van het weekend? Laat het maar ff weten.

Spreek je snel, gr Avi. :grijns:
 
Okay een hint dan: binnen 6 maanden is SAA de grootste en waarschijnlijk ook wel de beste school van Nederland. Tja, nu schop ik waarschijnlijk veel blauwbloed wannabees tegen de schenen maar face it: er blaast een frisse wind door de vliegwereld en die zorgt voor vernieuwing van de oude garde.

Gr, Avi:D
 
Wat zijn dan de plannen voor de nazorg als ze misschien de beste school van Nederland willen worden?

Ik zou als ik opnieuw een opleiding zou willen gaan volgen gewoon eens kijken in het buitenland. Lufthansa, CTC etc. Goede opleidingen met goede connecties
 
Was het ff zat op het terras vandaag, dus dacht zal jullie allen maar weer eens gaan vervelen. Het commentaar wat ik geleverd heb op de Martinair vliegschool heeft daar nogal wat stof doen opwaaien, en boze gezichten veroorzaakt. Het treurige van dit alles is dat ze dit een beetje afreageren op een oud mede leerling van mij. Niet dat hij hier echt wakker van ligt, maar kinderachtig is het natuurlijk weer wel. I.p.v. commentaar te leveren op mensen die onderhand wel eens bewijs willen zijn wat op de site beweerd wordt, zou het Martinair nu eens sieren door in de spiegel te kijken. Of hun site te rectificeren.

Quote
Zodra de opleiding is voltooid, wordt in samenwerking met Skyjob Uitzendbureau gezocht naar stageplaatsen en/of banen in de grote luchtvaart. Hoewel het onmogelijk is om garanties te geven, leert de ervaring dat het overgrote deel van de bij Martinair Vliegschool opgeleide beroeps- en verkeersvliegers op redelijke termijn een betaalde plaats in de cockpit vindt.
Mijn bedoeling is niet om Martinair als school af te doen. Maar zij schuwen het verkondigen van leugens of halve waarheden, mede het mensen aan het lijntje houden niet.

Vraag 1
Wie is er via Skyjob aan een baan (als piloot) gekomen?

Vraag 2
Wat is een redelijke termijn voor Martinair? Aangezien het overgrote merendeel van hun JAR leerlingen nog werkeloos is.

Zonnige Grtz,


Mike5
:biertje: :biertje:
 
He Soultiger..........


Mager jaar Martinair Lelystad door zwakke economie en dure fuel

28-04-2005

LELYSTAD - Het uitblijven van een verbetering van de economie en de grote stijging van brandstofprijzen zorgden ervoor dat na 2003 ook 2004 een mager jaar was voor de Martinair Vliegschool. Het op vliegveld Lelystad gevestigde bedrijf zag een terugval van het aantal privé-vliegers in opleiding en ook de verhuur van vliegtuigen aan sportvliegers nam af.

Ook de opleiding van verkeersvliegers bleef achter bij de verwachtingen. Dit is tevens te wijten aan het gebrek aan vertrouwen dat potentiële vliegers hebben in het krijgen van een baan na hun opleiding. De arbeidsmarkt voor verkeersvliegers is flink bezet, mede door de toestroom van piloten van failliete vliegbedrijven.

Volgens Martinair staat 2005 dan ook in het teken van het aantrekkelijker maken van de vliegopleiding. Zo moet een garantiefonds worden gerealiseerd, waarbij vliegers de zekerheid hebben dat ze na hun opleiding bij een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij aan de slag kunnen.

Afgelopen jaar moderniseerde de Martinair Vliegschool haar vloot. De verouderde Tiger lesvliegtuigen werden vervangen door vier nieuwe Socata TB-10. De vloot van de Martinair Vliegschool bestaat verder uit twee Cessna 172’s, die ondermeer worden gebruikt voor rondvluchten en fotovluchten. Daarnaast worden twee Socata TB-20’s en een tweemotorige Piper Seminole gebruikt voor de vliegopleiding.

end.


Vind het wel toevallig dat dit persbericht nu uitkomt....
Soultiger niet toevallig van de vliegschool die even een eerlijke mening kwam uitlokken onder de aiworkers met zijn verhaal??

Succes
:D
 
Quote: "Zo moet een garantiefonds worden gerealiseerd, waarbij vliegers de zekerheid hebben dat ze na hun opleiding bij een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij aan de slag kunnen."

Ik hoor het ze dus komend jaar dus alweer zeggen: "Ja meneer, we zijn in verregaande onderhandelingen met Martinair Holland dat u meteen na onze opleiding bij hen aan de slag kunt"
:1855:
 
koenemans zei:
Ik hoor het ze dus komend jaar dus alweer zeggen: "Ja meneer, we zijn in verregaande onderhandelingen met Martinair Holland dat u meteen na onze opleiding bij hen aan de slag kunt"
:1855:
Ja....en dat verhaal kunnen we voorlopig wel vergeten. Ik heb van de week uit zeer betrouwbare bron bij Martinair Holland vernomen dat dat A320 verhaal voor MP ab-initio's er voorlopig echt niet in zit. En als dat al gaat gebeuren, dan zou dit enkel om een PAAR ab-initio's gaan! Go figure... :1855:

Gr.
Slim
 
...daarnaast heeft MP ook al een afspraak met Defensie dat alle ex-P-3 Orion mannen van Valkenburg voorrang krijgen als ze vrijkomen......

:rt:
 
Kortom, de school op Lelystad heeft al minstens 15 jaar geen schijn van kans bij Martinair (helaas). En de nieuweling die komend jaar die mooie praatjes over een garantiefonds gelooft, die moet toch echt uit een ei komen...
Hoe moet ik me dat dan voorstellen; Geld terug wanneer je dus na je opleiding niet meteen bij die zogenaamde 'gerenommeerde maatschappij' terechtkomt? Zoals de beste man in zijn verklaring naar de toehoorders meldt.
 
Ik neem aan dat bijna iedere bus vlieger die momenteel in het buitenland vliegt wel bij MP wil vliegen.

Dus als er een extra A320 bijkomt, naar wie zal de voorkeur uitgaan;De AI met 200 uur tt en zonder TQ of rated vliegers met duizenden uren on type?
 
Vind het wel toevallig dat dit persbericht nu uitkomt....
Soultiger niet toevallig van de vliegschool die even een eerlijke mening kwam uitlokken onder de aiworkers met zijn verhaal??

Waar wordt hier nu precies op gedoeld? Zou onze Soultiger niet integer zijn of zo? Vindt dit een beetje jammer aangezien
je er blijkbaar wel van uitgaat dat ieder ander in deze topic wel eerlijk is. (doe ik trouwens wel)

BTW ook ik zit bij Martinair en volg dit forum met veel interesse, ik hoop echter wel dat we normaal kunnen blijven doen zonder suggestieve "posts". Ik vind de informatie die hier gegeven wordt door medepiloten en studenten duidelijk en ik denk niet dat eenieder geholpen is met zulke opmerkingen.

Mvg,
Smokie
 
Feit is dat Martinair Vliegschool deze verhaaltjes al minstens 10 jaar ventileert en dat het nog nooit tot iets concreets heeft geleid. Het lijkt er dan ook zo langzamerhand sterk op dat ze ermee voorhebben mensen valse hoop te geven, en zo hun klasjes te vullen...
 
Soultiger,

Ik zit zo het topic eens door te lezen en bedenk me dat je aardig gefrustreerd zult zijn nu, na de initiële vreugde om aangenomen te zijn bij een vliegschool.

Ga gewoon lekker de opleiding doen en geniet ervan. Hoewel je misschien door het gebrek aan nazorg een "achterstand" zult hebben ten opzichte van mensen van andere opleidingen, ligt het toch nog voor een groot deel aan jezelf.

Zorg dat je minimaal een jaar voordat je klaar bent met de opleiding jezelf helemaal gaat specialiseren op het gebied van solliciteren (hoe een gesprek te voeren, selecties, psych testen, brieven en CV's maken etc) en de airline markt. Ik zou zo bij je langs moeten kunnen komen en vragen welke maatschappij waar vliegt en met welke kisten. Focus ook op het Midden-Oosten en Azië. Bekijk iedere dag via internet welke airlines uitbreidingsplannen hebben, wat voor kisten gekocht worden etc. Zorg dat je gewoon de markt kent.

Persoonlijke inzet en motivatie is MINSTENS net zo belangrijk als de nazorg van de school. Zoals Flying Torquewrench zegt, de markt is zo slecht nog niet en zit nog in een stijgende lijn.

Hoeveel mensen heb ik (en vele andere met mij) al niet gezien die een opleiding deden en vervolgens door gebrek aan inzet tijdens het sollicitatieproces niet aan een baan kwamen, zelfs als ze letterlijk voor hun neus lag!!! Zo had ik laatst een oude vriend van me die ik een baan op een bizjet kon aanbieden met uitstekend salaris. Hij zou er over nadenken. Terwijl hij werkloos thuis zat, zonder jet-uren en een schuld van 200.000 euro. Hij heeft de baan dus niet gekregen.

Dus ja, zonder nazorg heb je een relatief nadelige positie op sommige van je "concurrenten" maar zorg dat je 10X zo hard zult vechten voor een baan. Hoeveel NLS'ers kom ik niet tegen die als steward werken bij ons en als je vraagt of ze al bij Etihad of Kingfisher Air hebben gesolliciteerd, ze je aankijken alsof je wartaal spreekt. Het potentiële nadeel van een school waar veel op nazorg wordt gehamerd, is dat een deel van de studenten daar op gaat vertrouwen en zelf te weinig moeite doet. Maak dat jouw voordeel.

En ga nu vliegen en geniet van je opleiding, that's an order!!!!

Iz
 
Vind het wel toevallig dat dit persbericht nu uitkomt....
Soultiger niet toevallig van de vliegschool die even een eerlijke mening kwam uitlokken onder de aiworkers met zijn verhaal??
De mening van een buitenstaander (ik ken de school niet, en heb ook absoluut geen plannen om aan een dergelijke opleiding te beginnen):

Ik ben het met je eens dat het frappant is dat dat persbericht 'nu uitkomt...', mede omdat Soultiger zich nu al een tijdje stil houdt (kan ook zijn natuurlijk dat hij het voor gezien houd nu hij zo onder vuur is genomen).

Echter, stel dat Soultiger daadwerkelijk iemand van die school is (ik geen idee of dit zo is, vooralsnog ga ik ervan uit dat dat niet het geval is!), dan denk ik niet dat het persé negatief hoeft te zijn wat er hier gebeurt. OK, net als velen ben ik van mening dat de aanpak die dan gekozen is niet bepaald elegant is, maar bekijk het ook van de positieve kant: het feit dat ze onderzoeken hoe het imago van de school onder de vliegers is, kan er op duiden dat ze (misschien) beginnen door te krijgen dat ze met een probleem zitten, en dat ze daar wat aan willen doen. In dat geval zijn ze in ieder geval al op een paar aardige zwaktes en tekortkomingen gewezen waaraan ze kunnen gaan werken.
Dus 'in a way' zou je eigenlijk 'blij' moeten zijn als Soultiger inderdaad van die school zou blijken te zijn...
 
Eens met IZ. Probeer Kingfisher en al die andere start-ups in die regio. Type rating is de key..

Jammergenoeg kun je Etihad uit je hoofd zetten.. Uurtje of 4/5000 nodig + een heavy type rating plus uren erop.. Trek een nummertje tussen alle gefrustreerde Emirates (....) drivers die naar Etihad willen voor de 5% salarisverhoging (....)

FD
 
Terug
Bovenaan