Martinair school april 2005

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Soultiger
  • Startdatum Startdatum
Goed resultaat, 1 leerling in 10 jaar of misschien wel langer ergens kunnen plaatsen. Zal wel een connectie gehad hebben!
 
F70 zei:
Op de KBX vliegt sinds kort ook een jongen die direct van MVVL vandaan komt en daar alleen z'n opleiding heeft gevolgd, maar niet heeft lesgegeven ofzo.

Hij doet het daar trouwens prima heb ik begrepen!!!!

Is het niet zo dat die jongen daar voor een paar maanden op oproepbasis mag vliegen (lees: zon 200 uur) voor hij weer weg moet?
Hoe zit dat trouwens nu de KBX onder de vlag van KLM gaat worden gestald en niet meer bij Martinair?

Leuk om op je CV te hebben maar een 'baan'?
 
@ 76-er

@ 76-er

Mijn laatste info is dat de PH-KBX per 01/2006 (operationeel) wordt ondergebracht bij de KLC. Technisch is (en blijft) 'ie in onderhoud bij MP.

Was inderdaad sprake van de Klu, maar dat was voor de form omdat het nu eenmaal een regeringsmachine betreft. Verschillende bedrijven hebben een offerte mogen aanleveren maar de KLC was het goedkoopst (met een vloot van 35 F-70/F-100's niet onaannemelijk) en dan met name de combinatie van een 24 hrs bezetting van KLC/Ops en MP/TD en de faciliteiten van AMS. Helaas kon de Klu (in verhouding) geen redelijk alternatief bieden voor één F-70.

Gezien de vertrek en aankomst tijden van deze machine en de speciale zorg zou deze machine niet in een 08:00-17:00 omgeving passen, hoewel de Klu de laatste tijd ook steeds meer around the clock werkt. Toch zou het een te grote wissel trekken op de dagelijkse (militaire) operatie die ook gewoon doorgaat (praat dan niet over de fltcrew maar meer over de facilitaire diensten als TD, ATC, Catering, Refueling, WingOps, FireBrigade etc etc voor die ene kist). Gebeurt overigens nu op EIN wel hoor, maar meer incidenteel dan met grote regelmaat.
 
B757 je mening is nu wel duidelijk, ik hoef niet op elke post te zien dat je weer naar voren brengt hoe kloten je die school vind.

Ik respecteer je mening maar je punt is me nu wel duidelijk.

Mvg:)
 
S,

757 zit links op een bus en weet een beetje waar hij het over heeft.. Ik zou dergelijke dingen (gratis advies) ter harte nemen...

Sterkte met alles!

FD
 
Beste Soultiger,

B757 vindt de opleiding helemaal niet slecht. Als je goed leest heeft hij dat ook niet gezegd.

B757 zegt zelfs dat de opleiding prima is. Dat ben ik trouwens ook met hem eens.

Gaat om het puntje nazorg. Wat net zo belangrijk is als de opleiding zelf.

Ben met je eens dat je niet iedereen zomaar moet na praten. Maar een beetje kritisch kijken naar je opleiding zal geen kwaad kunnen. Kijk, mij maakt het geen r#@t uit of jij nu daar of bij de NLS,KLS of EPST je opleiding doet. Ik heb de fout al gemaakt en zal er ook geen seconde van wakker liggen dat jij het ook doet. We proberen je hier een beetje advies te geven. Doe ermee wat je ermee wilt. Maar ik weet waarover ik praat want ik heb zelf MVVL gedaan in JAR2. B757 heeft ook MVVL gedaan, dus hij weet ook waarover hij praat. Jij gaat nog beginnen.

Maar goed, nu ben ik toch tijd aan het steken in iemand met oogkleppen.

Suc6 in ieder geval. We zullen je wel horen hoe slecht de nazorg is, over zo'n twee jaar. En dat je nergens aan de bak komt.

Grtz Mike5
 
beste Soultiger

beste Soultiger

Tja,

Ik heb ook mvvl gedaan ( JAR Int. ) en ik moet zeggen dat de opleiding kaas is, maar . . . . . . . . . . .
Je moet ook kijken wat er na je opleiding gaat gebeuren. De hulp en steun van je school is niet zaligmakend maar wel belangrijk. en die is wel wat mager bij mvvl ten opzichten van andere scholen. Het ligt ook aan de leeringen zelf, het zou geen kwaad kunnen om eens met alle ex-leerlingen met elkaar een afspraak te maken op school om met elkaar en met school eens rond de tafel te gaan zitten. Het moet eens boven tafel komen om dit eens wat breder te bespreken dan alleen op een forum.

Gr,
Goose.
 
Mike5 zei:
Beste Soultiger,

Maar goed, nu ben ik toch tijd aan het steken in iemand met oogkleppen.

Suc6 in ieder geval. We zullen je wel horen hoe slecht de nazorg is, over zo'n twee jaar. En dat je nergens aan de bak komt.

Grtz Mike5

Zo´n discussie ga ik niet aan. Bovendien ik luister echt wel naar je verhaal maar ik wil niets liever dan dat jij zoveel jaar geleden ook wilde en dat is vliegen!

Ben me er volledig van bewust dat het op het moment niet makkelijk is om aan werk te komen, of je nou bij kls nls of waar dan ook vandaan komt.

Ja, contacten zijn belangrijk het is een plus punt en maakt je kans ook groter om aan werk te komen, maar niet alles zeggend.

Uiteindelijk zijn jullie dan zonder MvvL ook aan werk gekomen. Vertel me gewoon eens hoe je er uiteindelijk toch gekomen bent?

Mvg
 
Door heel veel geluk. (en helaas ook veel geld)

Eerst ben ik stom geweest om te betalen voor een Metroliner rating, toen nogmaals voor een ATR bij Exel. (Alles bij elkaar al een dikke hele leuke auto) Dat is nu zoals ierdereen weet kapot. Weg geld!!! Maar had heel erg veel geluk dat ik met precies 1500 uur aangenomen ben bij Netjets.

Hier heb ik nu eindelijk een normaal salaris en heb niet moeten betalen voor een typerating.

Nu is het misschien stom dat ik betaald heb zullen veel mensen hier zeggen. Misschien waar. Maar al had ik dit allemaal niet gedaan had ik zeer waarschijnlijk nog steeds werkeloos geweest, met een suf slecht betaald ander baantje.

Je kunt natuurlijk niet de markt voorspellen over 2 jaar. Maar er zijn nog heel veel mensen op de markt met 200 uur die ook allemaal een baan willen. Wat ik om me heen gezien heb de afgelopen 3 jaar is dat je het "beste" zit bij KLS,NLS of EPST. Je moet m.u.v. de KLS ook betalen voor je eerste baan. Maar dan vlieg je wel vaak een A320 of B737.

Jij noemde als voordeel dat je de eerste dag gelijk begint met vliegen. Dit is inderdaad leuk. Maar de theorie is het grootste struikel blok. Haal je dit niet ben je toch al snel 50.000 euro kwijt.
Zonden voor een opleiding die je niet hebt afgemaakt.

Wil niet als een IWAP (Ik Weet Alles Beter) overkomen. Ik heb namelijk ook een aantal minder doordachten beslissingen genomen betreffende mijn opleiding en vervolg trajecten (red type ratings).

Ik vind het alleen absurt dat MVVL voor bijna de zelfde prijs als de NLS totaal geen nazorg heeft

Als ik later een zoon of dochter krijg die piloot wil worden, dan stuur ik ze eerst een week zonder eten naar hun kamer.
Vervolgens huur ik een oude KGB agent in die ze op andere gedachten moet brengen. En als ze het dan toch nog steeds echt willen dan mogen ze van mij alleen naar de NLS.

Grtz Mike5

ps ik hoop dat ik zwak zaad heb!:grijns:
 
Ok...ik kan het toch niet laten om me hier ook effe in te mengen als 1 v/d ex MVVL JAR integrated leerlingen....

Geloof me.....de reacties die je hier krijgt zijn NIET bedoeld om jou af te zeiken. Dit zijn serieuze adviezen, waar ik toch zeker 's naar zou luisteren. In JOUW belang. Niet omdat we jou per se van gedachte willen doen veranderen, maar om te voorkomen dat je over 2, 3 jaar, net als wij nu, gaat twijfelen of je wel voor het juiste hebt gekozen.

Mike5, B757 en een handje vol andere ex MVVL-ers mogen dan wel werk hebben inmiddels, maar het meerendeel dat in de afgelopen 3 á 4 jaar de opleiding voltooid heeft niet.
Soultiger zei:
Ja, contacten zijn belangrijk het is een plus punt en maakt je kans ook groter om aan werk te komen, maar niet alles zeggend.
Ehhh.....is dus WEL alles zeggend in de luchtvaart. Heb je geen contacten.....dan hangt het enkel af of je geluk hebt...
Kijk maar 's naar de andere scholen in NL en hun statistieken. Voor zover ze zelf, door eigen toedoen, leerlingen bij airlines kunnen plaatsen, komt dat dankzij goede contacten met airlines. Feit blijft dat NLS regelmatig leerlingen aan Ryanair, Exel, Denim, enz. heeft kunnen leveren, KLS aan KLM, Lufthansa in het verleden, enz., EPST aan airlines in Engeland. Martinair vliegschool aan....ehhh...:confused:

Ik geloof dat MVVL (èn Martinair Holland mag ik hopen) oprecht de intenties hebben om ons bij MP te plaatsen, maar dat speelt nu "officieel" al bijna een jaar. Ik heb begrepen dat er spoedig een A320 bij gaat komen bij MP........dus..............laat ze dan nu maar de daad bij het woord voegen!!!!! Dit is de kans...

Als dat gebeurt houden wij verder onze mond hier. ;)

Adios.

Gr.
Slim
 
Hey Mike,

Dat laatste over kinderen denk ik ook altijd! haha

Congrats met NJE! Lijkt me een erg goeie en stabiele club om voor te werken. Laat maar weten als je richting Dallas (neem ik aan?) komt voor je Type..

Je collega's in Columbus staan trouwens op de vooravond van een staking..

Enjoy!
 
Moeilijke markt?

Moeilijke markt?

Sorry even off topic.

Waarom zeurt altijd toch iedereen dat het op het moment zo'n moeilijke markt is en dat er zo moeilijk aan een baan te komen is?

Ja, ik ben het hiermee eens als je in nederland wil blijven wonen maar als je bereid bent om je oogkleppen af te zetten en verder in de wereld te kijken dan zijn er redelijk wat banen. Als men de thread over EPST leest dan kan je lezen dat er mensen zijn die al een interview bij een airline hebben voordat ze hun IRT doen.

Verklaar eens waarom dit zo is als we op dit moment een moeilijke markt hebben.

Één advies voor als je nu opzoek bent naar een goede vliegschool. Kijk niet alleen naar de kosten. Want als je nu 10.000 euro bespaard op je opleiding maar je moet twee jaat wachten op een baan. Of je geeft nu 10.000 euro meer uit en na je opleiding heb je meteen een baan. Dan weet ik wel wie het vordeligste uit is.

Groet, FT

En ik ben ervan op de hoogte dat deze plaatsingen weinig met EPST te doen hebben, en geregeld worden door Oxford. Dus misschien is het overwegen waard om naar Oxford te gaan. De nazorg schijnt op dit moment zeer goed te zijn.
 
Laatst bewerkt:
MARTINAIR VLIEGSCHOOL APRIL 2005

MARTINAIR VLIEGSCHOOL APRIL 2005

Soultiger,

ook ik heb me laten voorlichten over de opleiding tot verkeersvlieger bij martinair. Ook ik werd aangesproken door de vrij open en relaxte sfeer. Ook een mooie vloot van TB10 en TB20"s. Wel vond ik ze meteen vrij duur en heel erg marktgericht. echter; Er werd weer de nadruk gelegd op de enorme pensioneringsgolf die de luchtvaartmaatschappijen binnenkort (weer....) gaan teisteren... yeah, right! En op concrete vragen waar de onlangs afgestudeerden zich dan bevonden werd een verhaal verteld dat er aardig wat studenten van Martinair bij Air Lingus werkten, en in Nederland, 1 (ja, een..), die net geplaatst was op de PH-KBX. Meer "konkrete" informatie hadden ze "zo een twee drie niet". Ze werkten iniedergeval niet bij Matinair, want die vliegt met wide body aircraft, niet geschikt voor ab-initios...... Wat schetst mijn verbazing dat ik ik de persoon van vliegerselektie later, na een week of drie, weer aan de telefoon had, en hij mij vertelde dat ze "binnenkort" een soort KLS systeem zouden gaan hanteren.... Als het zou worden goedgekeurt door VNV dan, wat inhield dat ze mensen van de martinair vliegschool direct zouden plaatsen als second officer of first officer bij hun vloot.... waarop ik antwoorde, dat me dat toch vrij sterk leek, aangezien ik (via defensie en familie) net had gehoord dat de halve marine luchtvaartdienst (die afstand hebben moeten doen van hun Orions) was aangenomen bij martinair, met hun type ratings betaald door hun oude werkgever; defensie.... Hierop wist de man niet goed wat hij moest zeggen, behalve dan, dat dit proces "inderdaad gaande is".... Punt.

Tsja. Martinair Vliegschool en voor- of nazorg?? ik geloof er niet in.
 
Re: MARTINAIR VLIEGSCHOOL APRIL 2005

Re: MARTINAIR VLIEGSCHOOL APRIL 2005

JulietWiskey zei:


En op concrete vragen waar de onlangs afgestudeerden zich dan bevonden werd een verhaal verteld dat er aardig wat studenten van Martinair bij Air Lingus werkten, en in Nederland, 1 (ja, een..), die net geplaatst was op de PH-KBX. Meer "konkrete" informatie hadden ze "zo een twee drie niet".

Bij Air Lingus??!! :confused: Ik ken ze in ieder geval niet.

MVVL weet niet eens waar de afgestudeerde die een baan hebben vliegen. Hoewel dit niet erg moeilijk is.

Meer dan 10 namen hoeven ze niet te onthouden!!

Grtz Mike5
:biertje: :biertje:
 
FF de feiten op een rijtje:

- MP vliegschool had t tegen mij in 2002 al over de connectie met 'het grote Martinair', met een mooie folder erbij waarin de (toen al gecrashte, schandalig!!!) Seminole naast een 76 staat. Alsof dat de opstap zou moeten zijn.

Nou prima, ik maak er geen geheim van dat ik best graag bij Martinair wil vliegen, dus t contract lag er. Totdat ik via via met mensen als Mike5 sprak. Hmmmmmm toch maar eens verder kijken.

En zo ben ik nu klaar op de NLS. Je hoort mij niet zeggen dat de nazorg helemaal t einde is, maar als ik die verhalen zo hoor, is dat toch wel beter.

Er zijn ook weer mensen aangenomen bij MP voor de nieuwe kisten... Maar de eerste keer dat MP low timers gaat aannemen moet volgens mij nog geschieden.

Veel succes met je moeilijke keuze voor een school, vraag overal harde cijfers!

Mike5, tof voor je dat t gelukt is, hoop dat je op je plek zit nu!
 
Beste Soultiger,

Zo´n discussie ga ik niet aan. Bovendien ik luister echt wel naar je verhaal maar ik wil niets liever dan dat jij zoveel jaar geleden ook wilde en dat is vliegen!

Ja, dat wilden wij toen ook allemaal en er zijn er bij die daarvoor alles overhadden waar ze nu misschien wel spijt van hebben.....
Vandaar deze "aardig bedoelde" argumenten van bovenstaande.

Ik heb zelf EPST gedaan, maar ik zal niet ook nog eens beginnen, maar vertel ons 1 ding......waar zie jij jezelf na je opleiding graag terrecht komen??

:D
 
Waar niet, denk dat je juist in het begin bijna extreem flexibel moet zijn en je niet vast moet ketenen om binnen 2 jaar in nederland te vliegen want dat gaat je niet lukken.

Maar er is 1 ding dat ik gewoon niet snap..... als het allemaal zo klote is etc etc etc moeten alle mensen die vlieger willen worden maar bang in een hoekje gaan zitten omdat ze het eventuele risico lopen niet aan werk te komen?

Vertel mij eens hoe je in godsnaam op een wel positieve manier verkeersvlieger word.

Mvg,:rt:
 
Terug
Bovenaan