Martinair school april 2005

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Soultiger
  • Startdatum Startdatum
S

Soultiger

Guest
Hey mensjes,

Toevallig leden van het forum aanwezig die met mij maandag 4 april de intergrated ATPL opleiding starten bij martinair in Lelystad?

Greetz

:rt:
 
Nee sorry,

Ik begin bij EPST 30 mei!! :rt:

Ik heb er heeeel veeel zin in!!!:cool:

succes in iedergeval!
 
he soultiger..

ben jij niet toevallig een NLC veteraan!?:)

groet

een heemskerker;)
 
helaas wel. :( ..check!!!...

H do you know?... :1855:

JV toevallig?...:p:
 
Heel kort samengevat;

- open en direct
- de sfeer is erg goed
- lesgeven is ook erg vrij en open
- praktijk begint ook al gelijk vanaf de 1ste week dat je op school zit.
- heb je vragen? dan worden ze vaak binnen een dag beantwoord omtrend allerlei zaken.

Greetz
 
Toch vraag ik me af... Je hoort bijna nooit wat over martinair vliegschool.. Waar zijn afgestudeerde vliegers van de school de laatste jaren terecht gekomen? Heeft de school contacten met airlines? Ik weet in ieder geval dat van doorstromen naar Martinair totaal geen sprake is (al was de school jaren geleden al aan het speculeren over ab-initio's van de opleiding die "binnenkort" bij martinair aan de slag konden gaan).

Ik wil hiermee niks zeggen over de kwaliteit van de opleiding, ik weet namelijk erg weinig van de school af. Kan iemand me wat meer vertellen?
 
He soultiger,

ik kom namelijk ook van het NLC.
Ben in 2004 bij martinair langs geweest en heb daar een goed gesprek gehad.
tijdens het gesprek hebben ze mij gewoon keihard afgeraden om daar de opleiding te volgen om dat ik in het bezit ben van een MBO diploma, wat uiteindelijk zou kunnen beteken dat de kansen op een job kleiner zou zijn dan die van HBOers of HAVO/VWO klanten...
Persoonlijk vond ik het nergens opslaan, maar goed, ze liete mij niet toe tot de selectieprocedure... :confused:

Balen, want een maatje van me heeft daar net zijn opleiding afgerond.

Daarom sta ik er zo raar van te kijken dat jij wel bent toegelaten!!!
Luck you!!!... :)

toch nog maar eens een keer contact opnemen met die gaste!
:D

groet,

:radar:
 
MROC Rules zei:
Toch vraag ik me af... Je hoort bijna nooit wat over martinair vliegschool.. Waar zijn afgestudeerde vliegers van de school de laatste jaren terecht gekomen? Heeft de school contacten met airlines? Ik weet in ieder geval dat van doorstromen naar Martinair totaal geen sprake is (al was de school jaren geleden al aan het speculeren over ab-initio's van de opleiding die "binnenkort" bij martinair aan de slag konden gaan).

Ik wil hiermee niks zeggen over de kwaliteit van de opleiding, ik weet namelijk erg weinig van de school af. Kan iemand me wat meer vertellen?

Ja het zou idd wel interessant zijn om te weten hoeveel mensen er hun papieren hebben gehaald en hoeveel er ook een baan hebben bij een maatschappij. 1 is er op de KBX gekomen maar voor de rest???

Wat is trouwens het kostenplaatje van MVVL voor een totaal pakket?

Grtn
 
Ik heb daar ook ooit mn opleiding gedaan (heeeel lang geleden) en ik weet dat de meesten die er toen zaten wel goed terecht zijn gekomen, zij het via omwegen. Overigens had ieder dat aan zichzelf te danken en waren er geen "contacten"of "plaatsingen" via de vliegschool en naar mijn weten zijn die er ook nooit(of nauwlijks) geweest.

Cheers!
 
Ik heb ook mijn opleiding bij Martinair gedaan. Zat in de tweede JAR klas, maar moet je teleurstellen wat Martinair na het behalen van je MCC doet. Ze zien je liever niet meer terug. Alleen als je de kas komt spekken met een prof check. Veel mensen die de opleiding bij Martinair gedaan hebben zijn nog werkeloos, dit heeft ook natuurlijk met de markt te maken. Maar andere scholen hebben wel een beter score wat dit betreft. Veel scholen hebben toch een vorm van contact met een grote of kleine maatschappij. Martinair heeft dit totaal niet. En verhalen dat ze ergens mee bezig zijn die stammen al uit 1992!!!! Dat kan je ook plaatsen onder de noemer “aan het lijntje houden”.
Om je enige indicatie te geven. JAR1 50% nog steeds werkeloos. JAR 2 nog steeds 45% werkeloos, JAR 3 geloof iets van 60% werkeloos. Meer info heb ik niet hier over. Maar de mensen die werkeloos zijn, zijn dit al bijna 3 jaar.
Je zou hierover wat kritische vragen bij Dhr Meijer kunnen stellen. Ze zeggen toch dat je binnen een dag antwoord krijgt. Ik wacht al 2,5 jaar op sommige antwoorden.

In ieder geval suc6 met je opleiding.

Grtz Mike5
 
Ik heb 10 jaar geleden bij MvvL mijn opleiding gevolgd. De opleiding was prima, de begeleiding na het afronden van de opleiding was waardeloos. Ik vond ze daarnaast te duur! Ik denk dat uiteindelijk 60% van mijn klasgenoten een baan hebben gekregen.

Hoeveel betaal je nu eigenlijk voor een uurtje vliegen bij ze? Heb gehoord dat ze iets van Euro300+ vragen voor een instructievlucht op een 1 motorig non complex vliegtuig, pure diefstal!
 
Nou de geluiden die ik hier hoor zullen dan van idd lang geleden zijn. "They never promised me a rose garden" zo gezegt en het wordt ook voor de aanvang van de selectie gemeld dat zij nog niet aan directe plaatsing doen en je daar rekening mee moet houden.

Bovendien bij de KLS en EPST garanderen ze je ook geen baan, en uiteindelijk als je een kans krijgt zal je toch jezelf moeten presenteren bij een airline.

Want Mike5 en B757 wat hebben jullie zelf ondernomen na je opleiding bij Mvvl? Zijn jullie zelf aan een baan gekomen? Hebben ze je ooit beloofd aan werk te komen na de opleiding?

Greetz

:rt:
 
Een beetje contact met maatschappijen is niet verkeerd voor een vliegschool.
Voorbeeld: Denimair nodigt alleen jongens uit van NLS en Stella (vroeger RvdS) en een heel enkele KLS'er.
Ook deze jongens moeten zich nog bewijzen maar ze worden iig uitgenodigd.
Dat doen ze niet met MvvL jongens.

Voor de lol moet je eens met wat jongens van de eerste JAR-klassen praten. Die zijn nog niet zo heel lang geleden bezig geweest en zitten al iets langer in de luchtvaart.

Btw; hoeveel kost het totaal pakket nou?
 
Het totaal is nu 96000 euro.

De jongen die trouwens op de KBX vliegt is ook uitgenodigd.

Greetz
 
Wat ik gedaan heb. Nou heel erg veel. Zit nu bij mij 3de baas, en hier ga ik hopelijk met pensioen.

Je hebt gelijk je moet zelf presteren, daar kan de school je niet bij helpen. Maar zoals hier al eerder door PH-JPC gezegd is. Bij Denim kun je het wel vergeten met 200 uur MVVL. In het buitenland is het nog veel lastiger, om als buitenlander aan het werk te komen met 200 uur. Met andere woorden, je kan jezelf niet eens bewijzen. Natuurlijk geven NLS, EPST en de KLS geen baan garantie. Maar de NLS bijvoorbeeld probeert wel hun product (leerlingen) aan te prijzen bij maatschappijen. Dat doet MVVL dus totaal niet. Ik kan je het nog sterker vertellen. Een aantal jongens van JAR 1 en 2 zijn zelf opzoek gegaan en hebben gepraat met maatschappijen. Vervolgens hebben zij alle telefoonnummers met namen aan Dhr Meijer gegeven. Met de vraag of hij daar misschien langs kon gaan. Bijna alles was al voor hem regelt. Hij mooie verhalen dat hij van het MP hoofdkantoor overal naar toe mocht vliegen om de school te promoten. Om jullie alvast uit de droom te helpen. Hij heeft helemaal niets gedaan!! Hij kan erg mooi praten, zo mooi zelfs dat ik mijzelf soms moet wakker schudden. Omdat ik het bijna begin te geloven.

Ik denk dat ik wel in de positie ben om dit te zeggen. Maar nu de prijzen van alle scholen zo dicht bij elkaar liggen. Denk ik persoonlijk dat Martinair de slechtste keuze is.

Dat heeft niet te maken met de kwaliteit van de opleiding. Maar de nazorg. En dat is iets wat nu veel belangrijker is dan 10 jaar geleden. Toen was de opleidingen ook nog eens 100.000 oude guldens.
 
Ze hebben mij niets beloofd. Echter enige vorm van back up zou erg op prijs gesteld worden. Nooit wat van gehoord.

Voor zover ik weet is alleen de oude chefinstructeur op de KBX terecht gekomen en vliegt hij inmiddels op de 320 van de MAC. Ik zou in idd geval mijn opleiding niet meer volgen bij MvvL. Te duur!
 
Op de KBX vliegt sinds kort ook een jongen die direct van MVVL vandaan komt en daar alleen z'n opleiding heeft gevolgd, maar niet heeft lesgegeven ofzo.

Hij doet het daar trouwens prima heb ik begrepen!!!!
 
Terug
Bovenaan