LVNL informatieavond vliegclubseppe

Ik ga effe wat anders doen, tot later !!

NOTAM: ALL ATCO VALID PERM IF PROG ON SAFE TOBE MADE 7000N0000E 7000S0000W DONOT BLME PILOT
 
Nee ik maak er niet van dat dit de technische fout is van het transpondersysteem. Ik zeg dat het de maximale fout is van het transpondersysteem. Je hebt pas wettelijk bewijs als je rekening houdt met de maximale mogelijke afwijking.
Zeker als er ook ATC procedures zijn die die foutmarge toepassen voor de veiligheid.
Het is toch niet meer dan logisch dat de norm voor de veiligheid dezelfde is als voor het bewijs dat in een strafrechtzaak gebruikt wordt. Iemand ten onrechte veroordelen omdat je vind dat je in strafrecht een andere norm kan gebruiken is toch ook een aantasting van de veiligheid van die persoon.

Nee dat is niet logisch. Jij vergelijkt appels met peren. Die veiligheidsmarge heeft nl. niet alleen betrekking op de onnauwkeurigheid van de transponder. Dat is er slechts een onderdeel van. Hier moet bewezen worden dat de verdachte de overtreding heeft begaan.

In een niet radar omgeving separeert de controller IFR verkeer (ook) op 1000’ (van ander IFR verkeer). Dit wil toch ook niet zeggen dat de hoogtemeter een fout van 1000’ maakt??

Waarom geeft dan een LVNL de radardata dan op 1Ft nauwkeurig door, dat is dan toch fout ?? LVNL zou er bij moeten zeggen wat de foutmarge is van die radar gegevens. zowel in hoogte als ook in laterale positie.

Als je mij vraagt hoe laat het is en ik kijk op mijn digitale horloge en zeg: 13:03 dan impliceer ik toch ook niet perse een nauwkeurigheid van 1 minuut. De nauwkeurigheid is in dit geval ook niet eens van belang omdat de vlieger ver binnen de nauwkeurigheid van het systeem in de tma zat.

Als je uitgaat van een normaal werkend systeem wel, maar dan moet de OVJ daarvan wel correct bewijs aanleveren en niet met een bewijs aankomen waarvan, met jouw woorden, een kind snapt dat het niet deugd.
Dat kan je dan toch niet als wettelijk bewijs zien !!

HIJ ZAT 1000’ IN DE TMA! DAN SNAPT EEN KIND TOCH DAT JE FOUT ZIT!

O.k. nu stop ik ook. We gaan in de herlaling.
 
Dutchfly, de kern van jouw irritatie/onbegrip komt neer op je idee dat de OvJ moet bewijzen dat de transponder werkt. Dit is echter de omgekeerde wereld. De beklaagde moet juist bewijzen dat de transponder NIET juist werkt. Een vermoeden is niet genoeg, toon maar aan dat die 1000 ft in de TMA als enige oorzaak had dat de transponder niet de juiste hoogte doorgaf.

Dit is niet bewezen, de beklaagde blijft schuldig. punt.

Iets anders: het zou fijn zijn als je wat meer begrip naar je mede collega's uit ipv constant vol in de aanval te gaan. Je argumenten vallen in herhaling en elk idee wat niet strookt met jouw idee wordt volop afgekraakt. Ik, en vele anderen volgens mij, worden hier moe van.
 
Als je mij vraagt hoe laat het is en ik kijk op mijn digitale horloge en zeg: 13:03 dan impliceer ik toch ook niet perse een nauwkeurigheid van 1 minuut.

Als je met die tijdsindicatie een misdrijf in een strafzaak wil bewijzen dan zal je ook aan moeten tonen dat je horloge op tijd loopt.

Goed wat mij betreft gaan we stoppen met deze discussie. Mijn doel is al lang bereikt en van Jesse heb ik stof gekregen tot nadenken, dank je wel daarvoor.

QED jou dank ik ook want ondanks het feit dat we het niet eens waren heb je op een aanhoudende maar ook nette manier de discussie gevoerd, respect daarvoor maar dat ik al iets eerder ook gezegd.

Voor de anderen, ga lekker uitrusten als je moe bent geworden.

Last but not least maak geen infringements, dan was deze hele discussie voor niks en daar zijn we met zijn allen mee gebaat.

Als dan de NOTAM ook nog eens gevolg krijgt dan wordt het helemaal top.

Groet, Hans.

NOTAM: ALL ATCO VALID PERM IF PROG ON SAFE TOBE MADE 7000N0000E 7000S0000W DONOT BLME PILOT
 
Terug
Bovenaan