Dank voor de reacties,
Ik kan u alleen maar vertellen wat ik weet van een Long EZ, en wat ervaring in de luchtvaart.
Dat er claims zijn van 15 tot 30 knts met een rt gear is mij bekend, maar wat ik ervaren heb met het vliegen van verschillende Long EZ heb ik die snelheidsverschillen niet gezien.
Ik heb zowel de oude als de nieuwe Long EZ gevlogen, althans oude of nieuwe canard ook in regen.
Het oude model canard is met regen wat moeilijker op hoogte te houden dan de nieuwe canard maar zeker niet fataal of gevaarlijk ,althand niet de vliegtuigen die ik heb gevlogen.
De oude canard vliegt beter met votex generators, maar daar heb verder ( nog )ik geen ervaring mee.
Ik ben geen ontwerper van vliegtuigen alleen vlieger en een bescheiden techneut.
Als ik uw denkbeeld volg zou het per definitie gevaarlijk zijn om vliegtuigen te kopen oud of nieuw.
Ik denk dat een goede pre buy inspectie voor elk vliegtuig van belang is.
En gezond verstand helpt ook.
Natuurlijk kun je met een O320 of O360 met gereduceerd vermogen vliegen dan zal de fuel flow indicator blij van worden. Maar ook dat geld voor elk vliegtuig.
Gaten in de speedbrake heb ik niet gezien, wellicht heeft u gelijk, maar ik denk niet dat de speedbrake daar spectaculair beter van wordt, maar zoals gezegd ik ben geen ontwerper.
Verder ben ik niet van plan om in de buurt te komen van 26 G, ik denk ook niet dat dit de bedoeling was van Rutan toen hij de kist ontwierp.
Voorlopig blijft de kist onder Frans registratie, het plan is om de oude instrumenten te vervangen door MGL avionics iEFIS Touchscreen http://www.mglavionics.com/html/iefis.html.
En alleen een snelheids meter, hoogte meter en mag compas te laten zitten.
Maar het dashboard is nogal klein, dus moet nog even goed kijken hoe dat moet.
Ook de avionics worden vervangen door oa een Garman 430 Garmin mode S xponder A/P enz.
Maar ik ben nu nog even bezig met de nose lift en de elektromotor voor de speedbrake.
Daarna schuren spuiten enz, ook de ophang punten van de Luggage Pods moeten nog gemaakt worden en de pods zelf moet ik nog afwerken.
Kortom, nog een hoop te doen.
Ik kan u alleen maar vertellen wat ik weet van een Long EZ, en wat ervaring in de luchtvaart.
Dat er claims zijn van 15 tot 30 knts met een rt gear is mij bekend, maar wat ik ervaren heb met het vliegen van verschillende Long EZ heb ik die snelheidsverschillen niet gezien.
Ik heb zowel de oude als de nieuwe Long EZ gevlogen, althans oude of nieuwe canard ook in regen.
Het oude model canard is met regen wat moeilijker op hoogte te houden dan de nieuwe canard maar zeker niet fataal of gevaarlijk ,althand niet de vliegtuigen die ik heb gevlogen.
De oude canard vliegt beter met votex generators, maar daar heb verder ( nog )ik geen ervaring mee.
Ik ben geen ontwerper van vliegtuigen alleen vlieger en een bescheiden techneut.
Als ik uw denkbeeld volg zou het per definitie gevaarlijk zijn om vliegtuigen te kopen oud of nieuw.
Ik denk dat een goede pre buy inspectie voor elk vliegtuig van belang is.
En gezond verstand helpt ook.
Natuurlijk kun je met een O320 of O360 met gereduceerd vermogen vliegen dan zal de fuel flow indicator blij van worden. Maar ook dat geld voor elk vliegtuig.
Gaten in de speedbrake heb ik niet gezien, wellicht heeft u gelijk, maar ik denk niet dat de speedbrake daar spectaculair beter van wordt, maar zoals gezegd ik ben geen ontwerper.
Verder ben ik niet van plan om in de buurt te komen van 26 G, ik denk ook niet dat dit de bedoeling was van Rutan toen hij de kist ontwierp.
Voorlopig blijft de kist onder Frans registratie, het plan is om de oude instrumenten te vervangen door MGL avionics iEFIS Touchscreen http://www.mglavionics.com/html/iefis.html.
En alleen een snelheids meter, hoogte meter en mag compas te laten zitten.
Maar het dashboard is nogal klein, dus moet nog even goed kijken hoe dat moet.
Ook de avionics worden vervangen door oa een Garman 430 Garmin mode S xponder A/P enz.
Maar ik ben nu nog even bezig met de nose lift en de elektromotor voor de speedbrake.
Daarna schuren spuiten enz, ook de ophang punten van de Luggage Pods moeten nog gemaakt worden en de pods zelf moet ik nog afwerken.
Kortom, nog een hoop te doen.