Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het kan ook veel sneller. Ik ken een bouwer die zo'n zelfde Rans S6S in een sta-caravan gebouwd heeft, en met één jaar doorzwoegen klaar was. Hij bouwde om te vliegen, wij bouwden om te bouwen...
In WW2 werden de toestellen geassembleerd door huisvrouwen, kennelijk zal het dan geen rocket science zijn.
Daar valt over te twisten hé, de grote stuurman was aan boordde Arke Noachs door een amateur...
Ik proef een beetje een soort van laatdunkendheid over het besluit om zelf te bouwen en de technische kennis van deze mensen.
Een kit kopen is nog steeds een dure hobby en de tijd die daarin gaat zitten wordt goed overwogen. Evenals de skills die nodig zijn om zo'n toestel in elkaar te zetten. Althans, door de meesten. Er zijn altijd opportunisten. Veel van hen hebben de kennis en kunde om dit voor elkaar te krijgen. Zelfs op een heel professionele manier. Ze zijn vaak aangesloten bij de NVAV of zoeken hulp ergens anders indien nodig.
Leuk aangeboden Hans, maar het gaat mij toch meer over de Long Ez. De Ibis is trouwens van hout hé.
Klopt, dat is em Pieter kereltjeWaarschijnlijk weet ik op wie je doelt. Een kleine man qua lengte?
Als dat 'm is kan ik je vertellen dat bouwen of in ieder geval de techniek zijn lust en leven is. Hij sleutelt meer dan dat hij vliegt. En niet omdat er perse moet worden gesleuteld.
En ja, zelfbouwkisten worden verkocht. Sommige prefereren bouwen boven vliegen. Dat wil niet zeggen dat ze het in elkaar gefrommeld hebben. Ook zij willen geen ongelukken op hun geweten hebben. Overigens zijn veruit de meeste kisten meer assemblage dan bouwen. Van enkelen worden alleen tekeningen verkocht.
De Long Ez uit Zweden op Planecheck is van 83 meen ik. Kost nog steeds 53000 eurie