KLS: Directie weg?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Branson

New member
Beste luchtvarenden,

aangezien zo nu en dan hier roddels worden geplaatst doe ik dat nu ook.
Ik ben zojuist gebeld en mij werd verteld dat meneer S. o.a. de KLS moet verlaten.
Gerucht gaat ook dat er meer mensen van de directie weg moeten.
Vliegdienst van de KLM gaat de opleiding grondig herzien.
Voor nu laat ik het hierbij, waarschijnlijk komen er nog meer nieuwtjes naar buiten.
Laten we hopen dat aannames bij de KLM ongehinderd blijven voortduren voor kandidaten vanuit andere scholen en luchtvaartmaatschappijen.
Kennelijk bemoeit KLM zich dus wel degelijk met het schooltje uit Eelde.
 
Iedereen is nog steeds welkom in Eelde hoor. Zit namelijk ook nog een andere gezellige school op de Burg. Legroweg 84. Tot ziens in augustus!
 
tuurlijk bemoeit de klm zich nog met eelde.... teveel geld kwijtraken beginnen ze niet leuk te vinden bij de klm.
 
Dit stond vandaag op KLM's Flightweb:

Directeur KLM Flight Academy legt taken neer

Directeur A. Schmidt van de KLM Flight Academy is gevraagd met onmiddellijke ingang zijn taken neer te leggen. Dat is besloten in samenspraak met Ype de Haan, Executive Vice President Flight Operations KLM, tevens eindverantwoordelijk voor de Flight Academy.

Enig aandeelhouder van de KLM Flight Academy, de KLM, is voornemens om de arbeidsovereenkomst met de directeur van de KLM Flight Academy definitief te beëindigen. Om deze ontbinding te bekrachtigen is een besluit van de vergadering van aandeelhouders vereist welke op 12 juli, 2006 plaats zal vinden.

Inmiddels is de heer Gerrit Assink, thans werkzaam als hoofd Dispatch bij ATM, als waarnemer op de luchtvaartschool aangesteld. Hij zal zijn werkzaamheden een dezer dagen aanvangen. Zijn medewerkers en het Management Team van Air Traffic Management zijn inmiddels persoonlijk op de hoogte gesteld.

Alle betrokken partijen onthouden zich van het geven van een inhoudelijke toelichting.

Bron: Management Team Flight


Nou heb ik van de KLS niet zo veel (zeg maar gerust geen) verstand, maar is dit niet al de tweede directeur in vrij korte tijd die het veld moet ruimen?
 
Wel weet ik dat dhr. vd H. tegenwoordig een management functie bekleedt op de KLS. Van deze persoon is bekend dat hij een hoge positie had bij Exel.
En hoe dat is afgelopen weten we allemaal.....

Smarty2000: Ik bedoelde de KLS. No offence.
 
zou iemand met een pm inhoudelijk meer kunnen vertellen? Ik kan me voorstellen dat er gevraagd is dit niet publiekelijk te posten.
 
Zou iedereen alsjeblieft dit niet per PM willen verspreiden (sorry Djanello), maar gewoon lekker op het PBB willen zetten? Het nieuws is bekend, het staat inmiddels ook op het forum van de VNV, ik ben alleen zo benieuwd naar het waarom. Mocht ik erachter komen, dan schroom ik natuurlijk niet dit met jullie te delen (ik heb namelijk niets te verliezen) :grijns:

Ik denk ondertussen wel dat het geen roddel meer is; 2 mensen (Branson en ik) kwamen onafhankelijk, binnen uur met dit nieuws.

Er zijn hier zat KLS-ers, en die zijn persoonlijk in de kantine ingelicht, dus die weten vast meer! Kom op, bij andere discussies hebben jullie altijd het hoogste woord! :biertje:
 
Ze zullen wel blij zijn bij de KLM de laatste tijd met al dat goede spul uit Eelde...
 
Ja ik ben ook erg benieuwd naar het "waarom".
[positieve mode]Het kán natuurlijk zijn dat de KLM met de KLS had afgesproken dat ze méér vliegers zouden leveren, en dat de KLS dit niet heeft waargemaakt.[/positieve mode]
 
lol.

Denk wel dat er gevraagd is om hier niet op in te gaan, en als je dan als kls student uit de school klapt dan hebt ge een probleempje.
 
Djanello zei:
lol.

Denk wel dat er gevraagd is om hier niet op in te gaan, en als je dan als kls student uit de school klapt dan hebt ge een probleempje.
O, dat heb ik wel door hoor. Gelukkig ken ik er een paar persoonlijk, die informatie zal ik natuurlijk ook voor mezelf houden als toekomstig-kls'er.
 
Flying Dutchman zei:
tuurlijk bemoeit de klm zich nog met eelde.... teveel geld kwijtraken beginnen ze niet leuk te vinden bij de klm.

Dat is totaal niet de reden van ontslag.

Flying Dutchman zei:
Ze zullen wel blij zijn bij de KLM de laatste tijd met al dat goede spul uit Eelde...

groetjes uit eelde! :biertje:
 
Lekker nieuwsgierig maak je me weer! :stapelge:

Maar ik snap't wel hoor, waarschijnlijk hoor ik't ooit nog wel. :)
 
Ok, op de korte termijn krijgen we blijkbaar geen antwoord.

Speculeren dan maar? Ik denk dat er maar 3 redenen zijn waardoor een directie op staande voet, of per direct ontslagen wordt: fraude (onwaarschijnlijk), en sexuele intimidatie (is ook onwaarschijnlijk daar er schijnbaar meerdere mensen ontslagen zijn). De 3e reden zou kunnen zijn dat KLS niet aan de jaarlijkse veiligheids-audit heeft voldaan van KLM, welke verplicht is sinds het ongeluk van Smilde. Iets anders kan ik niet bedenken, maar ik weet het niet. PURE SPECULATIE dus.

Redenen zoals studenten die niet aan de gewenste kwaliteit voldoen, verlies maken etc etc zijn uiteindelijk geen reden om een iig een gedeelte van de directie aan de kant te schuiven. Dan wordt er achter gesloten deuren besproken dat het contract van die betreffende persoon niet verlengd wordt, en niet voor de ogen van iedereen ontslagen.

Nogmaals, ik speculeer, ik weet helaas (kom nou door met die verhalen!) niets. Ik denk alleen wel dat het feit dat het ontslag per direct is, heel erg veelzeggend is.
 
Er zijn al langer problemen geweest, van wat ik heb begrepen.
De exacte (volledige) reden van ontslag is mij niet bekend, ik denk dat we beter kunnen wachten tot het officiele besluit is genomen.
Hou het maar op een verschil in visie tussen KLM en KLS, en binnen de KLS.
En voor alle duidelijkheid, het betreft alleen de directeur, en niet meerdere leden van het MT zoals eerder het gerucht was.
 
Quote van NU.nl



EELDE - Directeur Anton Schmidt van de KLM Flight Academy op Groningen Airport Eelde is met onmiddellijke ingang ontslagen. Dat meldt het Dagblad van het Noorden. De KLM, de enige aandeelhouder van de vliegschool, zou onvoldoende vertrouwen in de directeur hebben. Zijn tijdelijke plaatsvervanger is C.W. Dorland.

”Ik heb de leiding van de KLM en Schmidt kort gesproken. Mij is gevraagd vandaag de leiding van de luchtvaartschool op me te nemen. Een dezer dagen zal er een interim-manager worden benoemd”, aldus Dorland in het regionale dagblad.

Het ontslag van Schmidt moet volgende maand nog bekrachtigd worden op de aandeelhoudervergadering. KLM is de enige aandeelhouder. Waarom de KLM het vertrouwen in Schmidt heeft opgezegd, wil Dorland niet kwijt. ”In overleg met Schmidt is besloten tot de aandeelhoudersvergadering geen verdere uitleg te geven.” Ook bij KLM wil niemand commentaar geven. ”Op arbeidsconflicten gaan we niet in.” De ontslagen directeur zelf wil eveneens geen reactie geven, meldt de krant.

Volgens het Dagblad van het Noorden is het percentage afgestudeerde piloten dat niet bij de KLM wordt aangenomen nog nooit zo hoog geweest. Vroeger lag dat onder de vijf procent, nu ligt dat tussen de tien en twintig procent, aldus bronnen. ”Er is de laatste anderhalf jaar een grote vraag naar piloten. De KLM wil graag dat we meer vliegers afleveren”, aldus Dorland.
 
Anton was the the financial director at air holland charter before he joined the KLS.

Look what happened there.

I have experienced this "financial genius" first hand. I rate him in the same category as people like Erik de Vlieger and Harm Prins.

I guess they don't check references at KLM.....

I know he sued Piloot & Vliegtuig a number of years ago and got an apology from them. As far as I could tell the article in question was accurate.
 
Pjotr Orno zei:
ah, gelukkig heeft fd weer een reden om tegen de kls te trappen, leef je uit jongen....

En het is maar net aan jezelf hoe erg je jezelf dat aantrekt.
ben er ook al een keer ingestonken.
Beetje opjut!
:kiss:
 
Q-nimbus zei:
Ok, op de korte termijn krijgen we blijkbaar geen antwoord.

Speculeren dan maar? Ik denk dat er maar 3 redenen zijn waardoor een directie op staande voet, of per direct ontslagen wordt: fraude (onwaarschijnlijk), en sexuele intimidatie (is ook onwaarschijnlijk daar er schijnbaar meerdere mensen ontslagen zijn). De 3e reden zou kunnen zijn dat KLS niet aan de jaarlijkse veiligheids-audit heeft voldaan van KLM, welke verplicht is sinds het ongeluk van Smilde. Iets anders kan ik niet bedenken, maar ik weet het niet. PURE SPECULATIE dus.
Lees maar even de reactie van easy737 dan kun je stoppen met speculeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan