o.k. dan is hier die definitie waar je naar verwijst (copy van Eurocontrol)
AIRSPACE INFRINGEMENT -
THE DEFINITION
Daar valt een TMZ toch gewoon onder? of lees ik het verkeerd?
IFR punt prima. Ik snap nu wat je bedoelt. Op de website staat dat je een klaring nodig hebt in ongecontroleerd luchtruim en daar reageerde ik op. Maar je punt is nu duidelijk. (welliswaar een gevaarlijke situatie als je het niet door hebt, maar geen Infringement volgens bovenstaande definitie als je purist wilt blijven)
Ok, ik ga een eindje met je mee voor wat betreft het stukje wat je vet hebt aangegeven. Ik begrijp je gedachte maar volgens mij vergeet je iets essentieels namelijk het stukje: without previously requesting and obtaining approval from the controlling authority of that airspace in accordance with international and national regulations.
In de meeste TMZ's kan je nergens een klaring vragen want het betreft ongecontroleerd gebied er is dus niemand die je die klaring kan geven. Dat is in bovenstaande definitie de voorwaarde die ook van toepassing is.
Overigens weet ik niet waar je die definitie vandaan hebt maar het stukje IFR zou er zeker inhoren. IK zal het later opzoeken en hier nog even bijzetten (nu even geen tijd)
Ten slotte nog even terug op de procedurele onjuistheid, als je zeker wil zijn dat je transponder werkt heb je interactie nodig van een verkeersleider. In de meeste TMZ's betreft het luchtruim waarbij Dutch Mill de aangewezen FIS is.
Als de regelgever in wil voeren dat je allen in het gebied mag vliegen als je transponder goed werkt, zeker moet stellen dat je transponder goed werkt, zal ze ook moeten zorgen dat daarvoor gelegenheid geboden wordt.
Je moet dus radiocontact hebben met iemand die controleert dat je transponder goed werkt. Jij bent niet in staat als piloot dat zonder hulp van anderen te controleren. Het is belachelijk om te stellen dat je daar als vlieger zelf voor verantwoordelijk bent en je risico maar moet nemen.
Aangezien Dutch Mill aangeeft dat je maar beter niet kan roepen omdat ze overbelast zijn ben je als vlieger niet in staat zeker te weten dat de transponder werkt. Je kan erop vertrouwen dat het wel zo is, maar als het ding toevallig net afgestorven is dan krijg jij er een prent voor, of je moet gaan aantonen dat het ding net afgestorven is.
Dus de regel invoeren zal moeten betekenen dat er voldoende verkeersleiders zijn die de procedure mee kunnen invullen. Hoe het dan verder moet met diegene die geen RT heeft en normaal gesproken wel in de ongecontroleerde gebieden had mogen vliegen laat zich natuurlijk raden.
Al met al in mijn beleven procedureel onjuist !!