Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Met de straatprijs van de postcodeloterij in aantocht fantaseer ik over de Cessna 208B... liefst in een uitvoering als deze: http://www.cloudbusters.nl/Verkoop_Cessna_Grand_Caravan/For_Sale.html
Misschien compleet onrealistisch als privébezit maar voor mij wel de Range Rover onder de vliegtuigen.
Dat is niet tegen de statistieken in. Twee motoren hebben twee keer zoveel onderdelen. Met dezelfde kwaliteit heb je dus een statistisch hogere kans dat er iets kapot gaat.
Maar als er bij een twin een motor uitvalt zou dat, volgens de verwachting, geen enkel probleem moeten zijn omdat je nog een andere motor hebt. Als er bij een SEP een motor uitvalt (al is die kans een stuk lager) verwacht je veel sneller dodelijke ongevallen. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik heb het dus niet over de statistiek dat er iets kapot gaat, maar de statistiek dat er mensen doodgaan. En helaas, net als met foutieve chute deployments, weten kennelijk heel veel vliegers op het moment surpreme ineens niet meer hoe ze een kist N-1 moeten besturen. Die verwachting (extra veiligheid) is dus tegen de verwachting in.
De payload van een SR22 turbo (om maar gelijk voor de top te gaan) die volledig uitgerust is valt best tegen, iets van rond de 250 kilo met 3 uur + 45 min fuel. Daarmee voldoet hij denk ik niet aan wat de topic starter voor ogen heeft.
Waren er met de Comanche geen vreselijke dingen met de stabilator ? Meen dat ik AD's voorbij heb zien komen, waarbij elke 100 uur de halve tail gesloopt moet worden.
Is al weer een tijdje geleden, misschien herinner ik het me verkeerd.
Helemaal waar. Heb inderdaad ook eens aan de grond gestaan met een da-42. Gelukkig was het in Antwerpen waar wel een dealer zat maar kan het me helemaal voorstellen hoe dat in Frankrijk gaat.
Als je om die reden dan alleen avgas twin overblijft dan vraag ik mij af of het twinvliegen nog wel interessant is. Een Seneca is dan een logische optie alleen blijf je echt niet boven op één motor en kruissnelheid is gelijk aan het eenmotorige broertje. Dat voor een prijsverschil van minimaal 400 euri's zou het mij niet waard zijn. De rest is alleen maar duurder...
Persoonlijk kijk ik ook vaak naar nieuwe opties voor 4 man + bagage naar warme oorden. Op dit moment maken we gebruik van een piper turbo arrow. Vooral de turbo is voor ons inmiddels een niet weg te denken feature. Zo'n piper is alleen snel oude meuk. De performance is echter precies wat wij nodig hebben. In de toekomst zou ik alleen graag wat mooiers willen vliegen en wat dat betreft staa de aanschaf van een Commander 114TC hoog op het verlanglijstje.
@Nazgul: Die performance cijfers, op welke hoogte gelden die?
Op deze site staan trouwens de operating costs van verschillende vliegtuigen. Wel interessant.
http://www.planequest.com/operationcosts/