Interessante GA bestemmingen...

Iets verder vliegen richting Bretagne, maar zeker een aanrader is Belle ile en mer. Een geweldig eiland om te bezoeken (ik huurde een tuktuk).

In Duitsland vond ik Baden Baden een aanrader. De stad is zeker de moeite waard.

In Zwitserland is Birrfeld wel grappig. Ook goed te vliegen zonder berg-vlieg-ervaring.

Saanen is mijn favoriete veld, wel een beetje duur, en zou ik je niet aanraden zonder dit veld eerst met een zwitserse instructeur aan te vliegen. Dat geldt ook voor Locarno (lekkere pizza) of Lugano.

In de UK schijnt St Mary's heel erg bijzonder te zijn. Vooral met vrouw/vriendin. Romantische bestemming. Ik moet er nog een keer naar toe.

Veel plezier!!!
 
EDGS Siegerland in Duitsland is een mooie bestemming. Is een leuk stukje tuffen langs mooi gebied, mooi veld met een slope in de baan en een restaurant ernaast,

Gisteren geweest, prachtig daar! Vriendelijk, erg relaxed veld met prima schnitzels... Landingsgelden waren voor Duitse begrippen best hoog, bijna € 25,00.

DSC03741.JPG
 
Alweer een ouder topic. Las het weer en las ook over Stapleford (EGSG)
Mijn vraag is hoe je het best (lees: snelst/makkelijkst) naar Londen gaat vanaf dat veld?
We willen daar een hotelletje boeken voor een nachtje.

Verder zocht ik een website van het veld zelf, maar kan het toch niet vinden tussen alle vliegscholen etc.
-
 
Alweer een ouder topic. Las het weer en las ook over Stapleford (EGSG)
Mijn vraag is hoe je het best (lees: snelst/makkelijkst) naar Londen gaat vanaf dat veld?
We willen daar een hotelletje boeken voor een nachtje.

Verder zocht ik een website van het veld zelf, maar kan het toch niet vinden tussen alle vliegscholen etc.
-

Het makkelijkst is per taxi.
Je kunt natuurlijk ook proberen of je een lift kunt krijgen van iemand die die kant op gaat.

Tja, een vliegveld operator is niet verplicht om speciaal voor het veld een domeinnaam te reserveren en een website in te richten en ervoor te gaan zorgen dat de informatie up-to-date blijft. De officiele informatie ligt natuurlijk op de normale manier in AIP en NOTAMs vast.

Veel plezier met je bezoek! Stapleford is een leuk veld om te bezoeken en ligt handig ten opzichte van London.
 
Helgoland vond ik ook een leuke bestemming, net als Sonderborg in Zweden (hoewel daarbuiten niet zoveel te zien/doen was)
Dichterbij Siegerland, Reims, Le Touquet, een PAR in Koksijde,... zoveel keuze!
 
Reims (FR) vond ik ook leuk.
Nog voor landing kan je een taxi aanvragen die je naar de stad brengt. Ideaal om een champagnekelder te gaan bezoeken en om wat champagne mee terug naar huis te brengen :-)

Borkum (D) is mooi voor natuurliefhebbers.
Het waddeneilandje is niet groot en op 20min wandelen zit je aan de zee.
FKK strand voor de liefhebbers :-) Gisteren was het gelukkig te slecht weer om verrimpelde lichamen tegen te komen.
Je kan iets lekker eten aan het hotel tegenover de RWY.
 
Heeft er iemand een idee hoeveel je betaalt aan landingsgelden als je naar Eddh, eddb of eddk vliegt met een c172? Had het eens willen opzoeken maar leek nogal complex wat berekening betreft
 
@buurman: al eens gekeken op eddh.de ?

Buurman???

Ja ik geraakte er niet echt uit wijs. Vandaar de vraag. En eigenlijk idem voor eddb en eddk en voor de volledigheid mss ook Edry.

Dat zijn zowat bestemmingen die ik nogal eens zou gaan aandoen. Ik las trouwens dat sinsheim ook een klein vliegveldje heeft. Is dit meer voor zwevers misschien? Hoe dan ook speyer zou interessanter zijn omwille van de bereikbaarheid...
 
Sinsheim is de lokatie van een nogal uitgebreid museum van vliegerij en andere technische hoogstandjes. Iedereen wil daarheen vliegen en dat lijken ze nou net niet te willen, dus enkel zwevers en ik begrijp dat ze daar nogal strikt de hand aan houden. Zie ook http://www.flugsportring-kraichgau.de/

Over Speyer EDRY hoort men niks dan goeds, ook daar een interessant museum vlakbij en vliegende bezoekers zijn er net wel zeer welkom.

En ter verduidelijking van mijn eerdere tip: kijk eens op http://www.eddh.de/info/lande_pireps.php?pi_icao=EDDH , daar is recentelijks sprake van +/- 70 euro voor een vierzitter. Duur vind ik dat, maar ieders zijn meug!
 
Laatst bewerkt:
En ter verduidelijking van mijn eerdere tip: kijk eens op http://www.eddh.de/info/lande_pireps.php?pi_icao=EDDH , daar is recentelijks sprake van +/- 70 euro voor een vierzitter. Duur vind ik dat, maar ieders zijn meug!

Ja dat klopt wel dat is aardig wat, nu in Hamburg zijn een aantal dingen die ik en vrouwlief graag eens bezoeken en naar terugkomen. Het jammere is dat wij slechts 1 dag in de week samen vrij zijn en voor een groot stuk komt daar het vliegbrevet kijken. Op die manier kunnen we maximaal rendement halen uit zulk een dag.

Nabij sinsheim heb ik nog familie wonen en vandaar de vraag. Wij komen vrij veel in Duitsland, vooral in essen obernhausen Dortmund (Ruhrgebied in het algemeen) maar door de toenemende files moet je die verplaatsingen al erg vroeg vertrekken om op een dag te kunnen doen... Daar komt een ppl dan van pas.
 
Schönhagen (EDAZ). Mooi veld, lange baan, restaurant, midgetgolfbaan, enzovoorts, maar vooral ook een shuttlebus naar de trein en dan in een half uur naar hartje Berlijn.
 
Terug
Bovenaan