Breek me de bek niet open.... Ik snap waarom ze de visuals verbannen hebben (vanuit een ATC perspectief), maar de regelgeving is nu één groot gat. Nog zo'n vraag... Mag je nu bij een circling approach al wat vroeger naar downwind draaien? Dat vroegen ze me laatst op PMO ruim buiten de 4.2nm...
Op Bari deden ze hetzelfde als Sigonella toen een maandje geleden geen approach aid meer over was. "Vectors to final" noemden ze het.
Zolang ik visual ben voor ik beneden MSA moet, dan vind ik het best. Op deze manier bereikt ATC wat ze willen bereiken: als ze je voor een visual clearen en jij maakt er een bende van, dan gaan ze de gevangenis in. Als jij visual vliegt zonder dat ze dat gecleared hebben niet. Spelen met de regels om verantwoordelijkheid af te schuiven is het.... en vaag is het zeker.
La bella Italia zullen we maar zeggen!
Maar ik zal de Farak accuraat en volgens de chart vliegen voortaan
Wat die circling betreft, vragen staat vrij, maar je vraagt je soms af...
Ook als ze je in paniek vragen of je kunt sidesteppen van 35L naar 35R. Tsja, los van mijn geneuzel hierboven, je moet pragmatisch zijn denk ik.