EPST Goede marketing, slecht product!

Eh nee sorry, daar zijn ze niet aan het lobbyen. Daar moet ik inderdaad mijn eigen bewering even iets downgraden naar een catagorie "kwam-ter-sprake". Ik heb de naam een keer horen vallen dus de details weet ik er niet helemaal van. Ik heb het vanmorgen wat ongelukkig achter elkaar gezet. Excuseer voor de verwarring met het lobbyen... VA zal idd niet vanuit EPST zijn. Verkeerd voorbeeld dus.
 
Eh nee sorry, daar zijn ze niet aan het lobbyen. Daar moet ik inderdaad mijn eigen bewering even iets downgraden naar een catagorie "kwam-ter-sprake". Ik heb de naam een keer horen vallen dus de details weet ik er niet helemaal van. Ik heb het vanmorgen wat ongelukkig achter elkaar gezet. Excuseer voor de verwarring met het lobbyen... VA zal idd niet vanuit EPST zijn. Verkeerd voorbeeld dus.

Wat een gelul... Maar ondertussen haal je het wel even aan natuurlijk.
Virgin Atlantic en EPST :snore:. You wish...
Toont wel een beetje het niveau van de plaatsing aan... een groot lulverhaal...

Wat die "plaatsing" betreft. Van de mensen die wel werk vinden en dus op de EPST website als geplaatst staan, ken ook ik er een paar, net als Martijn.
Ook zij hebben die baan gewoon zelf gevonden.

Dat plaatsings verhaal is gelul, vraag me dan ook af waarom je zoveel geld naar Dhr Verburg zou brengen. Denk dat zijn auto en huis al overgefinancierd zijn ten koste van de andere studenten.
 
Wat wel op de plaats is (haha leuke woordspeling) is dat er niet op hun site staat dat zij deze "plaatsing" verzorgt hebben. Er staat enkel: dat ze geplaatst zijn.
Als je het snel leest dan is het net alsof zij daarvoor gezorgt hebben, als je goed leest dan staat er alleen dat ze een baan hebben gevonden.
Ik vindt dat wel een gemeen rot grapje, maar nog niet zo erg als stella steeds maar in het nieuws staat met dubbele contekst.
 
Laten we het over "gelul" maar niet gaan hebben, dan is het eind zoek. Maargoed, ieder z'n mening.

Er is in de geschiedenis van EPST nog niemand geweest die binnen 2-2.5 jaar (en dan is de marge nog vrij ruim) geen baan als vlieger heeft gevonden. Hierbij moet gezegd worden dat de mensen die dedicated op een vacature bij een bepaalde maatschappij wachten niet zijn meegerekend. Het schijnt namelijk nogsteeds voor te komen ... dat verse piloten een mogelijke baan afzeggen omdat ze slechts bij 1 (nou vooruit: maximaal 2) maatschappij (-en) aan de slag willen... Dit valt dan onder eigen verantwoordelijkheid/risico. Dan houd het voor EPST ook een keertje op... En terecht wat mij betreft.
 
Het schijnt namelijk nogsteeds voor te komen ... dat verse piloten een mogelijke baan afzeggen omdat ze slechts bij 1 (nou vooruit: maximaal 2) maatschappij (-en) aan de slag willen

Geen betere excuses gevonden om toe te geven dat er wel degelijk een pak mensen na 2 jaar nog geen baan hebben? :snore:
 
Geen betere excuses gevonden om toe te geven dat er wel degelijk een pak mensen na 2 jaar nog geen baan hebben? :snore:

Als je kansen afwijst omdat je te eigenwijs bent is dat je eigen schuld. Dit kan je dan niet scharen onder de catagorie mensen die "nogsteeds" geen baan hebben omdat EPST zijn werk zogenaamd niet goed zou doen. Die mensen hebben hun kansen gehad en als ze die niet grijpen moeten ze toch maar eens achter hun oren kabben wat betreft de motivatie...
ZELFS tijdens te crisis is er niemand langer dan 2/2,5 jaar aan de grond blijven zitten. En dit gaat nogmaals alleen om de mensen die alle kansen pakken die ze kunnen grijpen.
 
@Syrupy

Sorry dat ik je moet teleurstellen maar ik ken al één gozer die toch echt 2,5+ jaar klaar is bij EPST en nog niet vliegt, en hij is toch echt niet kieskeurig. Lijkt me sterk, als ik de enige ben die een EPST'er in deze situatie zit ken.
 
Ik begin toch het vermoeden te krijgen dat Syrupy of een erg donker roze bril opheeft en alles wat men hem vertelt gewoon gelooft, of hij is onderdeel van het management. (draait de mening ook steeds bij als het te bewijsbaar wordt) correct me if i am wrong.

Laat ik het zo zeggen, ik ken minimaal 4 mensen welke in 2008 klaar waren en nog geen werk hebben. Een snelle rekensom zegt mij dat dit 3 jaar en een paar maanden is. (1 iets korter)
Deze mensen willen werkelijk ALLES aanpakken. Halen een FI er bij om zo een enkel uurtje extra te pakken. (ze rijden zelfs naar Lelystad voor een proefles van een half uur, dus leggen ze toe).
Ze willen bij iedere maatschappij aan de bak, zelfs al moet het op een Tupolev zijn of een dc-3 in Afrika.
Daarbij ken ik ook mensen die inmiddels wel werk hebben, maar in de vorige crisis ook 4 jaar daarover gedaan hebben. Zelfde laken en pak. (en dan ook nog zelf alles gedaan)
2 - 2.5 jaar is dus gewoon onzin.

Dan is het leuk te zeggen dat deze mensen niet gemotiveert zijn, maar ik geloof er niets van. Zo makkelijk werkt het niet.
 
Ik begin toch het vermoeden te krijgen dat Syrupy of een erg donker roze bril opheeft en alles wat men hem vertelt gewoon gelooft, of hij is onderdeel van het management. (draait de mening ook steeds bij als het te bewijsbaar wordt) correct me if i am wrong.

Syrupy is net begonnen bij EPST en uiteraard is het dan niet leuk om er achter te komen dat het ook bij EPST niet allemaal blijkt te zijn wat het in eerste instantie leek.
Hij zit dus nog een beetje in een ontkenningsfase. Dat gaat binnen een paar jaar vanzelf over, niks geheimzinnigs aan. :angel:
 
Denken dat je door welke school dan ook zomaar even een job op de rechter stoel krijgt is gewoon naief. Uiteindelijk komt het op je eigen capaciteiten aan. Ze kunnen je hooguit uitgenodigd krijgen voor een interview. Ja de markt is slecht momenteel, met wat geluk verbeterd hij, en met pech niet. Maar dat wist ik van te voren, en ik ben op hun open dagen gewoon eerlijk ingelicht over de huidige aanames en de huidge markt condities. Iets wat ik over de andere scholen waar ik geweest ben niet kan zeggen.
 
De huidige situatie vandaag is in zoverre nog niet interessant als je nog aan je opleiding moet beginnen, omdat je er pas over een kleine 2 jaar klaar voor bent. Het toekomstperspectief is waar we interesse in hebben. Mensen die NU klaar zijn, voor hun is het, in Nederland althans, vrij donker bewolkt. Gelukkig is er meer in de wereld dan alleen Nederland en daar staat de markt absoluut niet stil! Dit moet je echter wel willen natuurlijk, en helaas zijn er velen die voor banen buiten Europa zich terug trekken.
Om het dan maar dichter bij huis te houden: uit de eerste hand is vernomen dat een bijzonder vooraanstaande maatschappij in EU (geheimzinnig doen hoort er bij blijkbaar;)) dit jaar nog en ook komend jaar enkele honderden vacatures gaat opvullen. En dan heb ik het nog maar over 1 airliner. Dit is dan niet voor A.I.'s maar wel grotendeels voor doorstromende low-timers maar verder naar beneden op de ladder van werkgevers komen er in totaal een x-aantal keer zoveel meer plekken vrij dankzei de doorstromers. Tegen de tijd dat nu pas gestarte piloten in opleiding dus hun hele traject hebben afgerond, is het echt allemaal niet meer zo belabberd als nu (als negatievelingen beweren dat het nu is dan...). Je moet alleen wel vooruit durven kijken, de gok durven te nemen, en je oogkleppen aan de prullenbak overhandigen (niet aan Europa gekleefd blijven)...
 
Mensen die NU klaar zijn, voor hun is het, in Nederland althans, vrij donker bewolkt. Gelukkig is er meer in de wereld dan alleen Nederland en daar staat de markt absoluut niet stil! Dit moet je echter wel willen natuurlijk, en helaas zijn er velen die voor banen buiten Europa zich terug trekken.

Typisch geleuter voor iemand die niet snapt (of niet wil zien) hoe de dingen op het ogenblik in elkaar steken. Syrupy, wat maakt jou zo bijzonder dat het jou WEL zou lukken waar honderden, zoniet duizenden al jaren thuis zitten?

Om het dan maar dichter bij huis te houden: uit de eerste hand is vernomen dat een bijzonder vooraanstaande maatschappij in EU (geheimzinnig doen hoort er bij blijkbaar;)) dit jaar nog en ook komend jaar enkele honderden vacatures gaat opvullen. En dan heb ik het nog maar over 1 airliner.

Airliner is een vliegtuig, geen luchtvaartmaatschapij

Dit is dan niet voor A.I.'s maar wel grotendeels voor doorstromende low-timers maar verder naar beneden op de ladder van werkgevers komen er in totaal een x-aantal keer zoveel meer plekken vrij dankzei de doorstromers. Tegen de tijd dat nu pas gestarte piloten in opleiding dus hun hele traject hebben afgerond, is het echt allemaal niet meer zo belabberd als nu (als negatievelingen beweren dat het nu is dan...). Je moet alleen wel vooruit durven kijken, de gok durven te nemen, en je oogkleppen aan de prullenbak overhandigen (niet aan Europa gekleefd blijven)...
Waar wil je buiten Europa gaan werken dan? India? Daar WILLEN ze geen expats. China? Hoeveel ervaring denk je mee te brengen na je opleiding? Indonesië? Dan kun je voor een hongerloontje aan de slag.

Nogmaals denk je nu ECHT dat je de enige bent, die dit probeert? Lees voor de gein even op pprune...

Het IS nu echt belabberd, dat heeft niets met negativiteit te maken, dat is de REALITEIT.
 
Het toekomstperspectief is waar we interesse in hebben.

uit de eerste hand is vernomen dat een bijzonder vooraanstaande maatschappij in EU (geheimzinnig doen hoort er bij blijkbaar) dit jaar nog en ook komend jaar enkele honderden vacatures gaat opvullen.

Holy sh.t Syrupy, loop je ons nu in de zeik te nemen ofzo???
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
Hey, ik zou zeggen, stop er nog effe een tonnetje bij als investering! Ooit komt die beloofde baan!
Syrupy, door mensen als jij kunnen vliegscholen dit soort praktijken doorzetten.
Heb je er misschien al eens aan gedacht om zeehondjes te gaan redden ofzo? Dan wordt de wereld pas echt goed en kost het je vast niet zoveel geld.
 
Typisch geleuter voor iemand die niet snapt (of niet wil zien) hoe de dingen op het ogenblik in elkaar steken. Syrupy, wat maakt jou zo bijzonder dat het jou WEL zou lukken waar honderden, zoniet duizenden al jaren thuis zitten?



Airliner is een vliegtuig, geen luchtvaartmaatschapij

Waar wil je buiten Europa gaan werken dan? India? Daar WILLEN ze geen expats. China? Hoeveel ervaring denk je mee te brengen na je opleiding? Indonesië? Dan kun je voor een hongerloontje aan de slag.

Nogmaals denk je nu ECHT dat je de enige bent, die dit probeert? Lees voor de gein even op pprune...

Het IS nu echt belabberd, dat heeft niets met negativiteit te maken, dat is de REALITEIT.

Zo'n wannebe als Syrupy neemt vooral zijn eigen dromen voor werkelijkheid!
Veel succes met je 2 ton af te lossen!
Als je eens iets minder arrogant bent, PM je maar, laat ik je even weten hoe het in Indië, China en Indonesïe echt werkt voor mensen met jouw (geen) ervaring...


Holy sh.t Syrupy, loop je ons nu in de zeik te nemen ofzo???
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
Hey, ik zou zeggen, stop er nog effe een tonnetje bij als investering! Ooit komt die beloofde baan!
Syrupy, door mensen als jij kunnen vliegscholen dit soort praktijken doorzetten.
Heb je er misschien al eens aan gedacht om zeehondjes te gaan redden ofzo? Dan wordt de wereld pas echt goed en kost het je vast niet zoveel geld.

:grijns:

Vooral zin passage over "geheimzinnig doen" hoort erbij...
De enige reden waarom vliegscholen als EPST nooit iets concreet zeggen, maar vooral over contacten spreken, is omdat ze je staan te bedriegen terwijl je erbij staat.
En jij ziet jezelf al lekker gegarandeerd in die 737 cockpit!

Lees dit even Syrupy
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie
Misschien steek je er iets van op.
 
Mensen, profs, studenten en wannabe's, neem de volgende raad ter harte:

Je bent zèlf verantwoordelijk voor je eigen geluk en succes. Vliegscholen niet, de overheid niet, ik niet.

Niets in deze wereld komt aan waaien; een baan al helemaal niet. Het enige wat je kunt doen is je goed informeren en je shit goed regelen. De mensen die dat inzien en kunnen, hebben ook in deze tijd een baan.
 
Daarom zijn dit soort vliegscholen waar jonge mensen misleid worden nog niet minder verwerpelijk...

Voor de rest, volg ik je 100%

Dit vat het inderdaad goed samen:


Holy sh.t Syrupy, loop je ons nu in de zeik te nemen ofzo???
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
Hey, ik zou zeggen, stop er nog effe een tonnetje bij als investering! Ooit komt die beloofde baan!
Syrupy, door mensen als jij kunnen vliegscholen dit soort praktijken doorzetten.
Heb je er misschien al eens aan gedacht om zeehondjes te gaan redden ofzo? Dan wordt de wereld pas echt goed en kost het je vast niet zoveel geld.


Typisch geleuter voor iemand die niet snapt (of niet wil zien) hoe de dingen op het ogenblik in elkaar steken. Syrupy, wat maakt jou zo bijzonder dat het jou WEL zou lukken waar honderden, zoniet duizenden al jaren thuis zitten?



Airliner is een vliegtuig, geen luchtvaartmaatschapij

Waar wil je buiten Europa gaan werken dan? India? Daar WILLEN ze geen expats. China? Hoeveel ervaring denk je mee te brengen na je opleiding? Indonesië? Dan kun je voor een hongerloontje aan de slag.

Nogmaals denk je nu ECHT dat je de enige bent, die dit probeert? Lees voor de gein even op pprune...

Het IS nu echt belabberd, dat heeft niets met negativiteit te maken, dat is de REALITEIT.
 
Gut gut wat zijn we makkelijk op de kast te krijgen... :1855:
Blijkbaar leeft iedereen een beetje in zijn eigen interpretatie van de werkelijkheid en natuurlijk is dat voor ieder individu de waarheid. Daardoor zien ze ook niets anders dan hun eigen waarheid, wie er ook andere input geeft. Zo kunnen we eindeloos aan de gang blijven...
 
Gut gut wat zijn we makkelijk op de kast te krijgen... :1855:

Hey Syrupy, je bent hier bezig met een karaktertest van de dames en heren beroepsvliegers om te checken hoe opvliegend ze zijn? :grijns:

Er bestaat een gezegde dat gaat zo: 'Als je wilt dat je dromen werkelijkheid worden, wordt dan wakker.'
Een groepje Airworkers is hier volop bezig om mensen zoals jij de ogen te openen. Dat gaat er niet altijd bepaald zachtzinnig aan toe, soms lijkt het meer op dat mensen zoals jij de ogen worden dichtgetimmerd. En zo polariseert het hier steeds meer.
Maar ze hebben wel degelijk een punt met vliegscholen die dromers met veelbelovende praatjes (heet goede marketing) om de tuin, pardon, 737-cockpit, leiden en er vervolgens voor je het weet in laten vliegen; hoe dubbel! :yeehaa:
Om je dromen werkelijkheid te laten worden moet je wakker zijn, in de zin van realistisch. Jij hebt het over de waarheid. Oké, betrek die dan vooral ook op jezelf. Als ik dat even voor je doe komt jouw bericht er als volgt uit te zien:
Blijkbaar leef ik een beetje in mijn eigen interpretatie van de werkelijkheid en natuurlijk is dat voor mij de waarheid. Daardoor zie ik ook niets anders dan mijn eigen waarheid, wie er ook andere input geeft. Zo kunnen ze eindeloos aan de gang blijven...
178 posts is dit inmiddels al weer bezig :1855:

@ Q-Nimbus
Ik ben het maar deels met je eens. Waarom? Je raad klinkt me te veel naar de maakbaarheid van alles. Al ben jij, om maar dicht bij de tak van de beroepsluchtvaart te blijven, nog zo'n goede vlieger, daarmee ben je nog niet verantwoordelijk voor het weer. ;)
 
Laatst bewerkt:
Het spijt me erg Syrupy, maar je komt echt heel erg arrogant en eigewijs over.
Denk je nou echt dat mensen niet verder kijken dan onze landsgrens?
Geloof me, de mensen die thuis zitten doen dit al jaren en hebben vanwege de crisis van begin af aan overal gesolliciteert.
Zij zijn bereidt hun ziel aan de duivel te verkopen voor een baan op een dc-3 of met geluk een dc-9 in afrika.

Natuurlijk is het moeilijk het aan te nemen van mensen die zelf wel een baan hebben, maar denk maar zo: been there, done that.

Voordat ik mijn baan had zijn er meer dan 150!!! sollicitaties uitgegaan in een half jaar, waar je misschien 4 (3 negatief) reacties op krijgt. Kan natuurlijk aan mij liggen, maar het geldt voor iedereen. (en ik maakte gebruik van de service van SChellinger, dus ze zijn allen professioneel beoordeelt)
Daarnaast was 150 nog rustig aan, omdat ze aanraden selectief te zijn. (dus de eerste 10 was nog met goede hoop en afwachten) Daarna op alles wat er was gemikt.

Een maatschappij welke aanneemt krijgt 1500 cv's binnen een week binnen. Voor de selectie begint hebben ze dus duizenden cv's, waarom zouden ze jouwe net eruit halen? Het is een loterij, en zelfs als ze je eruit pikken, dan is nog de kans dat ze hem wegleggen en verder bladeren omdat ze iets anders zoeken
.
Oh ja, voor je erover begint, netwerken heeft ook weinig zin hoor. Maatschappijen staan daar allang niet meer voor open. Net als dat je er even persoonlijk je cv gaat langsbrengen, ze bellen hoogstens de security om je naar buiten te begeleiden.
Die praatjes van scholen werken al 15 jaar niet meer.

Misschien met de harde hand, maar hoop dat je mijn standpunt begrijpt.
 
Martijn737 maakt met zijn post voor 100% duidelijk wat ik bedoelde te zeggen met mijn bericht aan Q-Nimbus.
Waar een wil is, is niet altijd een weg. Niet alle shit is te regelen en niet alles is maakbaar.
Vliegers die in dienst waren van een (ooit florerende) maatschappij die over de kop is gegaan, zullen daarover mee kunnen praten.
 
Terug
Bovenaan