Ryanair, wizzair, enter air, farnair, Jetair en inselair.
Het is waar dat als je goede resultaten tijdens de opleiding behaald dit niet in je nadeel werkt. Maar zo moeilijk is het niet (meer) om een database uit je hoofd te leren. Jezelf hiermee onderscheiden ---> forget it! Er zijn er nog duizenden die een ''schone CV'' hebben.
Met talent alleen kom je er niet, geld is zeer belangrijk. Zonder (sponsor) geld ga je niet vliegen. Maatschappijen willen geld zien, net als Formule 1 teams.
1) Ryanair. Neemt alleen ZZP ers aan op een 0 uren contract tegen een vergoeding die het nauwelijks mogelijk maakt af te lossen. En ook hier mag je flink gaan dokken om te mogen vliegen. Ryanair heeft de laatste kist inmiddels ontvangen. Recruitment ligt nagenoeg stil.
2) Wizzair. Ik heb het salaris even opgezocht voor je PH-GJT: 700 euro bruto in het eerste jaar + duty pay. Succes ermee!
3) Enterair. Is P2F. Ik heb het salaris even opgezocht voor je PH-GJT: 1200 US bruto per maand + duty pay. Ik wens je succes met aflossen. Je gaat zeker van het vliegen genieten met deze condities .....
4) Farnair. Verschrikkelijke condities en een rating die useless is.
5) JetairFly. Verschrikkelijke condities en na 6 maanden weer buiten op straat.
6) Inselair. Geen idee. F50 rating. Leuke kist, maar ga je het helaas niet mee scoren.
Ik heb het idee dat je (PH-GJT) in de denial fase zit vwb de schrijnende situatie op de arbeidsmarkt. Wellicht hebben de vliegscholen je gehersenspoeld. Je vroeg in een ander topic al over selectie info voor een vliegschool. Ik hoop dat je je research goed doet en geen financiele zelfmoord pleegt. Kijk ook even op wordpiloot.nl
Je zal me nu wel haten nu ik dit zo breng, maar ik weet zeker dat veel werkloze piloten spijt hebben dat ze niet meer aandacht hadden besteed aan onze berichten hier.