De stand van zaken [Deel 12]

Status
Niet open voor verdere reacties.
dahun,

das knap lullig zeg! In de kennisbank staat notabene dat het niet erg is om tegen jezelf te praten mits je maar geen foute dingen zegt. Als jij geen foute dingen tegen jezelf hebt gezegd dan denk ik dat het een goed idee is om die 'tip' uit de kennisbank te schrappen...
 
Wat het is, op kritieke momenten zeg je soms andere dingen dan dat je doet :) Daarbij komt nog dat als je fout zit, alhoewel je dit snel herstelt, je de fout, waarvan je op dat moment denkt dat het goed zit, toch zegt waardoor je het de instructeur wel erg makkelijk maakt.
 
ik praatte ook best wat in mezelf hoor, niet erg hardop ofzo, maar belangrijkste als je dingen tegen jezelf zegt is denk ik dat het KLOPT wat je zegt, en dat als je tegen jezelf zegt dat iets fout is en dat je t moet verbeteren, dat je t ook doet.

en dus niet zeggen ok ik zit op 2020 voet, moet eigenlijk 2000 zijn maar ik vind t wel best ofzo haha ;)
 
Oorspronkelijk gepost door Blokkie
dahun,

das knap lullig zeg! In de kennisbank staat notabene dat het niet erg is om tegen jezelf te praten mits je maar geen foute dingen zegt. Als jij geen foute dingen tegen jezelf hebt gezegd dan denk ik dat het een goed idee is om die 'tip' uit de kennisbank te schrappen...

Je zegt het nu echt alsof de kennisbank een statuut is, of nog beter, dat de kennisbank het heilige boek is voor de selectie van de KLu.
De kennisbank is samengesteld uit ervaringen van mensen die de selectie reeds hebben doorlopen. Het is dus geschreven uit hun point-of-view en kan dus enigsinds niet overeen komen met hoe mensen het zelf ervaren.
Als jij bepaalde dingen wil schrappen, dan kan je net zo goed de hele kennisbank weghalen, want alles is geschreven om een inzicht te geven in de selectie en persoonlijke ervaringen door te geven aan andere kandidaten die daar behoefte aan hebben.
Houdt je daarom ook niet vast aan datgene dat reeds geschreven is en ga niet op de kennisbank afgeven als de werkelijkheid zoals jij hem ervaart iets anders blijkt te zijn.

Genoeg geschreven, ik ga weer aan mijn airlaw. :1855:
 
Oorspronkelijk gepost door Wepz
Genoeg geschreven, ik ga weer aan mijn airlaw. :1855:


veel plezier ??!!? :)


Maar je hebt idd wel een puntje, de kennisbank is niet de wet ofzo. Net zoals alles wat iedereen hier zegt over een keuring, al dan niet succesvol doorlopen, ook geen wet is.

Het is allemaal subjectief, dus ik kan alleen maar aanraden, lees het, denk erover, en trek vervolgens je eigen pad.
 
Re: einde gvss 6 feb

Re: einde gvss 6 feb

Oorspronkelijk gepost door robur
ps. ik ving in de wandelgangen de op dat dit jaar tot afgelopen week nog maar 4 van de 50 kandidaten de gvss hebben gehaald !?! :(
ps2. ben erg benieuw welke leden van onzer groep het wel hebben gehaald wens deze extra veel succes, het was enorm gezellig

4 van de 50?!

Wel leuk dat ik mezelf dan daartoe mag rekenen. Bij de 4 dan wel. Maar het klopt niet helemaal, want er worden dan 10 kandidaten per week gerekend (er zijn nu 5 GVSS weken voorbij) en in mijn week (de eerste) waren er maar 8 kandidaten en er zijn er volgens mij max. 10 per week.
 
Hey Wepz!
Leuk vak he.... Doe ze maar de groeten daar in Hoofddorp. Jammer man Dahun...! Ik las trouwens 1 pagina eerder dat iemand iets zei over een foto 'wel erg mooi weer voor de tijd van het jaar'. Als ik nou foto's van hier zou sturen krijg ik dan ook te horen dat het niet klopt vanwege 'te mooi weer voor de tijd van het jaar'??? Naja wilde jullie alleen maar weer lekker maken met mijn blauwe lucht, wat cumuls en 30 graden :p:!
Greetz
 
@size44
Nee, van jou is bekend dat je op Curacao zit en dat het daar mooi weer is;) Hoe gaat het met de opleiding?

Ciao Jimmy
 
@Tomcat84
Airlaw is veel theorie en dat is niet allemaal even leuk. Veel feitjes waarvan je denkt, ga ik hier nou beter door vliegen?! Wist je bijvoorbeeld dat de registratie onder de vleugel van vliegtuigen zwaarder dan lucht minimaal 50 centimeter groot moet zijn? :1855: Maar na 12 uur airlaw in 2 dagen (!) vind ik het toch wel een leuk vak, haha. Het is gewoon een goed gevoel als je weet waar de docent het over heeft en je niet schaapachtig hoeft te kijken van, tjah ok, het zal allemaal wel. Maar goed, wordt weer een 'leuk' weekend, over een week examens, dus volop leren.

@size44
Het is hier best leuk in Hoofddorp met al die Kazachstaanse CA's :D. Airlaw wordt leuker en leuker, maar ben toch wel blij als ik het vak gedaan en gehaald heb. Volgende week dus examen Airlaw en ook nog PoF. Hoe gaat het op curacao? En houd die foto's maar lekker voor je :D, ik geniet hier ook van het weer, NOT! Denk je eindelijk uit het winderige Den Helder weg te zijn trekt het ook naar Amsterdam en dan is het toch wel koud in 6A. :grijns:
Zal ze hier de groeten dan, jij veel succes op Curacao en stuur die zon maar deze kant op!
 
Zijn die Kazachstaanse schonen er nou nog steeds?? Kom ik woensdag toch maar ff kijken (mits de sim het doet).

Mzzlssssss
 
Is een nieuwe groep :D. Deze zijn iets spraakzamer dan de vorige. Ze gaan helaas komende vrijdag al weer weg, dus je komt net op tijd. ;)
Als Air Astana elke maand zo'n lichting stuurt is de theorie best te doen.

Vergeet trouwens je chipknip niet. Als het goed is, is dan de nieuwe kantine al open.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt mensen,

ik zit nu al meer als 2,5 uur te msn oefenen met een vriend van me, waarmee ik al vanaf het begin in de selectie zit..
dus ik ga zeker mijn best doen en hopelijk tot vrijdag...

Zenuwachtige, maar toch popelende groetjes,

Kevin
 
Oorspronkelijk gepost door Dreamless
Heel erg bedankt mensen,

ik zit nu al meer als 2,5 uur te msn oefenen met een vriend van me, waarmee ik al vanaf het begin in de selectie zit..
dus ik ga zeker mijn best doen en hopelijk tot vrijdag...

Zenuwachtige, maar toch popelende groetjes,

Kevin

Die vriend dat ben ik dus, ben ook nieuw hier maar ik heb het naar m'n zin en ik kan jullie vertellen dat Dreamless het verdomd goed kent (ik ook hoop ik).

Ik hoorde van iemand dat ze tijdens de vluchten ook codes gaan voorlezen die je moet nazeggen, klopt dit en zoja bij welke vlucht beginnen ze daarmee?

Nou jullie horen de verhalen hopenlijk donderdagavond pas. Iig bedankt want het was best handig om zo nu en dan ff hier rond te kijken.

@ Dahun en Robur => hadden jullie toevallig ook 5 januari intake? ik ook namelijk.

Groet aan iedereen...
 
Squawk codes bedoel je? Volgens mij beginnen ze daar gelijk mee in de A vlucht, en tijdens de FAM vlucht misschien zelfs ook al om de procedure te oefenen:

- squawk nazeggen;
- eerste twee cijfers invoeren;
- crosschecken;
- laatste 2 cijfers invoeren;
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan