De stand van zaken [Deel 12]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey luitjes van de feb. klas weten jullie toevallig al hoe de eerste weken eruit zien, ik heb nog geen info van de kma gekregen (wel van amsterdam over loon enzo)....
 
Het enige dat ik weet is dat we 9 feb op bivak gaan voor 2 weken in het zuiden van nederland (bij roosendaal)

bytheway: tip-->koop goede inlegzolen bij een betere buitensport winkel. De standaard groene zooltjes dempen slecht en hebben een slechte thermo werking.
Ik heb vandaag bij Bever-sport zooltjes gekocht a 15e per paar die méér steun geven, beter dempen én veel meer warmte vasthouden. Het verschil merkte ik meteen! Ik heb direct 2 paar gekocht omdat we waarschijnlijk afwisselend op beide paren kisten moeten lopen. (hoe belangrijk voetencomfort is...daar kom je over een week in het koude bos wel achter :biertje: )

Out.
 
goed dat ik dat weet kan ik me er vast mentaal op voorbereiden ;)... en thnx voor de tip cyrus

sow net ff steunzooltjes gekocht,
 
Laatst bewerkt:
valt trouwens wel op dat van de 9 mensen op dit forum voor de feb. klas er 4 zweefvliegers zijn, blijkbaar is het hebben van wat vliegervaring toch wel handig
 
Hallo allemaal,
allereerst iedereen heel erg gefeliciteerd die volgende week het koude bos in mag:grijns:
Vind het ontzettend jammer dat ik jullie geen gezelschap kan komen houden.

Had in voorgaande reply's al een aantal keer mn naam zien vallen:) dus ik dacht nu moet ik me ook wel aanmelden.
Ik hoop nog veel verhalen te mogen lezen hiero, over wat ik allemaal ben misgelopen:(
 
Oorspronkelijk gepost door Cyrus
Het enige dat ik weet is dat we 9 feb op bivak gaan voor 2 weken in het zuiden van nederland (bij roosendaal)

bytheway: tip-->koop goede inlegzolen bij een betere buitensport winkel. De standaard groene zooltjes dempen slecht en hebben een slechte thermo werking.
Ik heb vandaag bij Bever-sport zooltjes gekocht a 15e per paar die méér steun geven, beter dempen én veel meer warmte vasthouden. Het verschil merkte ik meteen! Ik heb direct 2 paar gekocht omdat we waarschijnlijk afwisselend op beide paren kisten moeten lopen. (hoe belangrijk voetencomfort is...daar kom je over een week in het koude bos wel achter :biertje: )

Out.

Goede tip over de zolen.

Je moet ook rekening houden met natte voeten. Als die zooltjes helemaal omkrullen als je je laarsjes even laat drogen, dan heb je er nog weinig aan. Voor mij werkte de standaard zooltjes prima. Makkelijk schoon te maken en er valt toch weinig te dempen in de laars. Gewoon bruut hard rubber of wat het ook is.
Als je pijntjes krijgt door die laarsen maken ze speciale zooltjes voor je. Bijv als je platte voeten hebt of juist holle.


Wat wel is aan te raden voor de langere bos -en romantische strandwandelingentjes, zijn goede sokken. Defensie spul heeft de neiging om na enkele wasbeurten te gaan flubberen. Kruipt samen in je laars en veroorzaakt vervelende drukpunten, dus blaren. Kijk eens bij de bever sport (zit er ook een vlakbij KMA) voor Valke sokken. Deze hebben een goede pasvorm, per unieke linker rechtersok. Hebben verdikkingen rond de hiel en de bal van je voet. Als je daarnaast nog je voeten behandeld met wat talkpoeder dan vreet je de kilometers een stuk makkelijk, neem het van mij aan. Voor mij en andere werkte het prima.

succes en veel plezier met intro bivak!!
 
maar ze zijn dus niet zo gemeen dat ze de eerste dag zeggen van:

"oke wie heeft er allemaal aparte zooltjes / sokken of pleistertjes... lever maar in!"

?

:)
 
@tomcat veel succes

@kma feb gasten, neem aan dat iedereen per trein gaat, komen er toevallig nog luitjes via eindhoven?... wel gezelliger om samen per spoor te reizen (zou wel toevallig zijn natuurlijk)
 
@Tomcat84: cool, gefeliciteerd met je po2, ben benieuwd naar het verslag!
Bij mij werkt het wel om zoveel mogelijk persoonlijke ervaringen te lezen tegen mn eigen zenuwen overal voor :P
 
over 05-3, kort maar krachtig; Er zijn inmiddels 3 man naar huis.......het kan soms hard gaan. :(
w.s. nog een week of 2 voor de rest, het blijft hard werken!

gegroet
Alien:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan