Contract KLS vanaf 2010

Altijd fijn in zulke topics; Mensen die elkaar de hersenen inslaan om iets stoms als een KLS contract. Ongelofelijk...

Dat mensen elkaar de hersenen 'digitaal' inslaan is natuurlijk niet de bedoeling, maar ik zou een contract ter waarde van 118k niet 'iets stoms' noemen!
 
Ik lees alweer verscheidene drogredenen;

Ad verecundiam: "Ik heb meer uren gevlogen, DUS ik weet het beter"

Altijd fijn in zulke topics; Mensen die elkaar de hersenen inslaan om iets stoms als een KLS contract. Ongelofelijk...

Laat iedereen lekker in zijn waarde, W0LF dacht behulpzaam te zijn maar werd meteen alweer afgemaakt. Of hij nou juiste of onjuist informatie verstrekte is compleet irrelevant, het gaat om de wijze waarop sommigen reageren. En dan niet weer met die BS argumenten aankomen dat desbetreffend persoon (of personen) daar recht toe heeft vanwege een enkeling die zich zo onwetend gedraagt, want met een functie als vlieger behoor je je voorbeeldig te gedragen, niet arrogant.

Just my 0.0001 cent (moet oppassen hoe ik dingen fraseer hier).

er zijn in ieder geval mensen die mijn mening delen. bedankt.
 
Mag ik iedereen verzoeken op te houden met elkaar af te kraken, of het zogenaamd beter te weten en zo onzinnige replies te posten.

Ik ben momenteel ingedeeld in 2012 bij de KLS, dus deze informatie en veranderingen daarin zijn erg belangrijk voor mij. 18x na mijn vraag las ik onzinnige informatie die niks met dit topic te maken heeft. Ik zou blij zijn als ik weer eens relevante informatie zou kunnen lezen.
 
Ga er maar van uit dat de kls het wel op haar site bekend zou maken als studenten weer mogen solliciteren bij de klm, dat is toch alleen maar positieve reclame voor de kls lijkt me?
 
Zouden klassen die starten in 2012 ook de overeenkomst krijgen:
"KLM heeft nadrukkelijk bij KLS aangegeven dat zij studenten die na 1 januari 2010 met de opleiding aan de KLS beginnen, niet in selectie zal nemen. Ook wanneer de vraag naar verkeersvliegers weer aantrekt zal de klm uitsluitend werven onder studenten die de opleiding voor 1 januari 2010 zijn aangevangen of na een nog nader te bepalen datum. Uw lichting zal daar in ieder geval geen deel van uitmaken. U dient derhalve geen enkele verwachting te hebben ten aanzien van een dienstverband bij de KLM."

De luchtvaart is toch weer lichtjes aan het groeien, wat natuurlijk niet wil zeggen dat de bufferlijst in die tijd weggewerkt is.


Ik vraag me dit ook af. KLM heeft een (naar omstandigheden) redelijk goed boekjaar afgesloten en het heeft er de schijn van dat de KLS-klassen weer groter worden. De wachttijd om aan de KLS-opleiding te beginnen is in ieder geval een heel stuk korter dan zo'n 2 jaar geleden.

Je zou verwachten dat, aangezien de KLS in overleg met KLM het aantal studenten per jaar bepaalt, men bij de KLM het idee heeft dat ze over 2-3 jaar weer meer mensen nodig hebben dan de 60 per jaar die er nu opgeleid worden. In dat geval zou dat misschien ook kunnen betekenen dat KLS weer een sollicitatiegarantie bij KLM aanbiedt voor klassen die in 2012 (?) starten.
Of zie ik dit helemaal verkeerd?
 
Ik vraag me dit ook af. KLM heeft een (naar omstandigheden) redelijk goed boekjaar afgesloten en het heeft er de schijn van dat de KLS-klassen weer groter worden. De wachttijd om aan de KLS-opleiding te beginnen is in ieder geval een heel stuk korter dan zo'n 2 jaar geleden.

Je zou verwachten dat, aangezien de KLS in overleg met KLM het aantal studenten per jaar bepaalt, men bij de KLM het idee heeft dat ze over 2-3 jaar weer meer mensen nodig hebben dan de 60 per jaar die er nu opgeleid worden. In dat geval zou dat misschien ook kunnen betekenen dat KLS weer een sollicitatiegarantie bij KLM aanbiedt voor klassen die in 2012 (?) starten.
Of zie ik dit helemaal verkeerd?

Ze zullen ongetwijfeld een idee hebben hoeveel man ze over 2-3 jaar nodig hebben. Het is natuurlijk wel van heel veel factoren afhankelijk. Om nou de capaciteit weer op te gaan schroeven met het oogpunt op mogelijke groei is best tricky. Zometeen blijkt dat de vraag naar kls'ers niet zo groot is dan verwacht, en vul je de wachtlijst alleen nog maar meer. Voorlopig staan er echt nog wel genoeg op de wachtlijst om de KLM komende paar jaar te voorzien;).
 
Ze zullen ongetwijfeld een idee hebben hoeveel man ze over 2-3 jaar nodig hebben. Het is natuurlijk wel van heel veel factoren afhankelijk. Om nou de capaciteit weer op te gaan schroeven met het oogpunt op mogelijke groei is best tricky. Zometeen blijkt dat de vraag naar kls'ers niet zo groot is dan verwacht, en vul je de wachtlijst alleen nog maar meer. Voorlopig staan er echt nog wel genoeg op de wachtlijst om de KLM komende paar jaar te voorzien;).

Ja daar heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in, maar toch doen ze het wel. Dan vraag ik me af wat de beweegredenen zijn om de capaciteit te verhogen.
Zorgen dat de KLS het hoofd boven water houdt..?
 
Er is toch nog nergens vermeld dat de capaciteit (ik neem aan dat je hiermee het aantal leerlingen dat de opleiding begint aan de kls bedoeld?) wordt opgeschroefd? Dus dat zal dan ook wel niet aan de orde zijn. Het kan wel zo zijn dat de wachttijd van aanname tot begin van de opleiding aan de kls verminderd is tot ongeveer een jaar, maar aangezien de capaciteit niet is vermeerderd zal de oorzaak hiervan liggen bij minder aspirant studenten die de cova halen. Dat zou dan weer kunnen door strengere selecties en/of minder aanmeldingen voor de opleiding.

Zo zie ik het tenminste ;)

Het ligt idd niet aan de capaciteitsvermeerdering. Er zijn idd minder aanmeldingen, en daarnaast zijn er een aantal die nog bezig zijn met een andere opleiding en die eerst willen afmaken maar wel reeds geselecteerd zijn.
 
Het is nog steeds zo hoor: vorige week dit gekregen per mail:
[...]
N.B. V.w.b. de doorstroom mogelijkheden attendeer ik u er overigens wel op dat de studenten van de klassen vanaf 2010 tot nader order een clausule in hun opleidingscontract hebben die expliciet vermeldt dat zij niet in aanmerking komen voor een dienstverband bij de KLM
[...]
 
Ik ben ingedeeld in klas 11-5.
Ik heb ergens opgevangen dat dit een extra klas is? Vanwaar dit besluit dan?

Greetz

Die "extra" klas is puur om een goede doorstroom van studenten te waarborgen. Zo kan men ongeveer iedere 5 weken een groepje naar Amerika blijven sturen. Ook volgend jaar blijft vooralsnog de limiet van 60 studenten bestaan, alleen nu dus in kleinere klassen.
 
Kan iemand verifiëren dat in er een clausule in het contract van de KLS staat dat de KLM een persoon uit klas 10-1 (t/m klas 'onbekend') totaal niét in selectie neemt? Zo ja, dit is dan een vorm van discriminatie. Wanneer de KLM wél weer mensen van de KLS in selectie neemt zullen zij eerder een ''verse'' KLS-er aannemen lijkt me? De klassen vanaf 10-1 t/m klas 'onbekend', waaronder ook mijn klas (11-5), zullen dan benadeeld zijn (Ook wanneer wij, bijvoorbeeld, 2 jaar hebben moeten wachten voor we konden solliciteren bij de KLM. Een ''verse'' KLS-er heeft dan namelijk net zoveel voorrang bij de sollicitatie als iemand die al 2 jaar wacht om te kunnen solliciteren)! Klopt dit wel?
 
Kan iemand verifiëren dat in er een clausule in het contract van de KLS staat dat de KLM een persoon uit klas 10-1 (t/m klas 'onbekend') totaal niét in selectie neemt? Zo ja, dit is dan een vorm van discriminatie. Wanneer de KLM wél weer mensen van de KLS in selectie neemt zullen zij eerder een ''verse'' KLS-er aannemen lijkt me? De klassen vanaf 10-1 t/m klas 'onbekend', waaronder ook mijn klas (11-5), zullen dan benadeeld zijn! Klopt dit wel?

Uiteraard, er circuleren hier al honderden posts over! Dus als je dat nu pas beseft, is nogal laat mm... En discriminatie; je tekent een clausule, dwz je gaat akkoord met wat er staat! Dus...... Geen verdere uitleg nodig denk ik... Als je er niet mee akkoord gaat, teken dan niet, dus zoek andere vliegschool!
 
Uiteraard, er circuleren hier al honderden posts over! Dus als je dat nu pas beseft, is nogal laat mm... En discriminatie; je tekent een clausule, dwz je gaat akkoord met wat er staat! Dus...... Geen verdere uitleg nodig denk ik... Als je er niet mee akkoord gaat, teken dan niet, dus zoek andere vliegschool!

Oke.. duidelijk. Maar het volgende punt. De website van de KLS geeft aan dat ik geen verwachting mag hebben om bij KLM aan de bak te kunnen. Ook bij voorlichtingen van de KLS is mij dit verteld. Ik heb geen enkele keer een dergelijke clausule (lees: dat ik geen enkele mogelijkheid heb om bij KLM te solliciteren) in een contract horen vallen. Het hebben van geen verwachting en een uitsluiting maken toch verschil. Stel dat ik deze site totaal niét ken, dan was ik er pas achter gekomen op het moment dat ik dat contract onder mijn neus kreeg!
 
Oke.. duidelijk. Maar het volgende punt. De website van de KLS geeft aan dat ik geen verwachting mag hebben om bij KLM aan de bak te kunnen. Ook bij voorlichtingen van de KLS is mij dit verteld. Ik heb geen enkele keer een dergelijke clausule (lees: dat ik geen enkele mogelijkheid heb om bij KLM te solliciteren) in een contract horen vallen. Stel dat ik deze site totaal niét ken, dan was ik er pas achter gekomen op het moment dat ik dat contract onder mijn neus kreeg!

Jup inderdaad :/
 
Nee, helaas.

Er is nog lang geen einde te zien aan de huidige bufferlijst. Zoals het er nu uitziet kan men met die lijst nog minimaal 2, wellicht zelfs 3 jaar vooruit.

Oke dat is duidelijk. Maar het gaat mij erom of er al een verwachting is vanaf welke klas je weer mag solliciteren d.m.v het verwijderen van de clausule.
Dat wil zeggen dat ik gerust 2 jaar op de wachtlijst wil staan na een succesvolle sollicitatie ;)
 
Terug
Bovenaan