Lay Back
Member
Want?
Omdat er geen bron is dat dat wel het geval zou zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Want?
Omdat er geen bron is dat dat wel het geval zou zijn.
Omdat er geen bron is dat dat wel het geval zou zijn.
Vandaag is er nog een uitspraak gedaan door de KLM over de nieuwe clausule in het KLS-contract. Komt er in het kort op neer dat degene die in 2010 (en verder) de opleiding starten aan de KLS dit moeten doen omdat ze piloot willen worden. Als je specifiek piloot voor KLM wilt worden, dan wordt het geadviseerd om in ieder geval niet nu te beginnen.
Als je keuze voor de KLS dus gebaseerd is op een toekomstperspectief op de KLM, dan moet je die plannen in de ijskast zetten en wachten op betere tijden, of wel gewoon de KLS gaan doen met grote kans dat je na afronding van je opleiding niet bij de KLM aan de slag kan. Vrije markt dus.
Of je met KLS papieren alsnog mag solliciteren in de toekomst weet niemand. De KLM gaat daar in ieder geval geen uitspraken over doen omdat ze voorlopig nog met een wachtlijst van 350+ in hun maag zitten en dus niet ver genoeg in hun glazen bol kunnen kijken wanneer een nieuwe aanwas van de KLS weer kansen krijgt.
Dat er eerst verse KLSers aangenomen worden is natuurlijk onzin.
Natuurlijk nemen ze liever verse KLSers aan ipv KLSers die twee jaar zonder baan aan de zijlijn zitten. Ben je naïef of ben je hoopvol?
Ja wacht, jij zult het weten als nog niet eens KLSer. Praat niet waar je geen verstand van hebt vriend, dat zal je duur komen te staan tijdens je KLS tijd. Tip2, praat eens met wat mensen van KLM, ze wijzen je de weg. Ik denk dat er hier 1 iemand naief en hoopvol is en dat ben jij. Maar geloof me je komt er nog achter.
*Excuus voor de enigszins botte toon van dit bericht
Ja wacht, jij zult het weten als nog niet eens KLSer. Praat niet waar je geen verstand van hebt vriend, dat zal je duur komen te staan tijdens je KLS tijd. Tip2, praat eens met wat mensen van KLM, ze wijzen je de weg. Ik denk dat er hier 1 iemand naief en hoopvol is en dat ben jij. Maar geloof me je komt er nog achter.
*Excuus voor de enigszins botte toon van dit bericht
Ja wacht, jij zult het weten als nog niet eens KLSer. Praat niet waar je geen verstand van hebt vriend, dat zal je duur komen te staan tijdens je KLS tijd. Tip2, praat eens met wat mensen van KLM, ze wijzen je de weg. Ik denk dat er hier 1 iemand naief en hoopvol is en dat ben jij. Maar geloof me je komt er nog achter.
*Excuus voor de enigszins botte toon van dit bericht
Dan kan je misschien nog binnen de 2 jaar dat de selectieresultaten geldig zijn aangenomen worden bij de KLM. Máár vergeet niet dat na deze 2 jaar de KLM mag doen en laten wat ze willen met die lijst.
Ik zeg niet dat ze dan de hele bufferlijst weggooien, maar het is prima mogelijk dat ze gaan kijken naar je resultaten bij de KLS of ze gaan 'verse' KLS'ers aannemen.
Dit vind jij zeker onzin, maar je zegt zelf: "praat eens met wat mensen van KLM".
Zelf begin ik in 2012 aan de KLS, dus ik zal dat contract moeten tekenen. Ik snap hoe jij erover denkt, maar ik denk niet dat je het zo zwart-wit kan zien als jij nu doet.
Je zit nu op Schiphol, dus waarschijnlijk ben je nummertje 280 ofzo op de bufferlijst. Dan kan je misschien nog binnen de 2 jaar dat de selectieresultaten geldig zijn aangenomen worden bij de KLM. Máár vergeet niet dat na deze 2 jaar de KLM mag doen en laten wat ze willen met die lijst.
Ik zeg niet dat ze dan de hele bufferlijst weggooien, maar het is prima mogelijk dat ze gaan kijken naar je resultaten bij de KLS of ze gaan 'verse' KLS'ers aannemen.
Dit vind jij zeker onzin, maar je zegt zelf: "praat eens met wat mensen van KLM". Nou ik heb nieuws voor je, ik kom uit een KLM-familie dus dat heb ik in ieder geval gedaan. En zij zeggen juist precies het andere als wat jullie zeggen, namelijk dat de KLM gaat aannemen zoals zij wil. Dus kijken naar studieresultaten of andere factoren. Want als de KLM na 2 jaar niet meer hoeft aan te nemen op volgorde van de bufferlijst, hebben zij het voor het zeggen.
Dan zijn er natuurlijk nog groepen die zich daarmee gaan bemoeien: VNV, CAVV etc. dus voor hetzelfde geld gaan ze wel volgens de bufferlijst aannemen.
Alles dat ik hier zeg komt er eigenlijk op neer dat alles wat hier staat geruchten zijn. Niemand weet wat de KLM gaat doen over een aantal jaar, dus we moeten ook niet gaan zeggen: "Neehee, zo gaat het." of "Jij weet niet waar je het over hebt."
We zullen wel zien wat er gaat gebeuren over een paar jaar. En de mensen die nu aan de KLS beginnen moeten zich richten op de vrije markt en niet zo zeer meer op de KLM.
Just my 2 cents,
DCP
KLM heeft nadrukkelijk bij KLS aangegeven dat zij studenten die na 1 januari 2010 met de opleiding aan de KLS beginnen, niet in selectie zal nemen. Ook wanneer de vraag naar verkeersvliegers weer aantrekt zal de klm uitsluitend werven onder studenten die de opleiding voor 1 januari 2010 zijn aangevangen of na een nog nader te bepalen datum. Uw lichting zal daar in ieder geval geen deel van uitmaken. U dient derhalve geen enkele verwachting te hebben ten aanzien van een dienstverband bij de KLM.