Banen, banen, en nog eens banen...

Ik denk niet dat je Busair goed begrijpt Nosig.
Volgens mij bedoelt hij, dat er meer mensen op de markt zijn met een embryo dan een fokker rating en ze daarom dus hogere eisen kunnen stellen aan de eerste groep? Klinkt opzich logisch.

Er zijn zeker meer mensen met een fokker rating dan met een Emb 170/190 rating. Dat er ook verschil gemaakt wordt tussen een Gulfstream en Global is mij ook geheel onduidelijk. (Zelfde range, zelfde gewicht, zelfde operatie)

Maar ja, zij hebben mensen "nodig" dus zij kunnen de eisen stellen die zij willen. Logisch of niet...

Grtz Mike5
 
Volgens mij hebben ze ooit een regel gehad in het verleden met min. aantal uur op jet boven een bepaalde MTOW. iets van meer dan 45t oid, nu veranderd met een tabelletje met types. Ik weet het niet zeker.
 
Er zijn zeker meer mensen met een fokker rating dan met een Emb 170/190 rating.

Meer f70/100 dan emb170 family? Lijkt mij sterk hoor...
Er vliegen nogal wat van die braziliaanse gebakjes rond tegenwoordig.
Kun je van de 70/100 niet echt meer zeggen.
 
Volgens mij hebben ze ooit een regel gehad in het verleden met min. aantal uur op jet boven een bepaalde MTOW. iets van meer dan 45t oid, nu veranderd met een tabelletje met types. Ik weet het niet zeker.

Dus minder aantal uur nodig als de kist zwaarder is? Want zo staat het er nu (uitgezonderd F70 vs. E190).

F70/100 zie je inderdaad nauwelijks meer, for sure dat er veel meer E-rated vliegers zijn momenteel.
 
ALL THY AIRCRAFT TYPES First Officer - Istanbul, Turkey
Paramount Aviation Resources Group, Inc. - Flightdeck Club membership not required - Apply now!
FDR Job ID: 4542 Posted: May 22nd 2010

Maximum age for applicants: 45
Minimum hours (on type): 500
Minimum hours (total): 1500

FIRST OFFICER VACANCIES WITH TURKISH AIRLINES

Paramount is pleased to recruit qualifed First Officers on behalf of Turkish Airlines for:

A-320
A-330/340
B-737NG
B-777

Requirements are as follows:

General Qualifications:

•Between the ages of 25-45 on the date of the employment
•Bachelor degree (four year university degree)
•No written penalty due to flight default or lack of discipline.
•No criminal record or record history.

Technical Qualifications:

•Minimum Frozen ATP.
•1,500 hours and more minimum total hours of flight.
•Minimum 1,000 and more flight hours on aircraft over 27 tonnes.
•500 hours and more flight hours on the applied aircraft type.
•Having Type Rating on the aircraft in the inventories of THY, Inc.
•Within last year, no break of more than 6 months in the flights.
•Passing the DLR test or an equivalent test demanded by Turkish Airlines successfully.
•Being successful in any kinds of exams, simulators or interviews after the application.

Health Conditions:

•Meeting the required health conditions of the Airlines Transportation of the ICAO Annex-1 and JAR FCL 3 on Airline Transportation Pilot.

Foreign Language (English) Requirements:

•ICAO Level 5 in English or minimum 650 or more in TOEIC, 75 or more in TOEFL (IBT), and 6 or more in IELTS. ( For native candidates no language license is required)

COMPENSATION:

Salary varies according to experience and will be set by THY.

Salary: TL 8,000-10,000/ month (Approx $5,175 - $6,470 U.S.)
Salary is dependent upon experience and will be set by THY.

Bonus: TL 3,500 – 4,200/ quarter (Approx $2,265 - $2,715 U.S.)
Bonus is tied to salary which is set by THY.

Qualified and Interested Candidates please contact Mr. Michael Johnson at
[email protected]


>>> Wat een minimum eisen... "Passing the DLR test" ....WTF, die Turken hebben het ook al hoog in de bol. Hahahahhahahah
 
"Foreign Language (English) Requirements:

•ICAO Level 5 in English or minimum 650 or more in TOEIC, 75 or more in TOEFL (IBT), and 6 or more in IELTS. ( For native candidates no language license is required)"


Mmm, net wat ik dacht. Nu gaan sommige maatschappijen ook al bepaalde criteria hanteren betreffende het niveau engels. Sommige willen level 4 , andere dan weer 6.

"U heeft level 4, wij willen 5, sorry u kan gaan en nog veel succes bij het zoeken naar een baan"
 
In deze tijden kunnen ze dit soort eisen wel vragen, en dat doen ze dan dus ook rustig. Kandidaten genoeg waarschijnlijk. Dus als je bijv. een restrictie hebt op je medical of je bent wat ouder dan wordt je waarschijnlijk al gedumpd. Over een paar jaar praten ze waarschijnlijk weer heel anders, dit is toch van alle tijden. Overigens is 1500TT en 500 on type heel gewoon hoor.

Verder kun je je afvragen of je uberhaupt bij deze club wil solliciteren, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
 
Hoezo gewoon?

Hoezo gewoon?

1500 TT en 500 MINIMAAL on type is niet zo raar, maar lees nu eens werkelijk wat ze willen.

Ze willen jonge mensen met een rating op een A320/B737/-----B777!/A330!/A340!:eek!:
1000 uur op een kist boven 27ton minimaal!

ICAO Level 5 in English or minimum 650 or more in TOEIC, 75 or more in TOEFL (IBT), and 6 or more in IELTS. ( For native candidates no language license is required)
---> Heb jij de test al gedaan???

Iemand die een rating heeft op een A320/B737/B777/A330 of A340 en 1000 uur op een kist boven 27ton...of wat voor goede ervaring op minder zware kisten moet die nog laten zien op een DLR test welke kant het laatste tandwieltje opdraait of wat de eindstand is van een draaiende dobbelsteen of vertellen hoeveel de 3e machtswortel is uit 216?????

Mijn antwoord is: NEE
Totaal overdreven!!!

Deze maatschappijen lopen meteen leeg op het moment dat de markt weer aantrekt!
We zullen zien wat de eisen dan worden, ik herinner me het nog goed. Als je bij wijze van spreken tot 3 kon tellen in het engels was je al aangenomen, maar niemand wilde daar werken. Waarom? kweet niet.
 
luister, ik heb het ook niet verzonnen. maar wat ik al schreef in deze tijden kun je dit gewoon verwachten.

Iemand die een rating heeft op een A320/B737/B777/A330 of A340 en 1000 uur op een kist boven 27ton...of wat voor goede ervaring op minder zware kisten moet die nog laten zien op een DLR test welke kant het laatste tandwieltje opdraait of wat de eindstand is van een draaiende dobbelsteen of vertellen hoeveel de 3e machtswortel is uit 216?????

Ook dit is op zich niet ongewoon. Er zijn zat maatschappijen te noemen die ervaren tot zeer ervaren piloten pas aannemen na ze te hebben onderworpen aan een psychologische test. Of je nu 50 of 10000 uur hebt en op wat voor kist dat maakt daarbij geen onderscheid. Iedereen moet in beginsel dezelfde tests ondergaan voor selectie. Dat Turkish een DLR als onderdeel van hun selectie voorschrijven is nu kennelijk hun beleid. Iets wat w.s. ingegeven is door de markt zoals die er op dit moment uit ziet.
 
Germanwings zoekt F/O's voor de A319, een typerating en uren zijn niet required.



Job number: 10140 Job added: 06/04/2010

Type of Job: First Officer (m/f) No. of Jobs: 50
Aircraft Type: Airbus A318/319/320/321 Start Date: 2010-05-01
Type of Preselect.: DLR FU R/E Contract Type: fixed-term
Working Location: CGN, DTM, HAJ, STR, SXF Duration: 24 months

Title: First Officers on Airbus A 319


Details

Wenn Sie die Voraussetzungen als Ready Entry erfüllen, bieten wir Ihnen einen Einstieg in die fliegerische Karriere des Lufthansa-Konzerns mit vollwertiger Einbindung in das Wechsel- und Förderungsgefüge!


Requirements

Skills required:
- Deutsch und Englisch fließend in Wort und Schrift

Qualifications required:
- Lizenz: Europ. JAR ATPL(A) oder CPL(A)-IR, ATPL theory credit, MCC ist optional.
- Medical Klasse 1 / Deutschland
- Körpergröße. 1,65  1,98 m
- Gutes Sehvermögen (+3/-3 Dioptrin)
- Staatsangehörigkeit eines EU-Landes oder eine Aufenthaltsberechtigung oder eine unbefristete Aufenthaltserlaubnis für die Bundesrepublik Deutschland
- Besitz eines uneingeschränkten Reisepasses

Flight Experience required:
- keine Mindestflugstundenzahl

Work Experience required:
- keine

Graduation required:
- Schulabschluss: Allgemeine oder fachgebundene Hochschulreife - Fachhochschulreife reicht nicht aus!

University Degrees required:
- keine

Payment:
- Germanwings Tarifvertrag

Social Benefits:
-
 
Waarom zie je vooral bij duitse maatschappijen dat ze een max "körpergröße" aanhouden van 1.98? Bij KLM ligt dat wel iets hoger, 2.03 geloof ik.
 
- Gutes Sehvermögen (+3/-3 Dioptrin)

Dit vind ik tamelijk schokkend: zelfs al had ik dus een Medical Class I, zal ik dus niet voor Germanwings kunnen vliegen.

Volgens mijn heb ik zoiets ook al eens bij Lufthansa gezien...

Geldt dat ook voor dochtermaatschappijen van Lufthansa zoals LH cityline?
Zijn er nog meer maatschappijen met zulke eisen?
 
Ja die zijn er...

Vroegah was plus of min 3 gewoon de eis voor initiele keuringen. Sommige maatschappijen vinden het nodig om die eis nog steeds te hanteren voor hun eigen vliegerkorps
 
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier. Ik lees al geruime tijd mee. Ook ik ben een wannabee piloot. Voor mij is het nog niet zo ver om te beginnen met een vliegopleiding. Momenteel weet ik dat de markt plat ligt voor nieuwe piloten en reeds ervaren piloten die hun baan verloren zijn. Hiermee met deze groep ben ik best begaan en vindt het bijzonder vervelend voor deze mensen, dat ze geen baan hebben of kunnen vinden. Hierop heb ik besloten om hopelijk een bijdrage te kunnen leveren bij het vinden van een baan. Zie hieronder de links:

http://www.aviationjobsearch.com/jo..._first_officer_europe-65818.html?search_no=19

http://www.aviationjobsearch.com/jo..._first_officer_europe-67641.html?search_no=17

http://www.aviationjobsearch.com/jo...cer_citation_sovereign-66989.html?search_no=5

http://www.aviationjobsearch.com/jo...er_permanent_position_-42673.html?search_no=3

http://www.aviationjobsearch.com/jo..._captain_first_officer-67067.html?search_no=3

Het zijn redelijk up to date geplaatste vacatures.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen..

gr..

V1Rotate
 
Laatst bewerkt:
Helvetic Airways heeft nu ook een mooie opening :

http://hcc.helvetic.com/hcc/flightCrew

Als ik het zo lees hoef je niet te betalen voor de typerating. Voorzover ik zie is deze opening voor FO's met minder dan 500h TT of Commanders met meer dan 3500h TT. Waarschijnlijk al opgemerkt door velen, toch maar even hier melden.
 
Terug
Bovenaan