Banen, banen, en nog eens banen...

vraagje:
misschien niet de juiste plek, maar aangezien het te maken heeft met banen.

alles is fictief! maar de situatie speelt wel.

maatschappij Airwork Airlines verwacht van me dat ik een TR hebt. noem er 1: B797, maar die heb ik niet.
wat is de meest gangbare situatie?
ik dacht ik stel voor om de selectie procedure/ sollicitatie in te gaan. en als ik dan aangenomen word dan pas die TR te gaan doen. nee heb ik en ja kan ik krijgen. maar nu komt de vraag: hoe werkt het precies om met mijn baangarantie die ik dan hebt, dat ik naar de bank gaat om te vragen om me te "ondersteunen" (lenen) in het financieren van mijn TR B797. werken nederlandse banken hier aan mee omdat het hier gaat om Airwork Airlines die niet in Nederland zit. of moet ik met die baangarantie naar het land waar Airwork Airlines in is gevestigd?

hebben jullie hierin ervaring mee? hoe pak je zoiets aan? willen solliciteren op een baan, maar je hebt geen TR op die kist. Ik zal niet 1 2 3 een TR nemen en dan pas solliciteren.

Alvast heel erg bedankt.

Grt RAH

Je zou het ook nog anders kunnen doen, ga op gesprek, doe de selctie en leen dan het geld om naar een vliegschool te gaan om je CPL, frozen ATPL, IR, ME en type-rating te gaan doen. heb je ook geen risico dat je een hoge schuld hebt en geen baan vindt. Kortom: baangaranties geven ze je niet, en banken geven al zeker geen lening op deze basis. Sterker nog, dat kan ook niet, want wie zegt dat jij wel bij dat bedrijf past, kan vliegen op die kist, het bedrijf de recessie te boven komt en ga zo maar door.
 
Als je 35000£ (42500€) teveel hebt kan je jezelf ook inkopen voor een zomercontract bij Easyjet. ("deal" gemaakt voor Oxford Aviation en EPST, als ik het goed had begrepen, opleidingen die zichzelf profileren als kwaliteitsvol, go figure)

Net gehoord van een collega. Compleet kansloos toch...
Je betaald dus je TR en je eigen "salaris" :dozey:
 
Cirrostratus, niet te snel judgen. Er is inderdaad een deal voor een 0 urencontract wat voor een zomer loopt, geen garanties, nothing. Standby krijg je betaald en ook gewoon je uren. De contracten die begin deze zomer begonnen zijn en nu zouden aflopen zijn allemaal verlengd tot het najaar van 2011, de mensen die ik ken die er zitten hebben goed verdiend komende zomer en sommigen hebben al de kans gehad over te stappen op een vast contract. Wat ze komende winter verdienen hangt er natuurllijk allemaal vanaf. Voor velen is het dus niet zo'n slechte deal.
 
Ga het anders nog beetje verdedigen ook. Horen ze graag hoor bij dit soort bedrijven dat zonder verpinken dit soort deals in de strot van naïeve werkloze piloten duwt.
Maar als je 42500€ betalen voor een TR en een zomercontractje een goede deal vind omdat je dan misschien een vast contract krijgt, dat mag. (kostprijs van zo'n TR komt echt niet boven de 15000€).
Je betaald je eigen TR en je werkt de eerst maanden gratis met een kans op een vast contract.
Dat kan alleen als ma en pa geld hebben, en jezelf een beetje ofwel gek bent ofwel geen zelfrespect hebt

Je bent de ideale werknemer voor bedrijven als FR en Easy, zo'n mensen hebben ze daar nodig om de boel draaiend te houden. En dan drama drama als het eens slecht gaat en ze zonder grondige reden op straat worden gegooid om 3 maand later te worden vervangen door goedkopere (lees 42500€ betaalde) werknemers. Kan je in UK anders wel een groot bedrijf (en) aanhalen dat deze praktijen nu begint toe te passen. Net omdat er mensen zo gek zijn om dit soort voorwaarden te accepteren.

Betalen voor een TR voor je eerste job ok, dat is begrijpelijk. 25000€ extra neerleggen om jezelf ergens binnen te kopen, is iedereen in de sector naaien.

Maar goed, ik zal wel de oude generatie zijn.
 
Laatst bewerkt:
Betalen voor een TR voor je eerste job ok, dat is begrijpelijk. 25000€ extra neerleggen om jezelf ergens binnen te kopen, is iedereen in de sector naaien.

Maar goed, ik zal wel de oude generatie zijn.

Deze discussie is hier op Airwork al een aantal keren gevoerd en ik denk dat in principe de meesten het wel met je eens zullen zijn. Echter, zolang de banen schaars zijn en de vliegscholen er collectief er een paar honderd man per jaar uitspugen (in NL alleen al) zullen dit soort praktijken blijven bestaan. Het is niet anders..... helaas.
 
Ronduit belachelijk. Zo veel betalen. Zelfs FR is nog goedkoper. Maar betalen voor je eerst baan is al erg genoeg, maar de bedragen waar we nu over praten worden steeds erger. Volgens mij tot twee jaar geleden had je nog en TR voor zo een 25K, maar nu pas rond de 35K. Kan mij niet heugen dat de inflatie zo hoog is.

In principe moet elke afgestudeerde deze site kennen,maar goed ik help graag een handje.

https://www.interpersonal.de/site/mm_jobseeker/vm_searchjob/
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft niet iedereen een vaste baan geboden gekregen. Alleen de vlieguren worden betaald. Heb zelf verschillende f/o's gezien die proberen hun standby te wisselen voor vluchten, omdat ze anders geen geld verdienen! Zelf met een goed salaris in de zomer moet er een financiele back up zijn om de winterperiode door te komen.

De betalingen zijn alleen redelijk als je veel vliegt en veel ervaring hebt. Het uurtarief is afhankelijk van je ervaring!

Daarnaast is het zo dat de vliegers waar mogelijk een flexible rooster voor een periode van 3jaar moeten accepteren. Dit kan het begin van het einde zijn voor de vliegers die er langer zitten.

Helaas moet ik blijven concluderen dat de huidige markt voor onervaren vliegers en de daarbijbehorende T&C's een (in) directe invloed heeft op de T&C's voor vliegers die langer werkzaam zijn. Ben er niet happy mee!!!
 
A319; Helemaal mee eens... hopelijk is het feit dat BA weer gaat aannemen vanaf 1Okt (80-100 man en geruchten zijn zo'n 100 man per jaar voor de volgende 5 jaar.... tot de volgende upset / lees SARS, oorlog, economie etc dat weer stopt...) en dan alleen ervaren (500hr min) B737, A320 en B757/767 rated pilots initeel een goed teken.

Hopelijk verdwijnen een groot aantal ervaren Easy piloten naar BA zodat ze de T&C (easy) eindelijk een keertje moeten opschroeven...

Echter ben ik bang dat er altijd genoed ab-initio's staan te springen om die schoenen bij easy te vullen...
 
Volgens mij heeft niet iedereen een vaste baan geboden gekregen. Alleen de vlieguren worden betaald. Heb zelf verschillende f/o's gezien die proberen hun standby te wisselen voor vluchten, omdat ze anders geen geld verdienen! Zelf met een goed salaris in de zomer moet er een financiele back up zijn om de winterperiode door te komen.

De betalingen zijn alleen redelijk als je veel vliegt en veel ervaring hebt. Het uurtarief is afhankelijk van je ervaring!

Daarnaast is het zo dat de vliegers waar mogelijk een flexible rooster voor een periode van 3jaar moeten accepteren. Dit kan het begin van het einde zijn voor de vliegers die er langer zitten.

Helaas moet ik blijven concluderen dat de huidige markt voor onervaren vliegers en de daarbijbehorende T&C's een (in) directe invloed heeft op de T&C's voor vliegers die langer werkzaam zijn. Ben er niet happy mee!!!

Zolang mama en papa die +40K op tafel leggen, zal het met onze voorwaarden naar beneden blijven gaan. Dan zijn die gasten nog trots op die baan ook...
 
Hoi buzzer,

Ik hoorde van een collega die aangenomen was bij BA dat er tot eind volgend jaar niemand wordt aangenomen. Hij moet de gehele selectie overdoen. Goed om van jouw zijde te horen dat er andere signalen zijn!

@ Cirrostratus.
Hed een nieuwe collega's gehoord dat ze zelfs nog unsecured loans bij de bank gekregen hebben. Holyshit…………


De luchtvaart is ziek. Het meer aan werkeloze piloten wereldwijd is groot. Voordat de T&C's wereldwijd verbeterd zijn, zijn we vele jaren verder! Ben 15 jaar werkzaam in de luchtvaart en heb het alleen maar slechter zien worden! Een baan is 1 ding, genoeg geld verdienen om naast de aflossing een normaal leven te kunnen leiden is een ander verhaal.
 
Germanwings Jobs Situation For Pilots last update

Current Situation:
From January, 1st 2009 GWI is a 100% subsidiary of Lufthansa AG. No one knows what LH intends to do with GWI. 6/Feb/09

Outlook:
44 Cadets from the Dutch school CAE-NLS will be invited to start the selection from Novermber on. 3/Oct/10

Overall Hiring Situation (+ve/neutral/-ve):
Positive

Las ik op http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Germanwings

Goed nieuws voor afgestudeerde van NLS

Verder: http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/LTU_Lufttransport-Unternehmen


LTU Lufttransport-Unternehmen Jobs Situation For Pilots last update

Current Situation:
LTU is owned by Air Berlin. All A/C painted in AB colors flying under AB callsign. Patt situation with Management of LTU and AB. Integration cancelled for the time being. Employees very unsure on how things are going to be in the future. 20/Sep/09

Outlook:
LTU captains have to fly as FO due to a lack of FOs. Starting to hire internal AB Group FOs 21/Nov/09

Overall Hiring Situation (+ve/neutral/-ve):
Positive

Ik lees verder op de bovengenoemde site dat er volop aangenomen wordt bij CLH.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan