Ais Airlines / Ais flight academy

Een vriend van mij heeft bij AIS de vliegopleiding gevolgd. Hij was er niet goed over te spreken. Vaak kapotte kisten (MEP), dure Typerating betalen op een niet markt-gebruikelijke kist.

Op dit moment heb je bij KLS uitstekende kansen. Eveneens kom je bij EPST snel terecht bij Transavia/ Tuifly/ Easyjet.

Waarom een extra risico nemen en kiezen voor AIS zodat je in Litouwen voor weinig geld turboprop mag vliegen? Niks tegen turboprop, maar dit wordt voor eventuele doorstroom naar betere betaalde airlines helaas niet geaccepteerd.
 
Een vriend van mij heeft bij AIS de vliegopleiding gevolgd. Hij was er niet goed over te spreken. Vaak kapotte kisten (MEP), dure Typerating betalen op een niet markt-gebruikelijke kist.

Op dit moment heb je bij KLS uitstekende kansen. Eveneens kom je bij EPST snel terecht bij Transavia/ Tuifly/ Easyjet.

Waarom een extra risico nemen en kiezen voor AIS zodat je in Litouwen voor weinig geld turboprop mag vliegen? Niks tegen turboprop, maar dit wordt voor eventuele doorstroom naar betere betaalde airlines helaas niet geaccepteerd.

Helaas is de KLS op dit moment gesloten voor aanname, ik zat in de selectie bij de MFA maar helaas ben ik daar ma de eerste ronde uit gezet omdat de KLS geen trainingcentrum heeft op het moment voor SE dus nemen ze tijdelijk de MFA in Lelystad voor het SE gedeelte...
 
De KLS gaat later dit jaar weer nieuwe mensen aannemen.

Mijn advies: Probeer KLS, EPST, Lufthansa Vliegschool, CAE Oxford. Ben jij bij allen afgewezen vraag jezelf dan af of een carrière als vlieger wel een goed idee is. Zo ja, ga naar AIS en neem bewust een groot risico.
 
De KLS gaat later dit jaar weer nieuwe mensen aannemen.

Mijn advies: Probeer KLS, EPST, Lufthansa Vliegschool, CAE Oxford. Ben jij bij allen afgewezen vraag jezelf dan af of een carrière als vlieger wel een goed idee is. Zo ja, ga naar AIS en neem bewust een groot risico.

Dat klopt, wie weet in hoeverre de verhalen over een onderzoek en mogelijke sluiting van AIS waar zijn?
 
De heren M en Consorten zijn goede verkopers.. Verhaal van de 737 staat naar wat ik heb vernomen ook op losse schroeven. Slots voor Amsterdam zijn niet verkregen en de investeerders hebben zich terug getrokken.

Ik las iets over de financiële heren van AIS... Zelden zo een [edit] gezien als deze CFO. Jaagt iedereen tegen hem in het harnas en maakt er een grote puinhoop van. Logisch dat iedereen weg loopt daar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
AIS vader student

AIS vader student

All,

Sorry dat ik zo met de deur in huis kom vallen maar zag dit forum met als onderwerp AIS. Mijn zoon volgt de vliegopleiding in Lelystad bij AIS laatst kwam hij thuis met het verhaal dat men in zwaar financieel weer verkeert ook hier lees ik heea wat is hiervan waar en wat als we verder willen met AIS is er een garantie i.o.d ? ... Vaak waar rook is is vuur... wat adviseren jullie mij te doen ?
 
HDH Airlines,

Ik zou contact op gaan nemen met een incassobureau. Niet dat er nu wat te halen valt, maar wel om informatie te krijgen over wat te doen als er niet meer geleverd wordt.

Groeten,

:radar:André:radar:
 
Wat een gelul hier.
Een paar gefrustreerde ex werknemers die hier hun gal spuwen met laster.
@ vader Een check bij de KVK geeft een prima beeld van de organisatie
 
Het blijft altijd koffiedik kijken er zijn genoeg bedrijven die van de ene op de andere dag omgevallen zijn maar AIS vliegopleidingen is onderdeel van de AIS groep het lijkt mij dat A zijn lievelingetje (opleiding) makkelijk opgeeft.

@Jafar hoe weet jij zo goed dat wat die ex werknemers zeggen /gal spuwen incorrect is?!?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
AIS vader student

AIS vader student

Thanks dit zijn inderdaad pratische tips !
Nu komt er het volgende; opleiding in Malaga bij 2fly uiteraard ook in malaga.
Paar vragen die ik niet kan plaatsen 1) geen test en ook geen selectie, hoe kan dit ? Ze kunnen direct aan de slag met de PPL.
2) hoe zit het met piloten opleiding in spanje, is dit gelijkwaardig aan NL, DU of UK ?
3) is er een soort kwalificatie eis waaraan een piloten opleiding aan moet voldoen ?

Enfin ik heb er geen goed gevoel bij....
 
Water and electricy has been turn off his house because unpaid rent. (grammar errors but exact copy paste from what is written on a paper next to the entrance door at the crewhouse at Borlange)
 
Terug
Bovenaan