Aanname Solid AiR

Belangrijk om te weten is dat je geen 90 uur per maand vliegt bij dit soort tenten maar eerder per jaar.

Je doet een vlucht naar LCY en mag de hele dag wachten en dan weer een terug etc. Dit zijn uiteindelijk ook kosten om rekening mee te houden..
 
Ik ben verbaasd te lezen dat dit soort uitbuitingspraktijken nog goedgepraat wordt. Geen oplichting (want je krijgt wel 150 uur voor die 90000 gulden) maar een typisch voorbeeld van misbruik en uitbuiting. Jajaja, zo zit de markt in mekaar, nou m´n reet! Zo onbeschoft en smerig heb ik het in stageland nog niet gezien.
Laatst nog een cpt gesproken van SAS. Zoals sommigen misschien weten, die hebben zo´n anderhalf jaar geleden ongeveer 350 co´s ontslagen vanwege drastische besparingen. SAS heeft hun best gedaan om die 350 vliegers, met veel ervaring op oa 737 de md-80, aan een baan ergens anders te helpen. Dit is ze maar ten dele gelukt. Een groot deel van deze mensen konden zelfs na bemiddeling door SAS zelf, niet aan een baan geholpen worden. Reken je kansen met 150 uurtjes citation voor 40.000 mille dus maar uit. Volledig nutteloze investering dus. Maar voor de hobby-sheikwannabees onder ons.. Vooral doen!

Cheers! kiss
 
... de term "afzetterij" vind ik in deze context wel een beetje behoren tot categorie cafepraat. We leven in europa met een vrije markt economie (thank god!) waarbij iedereen zij eigen prijs mag bepalen. Het is alleen erg triest dat door de huidige marktomstandigheden dit soort vacatures op de markt verschijnen. Solid is erg helder over de prijs en het te leveren "produkt". Geen bedrog dus; take it or leave it. Het zou alleen misleiding kunnen zijn wanneer zij zouden suggereren dat deze job goede perspectieven zou bieden wanneer dat niet het geval is.

Ik geloof niet in een markt waarbij de overheid vaste tarieven gaat vaststellen voor bepaalde produkten/diensten. Ook al zou dat ons (werkzoekenden) nu wel even goed uitkomen.

Het draait nu dus om, weten wat bepaalde praktijk-uren waard voor je zijn. Als iemand het een waardevolle investering vindt om 40k te betalen voor deze 150 uur moet hij/zij dit vooral doen, even goede vrienden.
 
Om je mensen te houden, moet je van ze houden!! wink

Laten we met zijn allen hopen dat deze b.s. gauw niet meer nodig zal zijn.

Ik ben het met de opmerkingen van Iz eens dat financiele druk een beslag op je leven legt.
Je laat er immers een hoop voor liggen. Een paar jaar rondvluchten doen is ok, maar op een gegeven moment moet dat geld gewoon terug. En dan?

Toen ik vanmiddag op de fiets zat, dacht ik: er moet maar gauw door een wannabe de mega-jackpot worden gewonnen, en een fonds opgezet worden voor mensen die niet meer financieel rond komen.

Als het mij overkomt, zal ik het zeker doen.

Groeten!
 
Dit is het stage programma van Solid Air.
Zo is het mischien iets duidelijker wat het kost en wat je er voor krijgt.

Stage programma 2002/2003

Opleiding vliegen

Theorie opleiding/
Grondschool Cessna Citation 525 7 dagen/ ± 42 uur
Type rating C525, simulator USA 7 dagen/ ± 10 uur
Examen 1 dag/ ± 1,5 uur

Commerciële training
Crew resource management
Overige cursussen noodzakelijk voor commerciële vluchtuitvoering, emergency evacuation, decompression camber, fire training etc.


Stage

30 sectoren line-training rechter stoel (Pilot Non Flying)
30 sectoren linker stoel (Pilot Flying) zonder passagiers
Overige vluchten ‘’switched seating’’ per sector (volwaardig co-pilot)

Note; van de bovenstaande regels kan worden afgeweken door de Flight Operations Manager van Solid aiR.


Kosten

Voor het pakket opleiding en stage zal een totaal bedrag van € 40.000,= worden berekend. Dit bedrag dient voor aanvang van de training totaal worden voldaan op Solid aiR’s bankrekening.

Indien de opleiding in USA zonder positief resultaat wordt afgerond, zal
maximaal € 20.000,= worden teruggestort en het contract tussen kandidaat en Solid air worden ontbonden.

Indien de kandidaat na de stageperiode nog eens een 150 uur contract wenst af te sluiten moet hiervoor € 15.000,= worden betaald.



Onkosten

De kandidaat krijgt vanaf het moment dat hij inzetbaar is een onkosten vergoeding per vliegdag van € 100,= netto vermeerderd met reiskosten woon,- en werkverkeer.
 
Dit topic is inmiddels erg lang en nu ik op dit punt ben gekomen is bijna mijn laatste beetje redelijkheid pleite en sta ik op het punt om echt een enorme scheet te laten!

Knip--laat ook eigenlijk maar---/knip

Voor iedereen met een leuke zak geld of rijke pappa: Pak die citation rating en het avontuur.
Voor al die anderen: Blijf vliegen en onthou dat als je voor niks wilt werken je altijd nog duiven kunt gaan voeren op de Dam.
party grijns boring haha dozey
Iz heeft gelijk!
 
10 Uur sim tijdens de opleiding lijkt me wat weinig voor iemand die net z'n CPL heeft gehaald.

Maar 30 sectoren zonder passagiers is leuke/goede training maar maakt het hele verhaal wel erg duur!
 
Lees net op <a href="http://www.climbto350.com" target="_blank">www.climbto350.com</a> dat Solid Air FO zoekt voor de Citation 550.
Min Requirements :

(F)ATPL
Cessna Citation 550/560 Type Rating
Min 700 H TT
200 H IFR

Profile : Eager to learn, team and customer orientated, self motivated, open minded, must have the right to work in the Netherlands etc..

Vraag : Neem aan dat dit een JAA ATPL moet zijn en geen FAA ?? Beetje misleidend dat zij dit niet vermeld hebben, daar deze website zich vnl richt op de Amerikaanse FAA markt.
Verder valt het me op dat er totaal niet over geld meenemen gesproken wordt !!
Bedoelt Solid Air met de term '' open minded ''
dat je dan natuurlijk wel tig Eurotjes / Dollars
moet mee brengen ?????

Weet iemand iets meer ?? :confused:
 
Ik weet wel dat de aanname-eisen met de dag veranderen:

Ik heb nl. weleens telefonisch contact gehad met de heer van H. van die club; die meldde dat ze zochten naar mensen met min. 400 uur total waarvan 100 multi.

:confused: :confused: :confused: flauwgev
 
Ik denk niet dat je het te persoonlijk moet opvatten! het is gewoon een meningsuiting van de meerderheid en bedoelen er niks kwaad mee m8! :)

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Oorspronkelijk gepost door I_FLY:
<strong> Capt. Kebab, ik weet helaas niet de exacte diepgang van dit bedrijf mbt de aanname. Dacht dat het "gewoon" een bedrijf was dat zakenvluchten uitvoerde, waar ze dus ook zoals het hoort vliegers in dienst hebben. Heb me er verder niet in verdiept, omdat ik de mededeling van ze kreeg dat ik niet geschikt was voor hun operatie.

Verder ben ik zoals eerder vermeld net klaar met de opleiding en zoals iedereen weet is er weinig werk (duh). Toch heb ik er net als velen moeite mee om niet te kunnen vliegen. Ben gaan kijken naar een aantal alternatieven. Één daarvan was het kopen van uren bij een maatschappij. Ik had alleen geen idee waar, hoe en wat het nut cq de gevolgen hiervan zouden zijn. Ik heb dus (voordat ik me hier aanmeldde) hiervoor oa dit PBB gebruikt om er achter te komen wat de ervaringen waren van collegea die hier al meer van wisten. Het bleek dus dat er voor mij hele nuttige topics op dit PBB stonden. Hoewel soms wel heel negatief.

Feit is wel dat je je een duidelijk beeld kan vormen doordat iedereen hier vrij zijn ervaringen en meningen kan uiten waar ik in ieder geval veel aan heb gehad. Ben het er zeker mee eens dat betaalde plaatsen ten koste gaan van het aantal plaatsen dat beschikbaar zou moeten zijn op de arbeidsmarkt. Als ik dus ook geweten had dat dit de voorwaarden van dit bedrijf waren, was ik hier anders mee omgegaan.

Wat ik zeggen wil, bedoelde het goed! We zitten allemaal in hetzelfde kloterige schuitje en als je een ander kan helpen moet je dat ook zeker doen. In meerdere opzichten lijkt dit me daar een zeer geschikt medium voor! [/quote]
 
Jongens,

Ik heb contact gehad met Solid Air om voor hun te komen vliegen. Wat mij tot dusverre verteld is het volgende:
* ik idd de TR zelf moet gaan betalen a €40.000 (idd, veeeeeeeeeeeeel geld voor een TR waar je in de VS $8000 voor betaald.)
* Verder werd mij verteld dat het zou gaan voor 300 a 400 uur per jaar.
* Verder ligt in hun planning dat iedere piloot binnen hun bedrijf een 2e rating haalt om zo 2 kisten van de 4 die ze hebben (Citation cj1, citation bravo, citation VI, en falcon-20) te kunnen vliegen.

Dit zijn de gegevens die ik telefonisch heb doorgekregen. Maandag middag om 1500 uur moet ik op gesprek komen. Wat hier uit zal komen weet ik nog niet, maar het kan nooit kwaad om te informeren ipv achter wat roddels aan te rennen en alles flink op te blazen.

Zodra ik het fijne weet van wat er allemaal precies zal gaan gebeuren als ik het aan (mag) nemen kijk ik wel verder wat ik doe.
 
even een oude koe uit de sloot vissen..

Leeft deze toko nog? draaien ze nog? nog steeds 40k betalen voor 150 uur?

Inderdaad wel crimineel.. Ik heb net weer even de afgelopen 2 pagina's gelezen, en heb het beeld gekregen dat ze je naar de US sturen voor je type??? dan zijn het helemaal boeven, want een citation type kost hier (lees: in de VS) maximaal ongv 10k (USD!)..

FD
 
Yep.

Geef ze ff een belletje ook als je geinteresseerd bent. Hebben volgens mij laatst ook nog een nieuwe Falcon bij hun vloot gevoegd. Wellicht zijn er mogelijkheden, tegen een een zacht prijsje ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan