Even heel iets anders,
De huidige economie gaat deels naar zijn moer op dit moment omdat men met de huidige kostenstructuur niet meer het hoofd boven water kan houden.
Kijk in de telecom waar de lonen de laatste 3-4 jaar gewoon 40-50 %gestegen zijn. En die werkgevers maar iedere keer betalen en eisen van hun werknemers inwilligen.
Waar ik naar toe wil is dat het puur een kwestie van vraag en aanbod is. Zolang er nog mensen zijn
die er voor willen betalen...... so what, je houdt dat toch niet tegen en een Jan C ook niet
(haalde je vroeger ook je pappa erbij als je gepest werd? jongens jullie zijn oud en wijs genoeg om op eigen benen te staan)
Ondanks dat ik geen roker ben, maar wat betalen jullie voor een pakje sigaretten. Is dat dan geen boter op je hoofd hebben.
In krapte/ slechte hoe je ook noemen wilt is investeren juist een must. Ik weet wel als de markt weer aantrekt en je actuele EFIS/ europese ervaring hebt en een goed verhaal, hoe gek het ook klinkt dat je ondanks alles, er alles voor over hebt/ had om je doelen te halen en te behouden, je buiten de andere nodige skills je wel een streepje voor hebt bij aanname.
Overigens, zie die 40.000 Euro ook eens als
Typerating met daarnaast ook nog andere trainingen,zoals MCC, Dangerous goods, decompressie, uniform, circuittraining etc.
Je ook via inkomstenbelsating eea terug kan krijgen, je ook daggeld krijgt.
Met 20.000 euro ben je er niet hoor.
Tja het enige dat een kist in de lucht houdt is nu eenmaal money. (is jullie dat nooit verteld?)
Ik geloof dat er bij Solid in september de derde kist komt, een citation 6.
Ik kan me niet voorstellen dat deze maatschappij
enkel in de lucht gehouden wordt door de co, maar ja als het de business sluitend maakt (ik zou het ook doen, maar geloof niet dat dat de achterliggende gedachte is).
Nee op een of andere manier heb ik wel respect
voor het feit dat zij hun nek uitsteken, contracten aangaan om kisten te leasen, en na een jaar met 3 kisten vliegen.
Vandaag las ik in de krant dat Schiphol gaat investeren in het zakelijke business segment.
Ik hoop van harte dat het hier ook, net zoals in Amerika het een groeimarkt wordt, eindelijk eens een mooie kans om betaald ervaring op te doen en uiteindelijk door te groeien naar de Airliners.
Ik begrijp een hoop frustratie wel hoor, maar ja ik heb ook denk ik ruim 200.000 hfl betaald voor een opleiding IAC, daar kwam ik ook achter dat men Ameriflight maar 15 usd hoefde te betalen, terwijl wij 75 doorbelast kregen.
Als je bijv helemaal selfmade je CPL/IR hier in NL gehaald heb en je koopt bijv een Solid programma erbij, ben je dan niet uiteindelijk net zoveel kwijt?
Het is nog steeds een gegeven dat de prijs nog steeds bepaald wordt door de markt.
Ik hoorde ook dat KLM Exel weer vliegers nodig heeft op de jet, kosten 35.000 euro, salaris 1700 bruto/ maand, duurt ook 2 jaar eer je dat terug hebt verdient. (en dat terwijl ondanks dat ze geen deel uitmaken van de KLM, wel een van hun feederroute's maatschappijen zijn..., waarom
wordt bij KLM EXEL de type-rating niet betaald en een fatsoenlijk salaris geboden, omdat dat niet kan en gaat omdat KLM het niet wil betalen omdat daar de helft partime vliegt en werkt omdat dat zo'n goede werkgever is die dat allemaal toelaat. En wie betaalt dat allemaal indirect, ja juist de co's van KLM EXEL)
Nee laat de boel de boel. Wat als bijv vliegen bij Solid niks kost, alles wordt betaald en er zijn maar 4 stoelen te vergeven. Zou er niet een slimmerd opstaan die zegt, ik heb er wel geld voor over om bij jullie te komen werken/ vliegen?
Doet Easy-jet en Ryan-Air dat niet
Overigens het volgende;
Ik heb mogelijkheden om in Costa-Rica een operatie op te zetten. Vrienden van mij zijn daar een duikschool op de "ecotour" begonnen.
Alles gebeurt daar nu met cessna caravan's (ingehuurd)
Ook naar een afgelegen eiland gaat men nu met een zeiljacht, men wil dat met vliegtuigen gaan doen, Twin-Otter of Caravan op Floaters.
het gaat om 400-500 uur per jaar/ kist, 2 kisten nodig.(dit is de geprognotiseerde behoefte)
Ik reis binnenkort daar naar toe om eea te bekijken, wat mogelijk is etc.
Uiteraard hebben we dan vliegers nodig.
Dus als er mensen zijn die in deze barre tijden
daar willen vliegen, kost en inwoning wordt geregeld/ betaald, training (floaters) etc moet ik nog even bezien wat dat gaat kosten en of er animo is om te betalen (IK HOEF ER NIKS AAN TE WINNEN) , ben je evt duiker en of duikinstructeur, heb je helemaal een streepje voor.(helemaal met seaplane ervaring)
Is natuurlijk wel allemaal grotendeels VFR.
Nogmaals alles staat nog in de kinderschoenen, maar het investeringsklimaat in Costa-Rica is wel gunstig en je wordt geen strobreed in de weg gelegd, sterker nog men moedigt initiatieven aan.
Mail me om je aan te melden,
[email protected]
groet
Rob