Aanname Solid AiR

I_FLY

New member
Aanname Solid AiR

Beste mensen,

Voor wie geinteresseerd is, bij Solid AiR in Eindhoven zoeken ze momenteel first officers voor hun Cessna Citation Jets. Aanname eis is minimaal 400 uur waarvan 100 uur multi engine.

Hoop dat iemand hier iets aan heeft. Succes!!!
 
For €30,000 you can buy a Type Rating on the A320.

If you're going to spend this kind of money this is a better option in my opinion.
 
Ik zie dat dit de eerste post van I FLY is. Zelfs een advertentie in de FLIGHT was ze te duur.Pfffffffffff.
 
Ik heb net gebeld, ze hebben in totaal vier mensen nodig, deze willen ze in september gaan opleiden. Het is inderdaad zo dat je er voor maximaal 150 uur daar kunt vliegen, maar je moet wel je eigen rating betalen (uiteraard).
Dit noemden ze met een mooi woord een stageplaats. Maarja wat kun je doen met die 150 uur ?
 
Wat een schoften! Dit is een typerend voorbeeld van hoe er letterlijk MISBRUIK gemaakt wordt van de werkeloosheidssituatie. Iedereen weet dat je met 150 uur single pilot citation geen kant op kan daarna en toch vragen ze nog effe een schofterige 40 mille zodat ze effe hun eigen zakken kunnen vullen. Ik hoop dat die toko snel failliet gaat.

Cheers!
 
Wat een achterdocht!

Is inderdaad de eerste keer dat ik iets plaats. Logisch, ben net aangemeld en één keer moet de eerste keer zijn.

Heb dit gepost, omdat ik ZELF gesolliciteerd had. Heb echter te weinig uur (200 uur) en ben net klaar met de studie. Zag dit bedrijf, maar had verder niet geïnformeerd (was open sollicitatie).

Kreeg alleen de reactie dat ik te weinig uur had en dacht dat het misschien iets voor iemand anders hier zou kunnen zijn. Als dat al niet meer mag op dit PBB.....beetje jammer. Zal het voortaan voor me zelf houden als ik weer iets tegenkom (zal het volgende keer wel wat beter uitzoeken, oké?).

Groetjes
 
I FLY, ik vind het prima dat je dit soort dingen publiceert, wat een ieder er mee doet is gewoon zijn zaak. Alleen het probleem is dat niemand je "kent" op dit PBB en achterdocht hier wel eens voorkomt. Het is jammer dat dit bedrijf zo'n misbruik maakt van de markt (sorry, I FLY, maar dat is ook mijn mening).

Als iemand er interesse in heeft dan kan dit een waardevolle tip zijn, ik zou zeggen ga door met tippen, alleen kunnen dit soort deals niet echt de goedkeuring krijgen van de meerderheid. Deze deal komt niet ten goede van de piloot maar komt naar mijn mening alleen maar goed uit voor het bedrijf.

I FLY, was er nog een vergoeding voor als je vloog of waren alle kosten voor eigen rekening en zit er nog regelmaat in het aantal uren dat je vliegt?
 
Capt. Kebab, ik weet helaas niet de exacte diepgang van dit bedrijf mbt de aanname. Dacht dat het "gewoon" een bedrijf was dat zakenvluchten uitvoerde, waar ze dus ook zoals het hoort vliegers in dienst hebben. Heb me er verder niet in verdiept, omdat ik de mededeling van ze kreeg dat ik niet geschikt was voor hun operatie.

Verder ben ik zoals eerder vermeld net klaar met de opleiding en zoals iedereen weet is er weinig werk (duh). Toch heb ik er net als velen moeite mee om niet te kunnen vliegen. Ben gaan kijken naar een aantal alternatieven. Één daarvan was het kopen van uren bij een maatschappij. Ik had alleen geen idee waar, hoe en wat het nut cq de gevolgen hiervan zouden zijn. Ik heb dus (voordat ik me hier aanmeldde) hiervoor oa dit PBB gebruikt om er achter te komen wat de ervaringen waren van collegea die hier al meer van wisten. Het bleek dus dat er voor mij hele nuttige topics op dit PBB stonden. Hoewel soms wel heel negatief.

Feit is wel dat je je een duidelijk beeld kan vormen doordat iedereen hier vrij zijn ervaringen en meningen kan uiten waar ik in ieder geval veel aan heb gehad. Ben het er zeker mee eens dat betaalde plaatsen ten koste gaan van het aantal plaatsen dat beschikbaar zou moeten zijn op de arbeidsmarkt. Als ik dus ook geweten had dat dit de voorwaarden van dit bedrijf waren, was ik hier anders mee omgegaan.

Wat ik zeggen wil, bedoelde het goed! We zitten allemaal in hetzelfde kloterige schuitje en als je een ander kan helpen moet je dat ook zeker doen. In meerdere opzichten lijkt dit me daar een zeer geschikt medium voor!
 
I_FLY,

Ik las dat je ook gekeken hebt om als optie je ergens in te kopen. Rossair (gevestigd op Lelystad) biedt ook mogelijkheden om je in te kopen voor een vaste baan. Als ik me niet vergis is er ook al een heel onderwerp hierover gepost. Ik zelf heb het geld niet meer, maar misschien is het voor jou wel een goede optie.
 
Thanx MD11, heb het onderwerp idd gelezen, maar ik zal ze eens bellen om te informeren. Hoewel bij mij het geld ook niet mijn sterkste punt is momenteel. Heb sinds deze week wel een baan in de financiele sector om weer eens wat inkomsten te genereren, maar leuk is anders!

Moet ook nog eens goed nadenken over het inkopen, aangezien hier nog al wat haken en ogen aanzitten. Én het belangrijkste is natuurlijk.....het moet wel toegevoegde waarde hebben!
 
Hallo I_Fly,

Het wordt zeker wel gewaardeerd dat jij tips met eventuele jobmogelijkheden op het PBB zet.
Je moet de reacties dan ook niet zien als kritiek naar jou toe. Niemand heeft wat tegen jou post maar men is een beetje verontwaardigd over het feit dat er weer een bedrijfje uit de grond wordt gestampt die eigenlijk alleen kan bestaan door de cashflow uit de cockpit. Ik zou willen zeggen: "boycotten die tent"
 
Terug
Bovenaan