32 en piloot worden

Soms vraag ik me af: "Hoe doen jullie het om op je (zeg maar 35e) een baan te versieren bij een of andere airliner?".

Tja... het is een kwestie van mazzel hebben.
Ik heb zelf lang rond gelopen net als jij en had het idee dat alles even niet wilde lukken, tot ik opeens de juiste mensen tegen het lijf liep. Ik had er wat "goede contacten" voor nodig, maar kreeg dan uiteindelijk op mijn 36ste mijn eerste (vlieg-) baan. ;)

Voor de rest...? Niet naar Nederland kijken, maar probeer je pijlen op het buitenland te richten. Veel low costs zijn op dit moment enorm aan het aannemen, dus ik denk dat daar je beste kansen liggen.
 
@ Joozd: Schijnt niet helemaal waar te zijn van die 15.000: Er zijn uitzonderingen mogelijk waarin je meer dan dat bedrag af kunt trekken, en de opleiding tot piloot wordt hier met name als voorbeeld genoemd. Andere airworkers kunnen hier misschien meer duidelijkheid over verschaffen.

sorrie dat ik dit oude topic weer omhoog kick, maar ik wil toch even mijn gelijk halen. Let met name op het dikgedrukte gedeelte. Scheelt je dus enige tienduizenden euro's als dertigplusser tov een dertigminner...

De Belastigdienst zegt:

Maximaal aftrekbedrag
U mag maximaal € 15.000 als scholingsuitgaven aftrekken. Er zijn
twee uitzonderingen.

1. Hoger maximum
U mag het maximum verhogen als uw prestatiebeurs in 2006
definitief niet wordt omgezet in een gift. Het maximum verhoogt u met
het bedrag dat u door het niet omzetten van uw prestatiebeurs als
aftrekbare studiekosten mag aftrekken.

2. Geen maximum
Als u in 2006 een studie of opleiding volgt tijdens uw standaardstudieperiode,
dan geldt geen maximaal aftrekbedrag. De standaardstudieperiode
is een periode van maximaal 16 kalenderkwartalen
waarin u uw tijd voornamelijk aan uw studie besteedt. U moet
zodanig veel tijd aan de studie besteden, dat u daarnaast geen
volledige baan kunt hebben. De periode ligt in de jaren tussen uw
achttiende verjaardag en uw dertigste verjaardag.
U kunt zelf bepalen
op welke datum uw standaardstudieperiode ingaat. De periode hoeft
niet aaneengesloten te zijn.
 
Terug
Bovenaan