Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bijvoorbeeld als KLM naar Orlando gaat vliegen (1 nieuwe route), dan zou Air France 2x nieuwe route mogen gaan beginnen (1/3 2/3 productieafspraken). Of nog ongunstiger zou zijn dat Delta een JFK-AMS van KLM gaat afsnoepen omdat KLM ineens een extra atlantische vlucht (Orlando) erbij heeft gekregen die in het afsprakenpakket tussen AFKL en Delta vallen....!
Is het niet zo dat de huidige MP vluchten reeds meetellen met de routes van KLM dan, daar dit een 100% dochter is? Volgens mij zag "parijs" de overname van MP door KLM als productieuitbreiding, neem niet aan dat ze dat nog een keer zo zien.
Zal wel lekkere discussies zijn op het vnv-forum.
Mijn inschatting is dat de toonzetting is: "ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke".
KLM CO en COCO bang voor de doorstroming en zullen wel willen dat de MP collega's op de rechterstoel van de embraer moeten beginnen.
MP piloten zullen een horizontale instroming willen.
Ik wens het VNV bestuur alle wijsheid en succes toe met het bereiken van een compromis volgens al het beroemde Hollandse poldermodel.
Er zal door een ieder water bij de wijn moeten worden gedaan.........
Een mooie quote van VNV Forum:
"De KLM-vlieger moet er niet beter van willen worden ten koste van de MP-vlieger.
De MP-vlieger moet er niet beter van willen worden ten koste van de KLM-vlieger."
Een goede insteek, echter naarmate 1-11-11 nadert zal dit steeds lastiger worden.
Het meederendeel zal hun eigen belang behartigen.
Groet
Mooie uitspraak en helemaal eens!
Uiteindelijk spreekt iedereen alleen uit eigenbelang en eigen portomonnaie en status......
VNV kan nu laten zien dat zij belangen behartigen op een faire manier voor alle leden en dat er geen onderscheid is tussen airline groeperingen.
By the way, een uitspraak dat werkgelegenheid geen prio in deze discussie, vind ik zachtjes gezegd niet respectvol naar MP collega's. Als ik MP b767 vlieger en VNV-lid was, dan zou ik (en dat kan niet) naar een andere vakbond lopen.
Purno, mijn inschatting is dat jij een KLM CO bent (sorry als ik het mis heb). Laat even je eigen belang varen en beeld je in dat je een MP b767 vlieger bent die niet omgeschold wordt naar de B747. Wat zouden dan je gedachtens zijn inzake dit onderwerp?
"Er is al 200 miljoen euro vanuit de KLM geinvesteerd om faillissement te voorkomen. Daarnaast komt het verlies van MP al bijna 2 jaar op de rekening van de KLM. Men had ook kunnen kiezen om met nieuwe kisten zonder MP uit te breiden, dit was veel gunstiger geweest voor de KLM vlieger. "
Dit was destijds niet wenselijk, aangezien AF/KL geïnteresseerd is in de vrachtpoot met bijbehorende routes/netwerk. Hier ligt namelijk veel geld.
Voor wat betreft MCO, deze naar AF, en KLM beginnen met MIA
Vergeet ook niet dat de laatste paar jaren er door MP al bestemminge geofferd zijn ten gunste van de KLM/AF of andere Skyteam partners.
En wat nou als KLM de capaciteit uitbreid door de overname van MP? De A330 divisie met opeens 3 ongeplande kisten (boven de huidige 10+2 on order) erbij. Moeten die plaatsen die dat oplevert allemaal eerst ten gunste komen van de KLM vliegers?
ArkeFly lacht zich suf. Logisch dat ze geen bezwaar maakten. Thomas Cook en anderen shoppen nu bij hun.. Alleen de capaceit is wat beperkt.
Er zal door een ieder water bij de wijn moeten worden gedaan.........
"Ik hoop dat we dit probleem kunnen oplossen door Martinair-piloten te laten vliegen op de vier vrachttoestellen van de KLM. De KLM-piloten die nu de vracht doen, kunnen dan op de nieuwe KLM-bestemmingen gaan meedraaien", stelt Evert van Zwol, voorzitter van de pilotenbond VNV voor.