B767-300ER
New member
Die productie zat er al bij, anders had MP makkelijk de 4x BCF zelf kunnen opereren.
Geen zorgen dus....
Geen zorgen dus....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als die er NIET bij zat, waarom mag MP dan niet gewoon de 4x BCF ook zelf opereren? Of sla ik de plank weer eens volledig mis?uh, 767-300er. die zat er nog niet bij. en een herverdeling van de taart is dan ook nog steeds een aandachtspunt
Als die er NIET bij zat, waarom mag MP dan niet gewoon de 4x BCF ook zelf opereren? Of sla ik de plank weer eens volledig mis?
Ik kan alle KLMers van harte een deal aanraden waarin ook de MACer zich terug kan vinden zodat ze straks schouder aan schouder kunnen staan als Napoleon komt....
En Napoleon kan eerder komen als dat men verwacht....Ik kan alle KLMers van harte een deal aanraden waarin ook de MACer zich terug kan vinden zodat ze straks schouder aan schouder kunnen staan als Napoleon komt....
als niet vlieger of in de luchtvaart werkt moet ik zeggen dat ik deze discussie behoorlijk ziek vind.
mp is al jaren 50% van klm en klm heeft al jaren de touwtjes in handen. keuzes voor strategie komen van klm en daarmee ook de resultaten. als mp nog van schroder was geweest als zelfstandige onderneming was er heel anders gewerkt. ook in passage kan je geld verdienen.. anders zou bijvoorbeeld arkefly of airberlin e.d. niet bestaan. maar dat mocht letterlijk niet.
mp kan veel meer vracht vliegen maar mag niet uitbreiden van af omdat daar nog overcapaciteit is.
maw klm .. en ook af want dat is immers 1 bedrijf zijn verantwoordelijk voor het hele proces en dus ook voor de mensen. dit weet klm ook want ze nemen alles wat overtollig is over met vol behoud van salaris.. alleen wordt je junior purser of coco.. En een bevriezing van salarais totdat je klm salaris bestaande uit sak dienstijd en functiehoger wordt.
om t mooier te maken. zoals t eruit ziet mag vanaf 2014 een klmer ook op mp functies bieden maar blijft hij in de klm senioriteitslijst staan..... ???
dat is bullshit.
klm hoort senioriteit ook over tenemen .. desnoods met 75% omdat 3/4 van de routes over zijn gegaan. als collega .. ook als je onder in de semioriteit staat moet je dit accpteren. het feit dat mensen alleen maar aan zichzelf denken is associaal en egoiistisch.
wat als je zelf bij mp zat ?
het hele denk patroon komt nstuurlijk voort uit het systeem. in het normale bedrijfsleven was dit geen probleem geweest of had iedereen ... dus ook de klm er opnieuw op zijn haar functie moeten solliciteren.
"Je bent niet goed wijs" durf jij te stellen 642. Stel ik hetzelfde, "je bent niet goed wijs" 642.
De keuze van de ex MP' er was inderdaad hun keuze. Of dit een verstandige, verstandig=bang, keuze was maak JIJ en IK niet uit maar het individu net zoals JIJ je keuzes hebt gemaakt in het leven. Over dat inleveren zou ik maar eens goed navraag plegen want die zak geld die ze meegekregen hebben laat jij gemakshalve maar buiten beschouwing.
.
"Je bent niet goed wijs" durf jij te stellen 642. Stel ik hetzelfde, "je bent niet goed wijs" 642.
De keuze van de ex MP' er was inderdaad hun keuze. Of dit een verstandige, verstandig=bang, keuze was maak JIJ en IK niet uit maar het individu net zoals JIJ je keuzes hebt gemaakt in het leven. Over dat inleveren zou ik maar eens goed navraag plegen want die zak geld die ze meegekregen hebben laat jij gemakshalve maar buiten beschouwing.
Overigens was het mijn keuze om bij MP te gaan vliegen en heb ik nooit bij de KLM gesolliciteerd. Het was niet mijn keuze om overgenomen te worden door de KLM net zoals jij niet die keuze hebt gemaakt. Het wordt simpelweg niet aan ons gevraagd maar opgelegd, that's life. Het is dus niet de keuze van de MP vlieger om senioriteit en zijn functie in te leveren en daar vechten ze voor net zoals jij en je juniore Bassies zouden doen.
Mocht er een rechtzaak komen, ja ook jullie kunnen de zaak daarin forceren, en de RECHTERLIJKE macht bepaald dat het een OVO is, dan gaan wij allemaal gewoon op het plekje zitten waar we horen en al jaren zitten. Plekjes waar alle Bassies hier menen recht op te hebben met coco en/of "bromfiets" ervaring.
Hou maar op over de zin van het overnemen door de KLM, it's a fact. We kunnen hier speculeren over het waarom want passage ging slecht etc. Misschien wilde de KLM wel niet dat een failliet, wat sommige menen te moeten denken, MPH zou worden doorgestart door een derde veel grotere partij. Al is/was het maar om een directe concurrent in de eigen achtertuin toe te laten. Denk aan Emirates/Singapore of Lufthansa.
Wacht eerst de inhoud van het gehele protocol eens af voordat je over de inhoud begint te blaten. Op het MP forum, zowel intern als VNV, is het rustig dit in tegenstelling tot het KLM forum daar rollen de KLM'ers over elkaar heen zonder dat iemand de inhoud kent. Een enkele MP'er neemt deel hoofdzakelijk KLM'ers. Just wait and see, enjoy your emergency !!!!!!!!!!!!!!
Bier.
als ik dit zo lees krijg ik de indruk dat de gang naar de rechter al is ingezet ( zeker al bij cabine). is het dan een gekke gedachte om dit gelijk maar te laten plaats vinden???
mag de rechter beslissen. (kunnen we misschien ook gelijk afdwingen om op de franse lijst te komen......haha)
indien de mac jongens gelijk krijgen komen ze op de lijst. dan is het aan de KLM om wat reparatie werk te doen bij de KLM gelederen...en niet deze overname debacle te laten betalen door ons!!
wat er nu in het voorstel ligt; 25% regel en de functie pay moet volgens mij niet eens in de mac discussie worden gevoerd. en weggeven is weggegeven. m.a.w.
stel dat de ledenraad accoord gaat met dit en daarna is er een uitspraak van de rechter in het voordeel van de mac vliegers. zijn wij dan ook nog eens die 25% regel en pensioen kwijt. of zie ik dat dan heeeel negatief.
misschien moet er eerst maar eens via de rechter worden uitgesproken wat het nu eigenlijk gaat worden voordat wij als klm-ers zomaar afspraken gaan maken waar we misschien over een jaar spijt van krijgen....(judas)
Helemaal mee eens. Bij de cabine gaat het idd nu net zo.