Boss du Manche
New member
@ EHAM:
Klok en klepel............
Klok en klepel............
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zouden wij als KLMers/ledenraad water bij de wijn moeten doen als de MP ledenraad een juridisch paralel traject ingaat buiten de VNV om met de stichting Algemeen Vlieger Belang.
We moeten er toch echt samen als KLM-, MP ledenraad en VNV bestuur uit komen. Deze stichting schaadt alleenmaar het onderlinge vertrouwen.
Zoals een KLMer afgelopen dinsdag tijdens de infosessie al zei: "Hef eerst die stichting maar eens op daarna praten we verder"....
Zolang deze stichting bestaat en bereid is tot het uiterste te gaan om ten kosten van de KLM vliegers er het maximale uit te halen ben ik zeker niet bereid om over een "gulden middenweg" te praten. Waarom moet ik deze collega's iets "gunnen" als zij over mijn rug uit zijn op horizontale instroom met behoud van functie wat resulteerd in stagnatie voor honderden KLMers. Boventalligheid bij MP is niet het probleem van de KLM vlieger.....
Kan een MP collega mij uitleggen wat onacceptabel is aan een eerlijke uitruil waarbij alle MP vliegers die niet boventallig zijn hun functie behouden en de boventallige vliegers ( waaronder de oprichters van deze stichting ) met behoud van salaris in een lagere functie gedetacheerd worden totdat er weer vraag is bij MP? Is dit niet eerlijk?!
Misschien moet wij als KLMers zolang deze stichting bestaat ook maar eens wat hoger inzetten om onze loopbaan en vooral ons pensioen te beschermen. Want deze MP stichting onderzoekt ook de mogelijkheden om aanspraak te kunnen maken op onze hoge dekkingsgraad van ons pensioen om daarmee het eigen pensioentekort van 250 miljoen te kunnen vullen... (bron:vnv )
Het allerergste vind ik nog dat KLM collega's die op een scherpe manier hun mening op het VNV forum verwoorden dreigmails ontvangen. Hoe kinderachtig kan het worden...
He dat is grappig. Zit dat verhaal net op het VNV forum te lezen maar diegene
die dit beweerde heeft zelf gevraagd of dat verhaal verwijderd kan worden
omdat er niet zo veel van blijkt te kloppen.
En jongens, geloof nou niet alles wat de VNV beweerd. Zelf nadenken we
ddailtijd beter
Hey Purno maister
Ik bergrijp je sentiment maar, de oprichting van de de ALV(of hoe het ook mag heten) zou geen invloed mogen hebben op de uiteindelijke
'invoeging" dus maw, de oprichting van dit clubje zou geen verschil moeten maken op het uiteindelijke resultaat.
Dit gezegd hebbende begrijp ik niet helemaal je uitspraak mbt overtollige vliegers die in een lagere funktie worden gedetacheerd tot er weer vraag is bij MAC!!
Niks daarvan, overtollige vliegers komen onderaan de lijst!!!! Zie je het al voor je, een vlieger die geen baan mee neemt, komt wel eerder in aanmerking op een WB positie dan een gelijkwdaardig vlieger bij de KLM!!!
No f@cking way!!
laat ik even de eerste zijn dat ik denk dat de ex MAC collega's moeten worden aangenomen bij HV op DOH en dus meteen Cpt 737 moeten worden, immers, zij nemen WB posities mee!! nogmaals, ik doe het in mijn broek!!
Nee Schuiltje,JIJ bent lekker bezig. Aangezien sommigen zaken van het VNV forum posten "mag" ik dat ook.
Voor de neutrale lezer hieronder een copy/paste wat bovenstaande schrijver oa post op het VNV forum.
Ik wil niet dat er ook maar één MAC vlieger in mijn vaarwater gaat zitten om mijn carrière bij KLM nog meer te vertragen dan dat het nu al doet door deze crisis (begin het een irritant woord te vinden).
Ik heb ooit de keuze gehad om bij KLM te gaan solliciteren en dat hebben jullie ook gehad, dat je het niet gedaan hebt is een keuze, dat je er niet door bent gekomen is weer die pech waarover ik het zojuist had.
Als MAC vliegers bij KLM zouden komen te vliegen, verstoort dat de hele doorstroom. Het maakt niet uit of de sen.lijst dan wel of niet wordt samengevoegd.
Nog één van dezelfde Schuiltje,
Dat je niet begrijpt of wilt begrijpen wat er speelt onder de KLM vliegers lager op de senioriteitslijst is hypocriet, voor collega's als jij schaam ik me weer, doen alsof ze de lieve heer zelf zijn...en dat kan niet want zoals je al afvroeg ben ik dat al.
Ga zo door, krijg jij de vijfde streep vanzelf!
Asociale instelling? Nee hoor, realiteit en sociaal naar de ongeboren KLM'er toe.
Iets wat GEEN KLM'er tot nu heeft voorgesteld! Oh ja Flyburg?
Stop nu maar eens met dat geschreeuw over horizontale instroming, is helemaal niet aan de orde. Althans voor de meesten niet. Alleen borging van werkgelegenheid voor nu maar vooral in de toekomst.
Het woord is weer aan de juniore KLM vlieger.