Zwitserland

Roemeens toestel maakt succesvolle buiklanding

Een Roemeens vliegtuig van het type Saab-2000 heeft zaterdag een buiklanding moeten maken. Het toestel van de maatschappij Carpat Air was onderweg van de Moldavische hoofdstad Chisinau naar het Roemeens Timisoara met 47 passagiers en vier bemanningsleden aan boord.


De autoriteiten in Timisoara berichtten dat ondanks herhaalde pogingen het landingsgestel bleef weigeren. De verkeerstoren droeg daarom de piloten op de brandstof op te maken en een buiklanding te proberen. De landingsbaan werd met een speciaal soort schuim bedekt terwijl het toestel meer dan een uur rondcirkelde. De buiklanding verliep vervolgens naar wens.


Saab zweidoezikgggggggggggg
 
Bij dit bericht moest ik aan dit topic terugdenken:

De voormalige Zwitserse luchtvaartmaatschappij Swissair is verantwoordelijk voor het faillissement van het Belgische Sabena in 2001. Het hof van beroep in Brussel heeft dat donderdag bepaald in een zaak die door de curator van Sabena en de Belgische staat was aangespannen. De curator van Sabena krijgt een voorlopige schadevergoeding van 18,3 miljoen euro, meldt de VRT.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=37789
 
Net weer dit topic door gelezen, omdat ik laatst op pad was met een ex-homie, en wat heb ik weer gelachen! Kom op jongens, haal weer eens wat mooie verhalen naar boven!
 
I'll do the fighting

I'll do the fighting

12-09-2001 Bern

If we are being attacked by them terrorist, you fly and I do the fighting. Uhhh, sorry Captain, but uhh, you are 1m70, and the captain (and your belt straps around your belly instead of your waste, have a mobilephone on your belt). You think that's a good idea?? Yessss, it is, because I learned fighting in the Swissss Aaarmyyy. (Imagine Armin K..gli in a military uniform doing kungfu)

Best day ever
 
Back
Top