Zielig !

PA - 28:

"Goed initiatief. Voer je het ook uit?"

Ja, dat zal ik zeker doen als ik iets dergelijks tegenkom. De essentie is dat niet een persoon een reactie moet sturen, maar dat wij dat en masse dienen te doen. Als je ziet hoeveel invloed een klein groepje " milieuterroristen" in onze samenleveing hebben, dan denk ik zeker dat er goede mogelijkheden zijn. Je moet naar hun tactiek kijken: Een kleine fanatieke groep die uiteindelijk onevenredig veel invloed heeft met als middel: doordrammen. Als je je boodschap maar vaak genoeg herhaalt, waar of niet waar, gaan mensen je uiteindelijk geloven. Op dat moment krijg je de gewenste invloed. Ik denk dat de vliegers in Nederland een goed tegenwicht kunnen bieden. Voorwaarde is wel: Elke ervaring bij de politiek/ pers onder de aandacht brengen, niet alleen door 1 persoon, maar door meerdere individuen. Anders ben je kansloos. Het bulletinboard is een prima middel om elkaar op de hoogte te stellen van dergelijke situaties. En dan moeten wij, naast organisaties als AOPA, PNL e.d. een sterk front vormen. Hoe meer meldingen, hoe meer aandacht, hoe meer invloed. Dat is mijn punt.

Groet,

Flyingviking
 
Ja, dat is helder! Echter - begrijp met niet verkeerd - je moet wel zeker ervan zijn dat iets wel/niet gebeurt is!

Woordvoerder RB van vliegveld Beek zegt te hebben gegrepen dat de verkeerstoren akkoord was.

Dit klinkt bij mij ook een beetje vaag.................
 
PA-28,

Ja, dat is inderdaad een beetje vaag. Ik kan mij echter voorstellen dat hij dat bewust doet omdat zijn woorden gericht zijn op mensen die doorgaans geen verstand van vliegen hebben. In hun optiek is de verkeersleider de persoon die alles leidt. Zo gezien begrijp ik dat wel. Voor mij als vlieger is het inderdaad een beetje vaag.....

Groet,

Flyingviking
 
In de rechtspraak in Nederland wordt een opmerking of eis van een belangengroepje altijd afgewezen. Want een groepje is geen belanghebbende.

Dus de Luchtvaartinspectie had dit ook zo af kunnen ronden...

Als ze nou is gewoon met een naam van een persoon een klacht indienen, dan kunnen we die spammen.

Ik zeg kunnen, want ik roep natuurlijk niet op tot burgelijke ongehoorzaamheid, of het droppen van deficatie tijdens stijle bochten....

S.
 
Na een uitvoerig en objectief onderzoek heeft het onpartijdige bureau klachtenverkeer het volgende geconcludeerd:

Vliegtuigen lozen uitwerpselen boven Maastricht


Vliegtuigen blijken inderdaad uitwerpselen te lozen boven de wijk Scharn in Maastricht.

Bewoners zeggen dat zij al jaren last hebben van poep en urine uit vliegtuigen. Onderzoek van het klachtenbureau luchtverkeer heeft uitgewezen dat de verhalen van de bewoners kloppen. Het is niet duidelijk welke luchtvaartmaatschappijen zich schuldig maken aan de lozingen. Ook is het niet duidelijk of de vliegtuigen vanaf de luchthaven zijn gestart. Onderzoek door de Inspectie Verkeer en Waterstaat moet dat duidelijk maken.

Kijk op www.l1.nl en luister naar de streams, dan hoor je dat de bewoners met vebazende feiten en conclusies komen...

:mad: :mad: :mad:

Edit: Ik heb net de nieuwsuitzending gezien en die g#eiten#uker van het klachtenbureau luchtverkeer beweert dat het onwaarschlijnlijk is dat de uitwerpselen van vogels zijn. Nee vliegtuigen die stelselmatig boven precies dezelfde straat hun toilet legen om de turnarround time te verkorten is natuurlijk veel aannemelijker...

Ik stel voor dat WIJ eens gaan klagen:

Stichting Klachtentelefoon Luchthaven Maastricht: 043 - 3652020
 
Last edited:
peut[/i] Vliegtuigen uitgerust met toiletten kunnen simpelweg onderweg niet zomaar even een schuif opentrekken om de fecaliën overboord te gooien.[/QUOTE] [QUOTE][i]Originally posted by RTO said:
Volgens bureau klachtenverkeer:
Vliegtuigen blijken inderdaad uitwerpselen te lozen boven de wijk Scharn in Maastricht.

Gewoon voor mij als leek:
Is het nu theoretisch wel of niet mogelijk om de toiletten in de lucht te legen, dus zit er in de Boeings, Airbussen, etc. een knopje om de sluizen van binnenuit te openen tijdens de vlucht?
 
Was dat maar waar!!!!!!!!!!!!!!!

Soms hebben we een probleem met overvolle tanks (toilet), zou super zijn als we die ergens een beetje konden legen heheh..

Maar nee niet mogelijk (tenminste op het toestel dat ik vlieg)

Groeten Steef
 
Colaatje said:
Gewoon voor mij als leek:
Is het nu theoretisch wel of niet mogelijk om de toiletten in de lucht te legen, dus zit er in de Boeings, Airbussen, etc. een knopje om de sluizen van binnenuit te openen tijdens de vlucht?

volgens mij is het niet moegelijkom tijdens de vlucht je toilettanks te legen...

tenzij je er nog een toiletservice wagen er aan hebt hangen... :grijns:
 
EL Stevo said:
Was dat maar waar!!!!!!!!!!!!!!!

Soms hebben we een probleem met overvolle tanks (toilet), zou super zijn als we die ergens een beetje konden legen heheh..


Groeten Steef


Overvolle tanks op een B767????
Dan zijn ze voor de vlucht wat vergeten!:grijns:
 
Eind 2002 zijn de toilet leidingen van een KLM toestel verstopt geraakt en... de "schade" (stank) was zo groot dat het toestel is leeg uit Curacao naar Nederland teruggevlogen.
Ja man, shit does cost money!!!
Het is wel zo dat als je een blauwe "rook" ziet, dan betekent dat de uitlaatklep is aan het lekken.

Arme schoonmakers...

Gr. Eduardo
 
Heren,
Tja als het over poep en plas gaat wordt ik weer wakker !

Het is niet mogelijk om bij welke kist dan ook het toilet te lozen tijdens de vlucht. Dit weet ik door 8 jaar ervaring in het vliegtuig onderhoud. Wat wel eens gebeurt is dat de kleppen voor het legen en weer vullen lekken, in het geval van de wat ouderwetse chemische toiletten wordt de kist dan voorzien van wat blauwe strepen (door het lekken tidens de vlucht).
Als een toilet geleegd moet worden moet er eerst een buiten klep geopend worden (kan alleen op de grond) vervolgens de slang van de strontkar aangesloten, daarna kan er bij desbetreffende klep aan een T-handle getrokken worden waarna er in het reservoir van het toilet zelf een klep geopend wordt waardoor de inhoud naar de afvoerslang kan stromen.

Dit alles vereist handelingen van buitenaf, het is dus totale onzin dat er urine en feacalien over maastricht geloosd zijn, tenzij iemand in het handenwasbasin heeft staan pinkelen want dat gaat wel overboord !

Ikzelf heb daar boven zwitserland nog wel eens zin in maar weet me nog steeds te beheersen. Dit echter terzijde.

GR MW
 
Gisteren was het zelfs een item op het jeugdjournaal.....

Het is toch wat met journalisten, die van alles ropen (en uitzenden) zonder eerst de feiten te checken... :confused:

Er werd doodleuk verteld dat het 'inderdaad' van vliegtuigen afkomstig is en dat een 'expert' het onderzocht zou hebben. Waarop alleen een paar bewoners aan het woord werden gelaten, nooit een expert gezien. Maar er is hoop, het IVW gaat zich er eindelijk mee bemoeien, er komt een officieel onderzoek... :D

how low can u go?
 
Editie NL had het er ook over. Daar werd verteld dat een piloot helemaal geen knop heeft om de tanks van het toilet te legen (wel aardig van ze om dat even duidelijk te maken) maar dat het in het verleden wel vaker is voorgekomen bij oudere vliegtuig types dat de tanks lek waren.

Ik vind trouwens wel dat de gemeente of een andere instantie de buurtbewoners duidelijk moet maken dat piloten echt niet boven een stad fijntjes hun toilet tanks gaan legen, ten eerste omdat het beschaafde mensen zijn(daar gaan we van uit in ieder geval) en ten tweede omdat ze dit simpelweg niet kunnen.
 
Het wordt steeds mooier! Die gekke limbo's hebben heel nederland aangestoken!

Klachten over urine uit vliegtuigen ook uit omgeving Schiphol

Heel Nederland lijkt in de ban van het plasincident van de Albertusstraat in Maastricht.

Landelijk besteden radio, tv en geschreven pers aandacht aan het opmerkelijke feit. Maar door die aandacht lijkt nu duidelijk te worden dat de overlast van urine uit vliegtuigen niet beperkt blijft tot die ene straat. Ook elders in Limburg regent het urineklachten. En ook in andere delen van Nederland komen soortegelijke klachten binnen, bijvoorbeeld in de buurt van Schiphol en Luchtthaven Rotterdam.
 
Back
Top