Zielig !

Tailgunner Joe

New member
Onderzoek naar klacht over vliegshow Beek Sittard -

De Luchtvaartinspectie onderzoekt of er afgelopen weekeinde toestemming was voor het stuntvliegen tijdens de open dag van de Aeroclub Zuid-Limburg.

De Duitse piloot Jürgen Kraus maakte een aantal loopings met zijn zestig jaar oude Harvard en scheerde met het éénmotorige toestel laag over de landingsbaan. De Vereniging Geen Uitbreiding Vliegveld Beek (VGUVB) diende eergisteren een officiële klacht in.

De Aeroclub Zuid-Limburg had de luchtshow georganiseerd. Met de luchthaven en de inspectie was afgesproken dat stuntvlieger Kraus enkele luchtcapriolen zou uithalen. Niet duidelijk is of ook de vereiste toestemming door de luchtverkeersbeveiliging was afgegeven, zegt een woordvoerder van de inspectie. Woordvoerder Roland Becx van vliegveld Beek zegt te hebben begrepen dat de verkeerstoren akkoord was.
 
Wat een stelletje ze**erds. Bovendien, kan een vereniging 'Geen Uitbreiding Vliegveld' wel een officiele klacht over zoiets dergelijks indienen? Dit 'stuntvliegen' heeft toch niks met uitbreiding te maken. Dan kan de lokale kantklosvereniging dit net zo goed doen!
 
ik was erbij, het zag er allemaal netjes uit, alhoewel hij af en toe wel richting publiek vloog; maar eh.... dit kan je in NL gewoon weer verwachten, inderdaad erg zielig allemaal weer, zeker als een paar stumperds weer zonodig een klacht moeten indienen
 
Tja iedereen kan natuurlijk een klacht indienen, maar geeft wel weer de klep klepzeiker mentaliteit aan die er in Nederland heerst. Overal en over alles moet geklaagd kunnen worden. Het ergste is dat de betreffende instanties deze mensen nog steeds serieus nemen, met als gevolg dat een bedrijfstak in de knel komt.
 
Op 4 uurtjes vliegen gaat een paar duizend jaar beschaving door de plee in de vorm van een stelletje koppensnellers die een nieuwe dimensie aan het begrip "extremistisch" geven..Om maar even iets te noemen waar ik mij redelijk druk om kan maken.

En dan zijn er mensen die zich druk maken om een showtje van een sportvliegclubje..
Of de afmetingen van een jeep in de binnenstad van Nijmegen..

Wat een bekrompen ruk-land is dit toch, vreselijk.

Als iemand met 2 Kg dope in z'n hol aangehouden wordt op SPL, wordt die persoon vriendelijk verzocht het land weer te verlaten. En als de 744 over de 36L rolt met die kansloze junk aan boord, bestemming Curacou, staat daar een nerd midden in een weiland tussen de koeieschijt (en verder echt niets) met een richt microfoon de decibellen te meten.....

Ik hou op,

Mvg
Vne-J

:mad:
 
Last edited:
Vne- junkie said:
Op 4 uurtjes vliegen gaat een paar duizend jaar beschaving door de plee in de vorm van een stelletje koppensnellers die een nieuwe dementie aan het begrip "extremistisch" geven..Om maar even iets te noemen waar ik mij redelijk druk om kan maken.

En dan zijn er mensen die zich druk maken om een showtje van een sportvliegclubje..
Of de afmetingen van een jeep in de binnenstad van Nijmegen..

Wat een bekrompen ruk-land is dit toch, vreselijk.

Als iemand met 2 Kg dope in z'n hol aangehouden wordt op SPL, wordt die persoon vriendelijk verzocht het land weer te verlaten. En als de 744 over de 36L rolt met die kansloze junk aan boord, bestemming Curacou, staat daar een nerd midden in een weiland tussen de koeieschijt (en verder echt niets) met een richt microfoon de decibellen te meten.....

Ik hou op,

Mvg
Vne-J

:mad:

Prachtig,
als iemand in Amsterdam zijn huis uit geterroriseerd wordt hoor je ze niet, maar bij het auto'tje pesten staan ze vooraan.

Ik wordt ook doodmoe van dat eeuwige gezeik in Nederland
 
Bovenstaande is echt van de ratten besnuffeld, ik bedoel niet het idee om groen links ermee te bekogelen maar om te veronderstellen dat deze afkomstig zou zijn van vliegtuigen.
Bij GL halen ze alles aan om vervolgens met de beschuldigende vinger in de richting van de luchtvaartwereld te wijzen.

Laten ze nou de ECHTE geluidsoverlast, gezondheids -en milieuverpestende oorzaak eens van fatsoenlijke geluidsdemper voorzien.
Niet de aangename ruikende jetfuel 22k en meer thrust producerende fluisterstille stofzuigers van de luchtvaart, maar de oorverdovende snerpende, naar ordinaire mengsmering stinkende en de tot op 1,5 m hoogte luchtvervuilende en kankerverwekkende brommers :mad: :eek!: :wegkwijt:
 
Op de website is het mogelijk om berichten te sturen naar GL-Maastricht. Heb Carla Luja, fractiemedewerkster via deze link een berichtje gestuurd.

http://137.120.119.30/glmh/index.php?option=com_contact&Itemid=3&contact_id=2
==================================================

"Geachte mevrouw Luja,

Met verbazing heb ik gelezen over de vragen die door Groen Links aan het college van B&W zijn gesteld met betrekking tot het eventuele lozen van fecaliën in de tuinen van Scharn-Noord.

Vliegtuigen uitgerust met toiletten kunnen simpelweg onderweg niet zomaar even een schuif opentrekken om de fecaliën overboord te gooien. Wat er door de passagiers tijdens het bezoekje aan het toilet wordt gedeponeerd wordt keurig opgevangen in een daarvoor bestemd reservoir. Dit reservoir wordt na de landing op het platform door bevoegd grondpersoneel geleegd. En wat daarbij komt, het enige geval van "fecaliën dumpen" door vliegtuigen zou zich in Scharn-Noord hebben voorgedaan. Terwijl er, ja ik weet het, héél vreselijk, over heel Nederland, ja zelfs over de hele wereld wordt gevlogen.
Of denkt u misschien dat er een sportvlieger al cirkelend in zijn kleine en ozo vervuilend stinkvliegtuigje zijn hoopje, omdat hij het niet langer kon ophouden, zomaar uit het raampje gekieperd heeft ? U moet het me eens zijn, de kans dat dit gebeurd is is vrij klein. Ik bedoel wie gaat er nou in godsnaam met ontlasting gooien? Behalve dan een paar getroubleerde individuen die een paar jaar geleden, taarten gevuld met ontlasting naar een zekere politicus hebben gegooid. Maar ja, deze mensen zijn op z'n minst gezegd, geneigd om zich bij denkbeelden van uw partij en aanhang aan te sluiten dus die zullen wel niet vliegen (tenminste, dat zeggen ze).

Volgens mij is er wat er in Scharn-Noord is gebeurd een typische kwajongensstreek. Dit heeft u met uw fractie zelf ook wel geweten, maar u heeft, doordat er waarschijnlijk één iemand opperde : "dat zouden weleens die nare vliegtuigen geweest kunnen zijn" uw kans schoon gezien om die vreselijke luchtvaart weer eens in een kwaad daglicht te stellen.

Ik ben zeer benieuwd naar uw antwoord op mijn (grote)boodschap.


Vriendelijke groet,

Peut

==============================================

Ik weet het, het zal wel niet veel uithalen maar het lucht in ieder geval een beetje op.

Moet nodig een drukje doen trouwens :D
 
Goeie aktie Peut! Met name die opmerking over het gooien van taarten naar een zekere politicus! :(

Spammen die lui! Alleen ben ik bang dat je dit soort hard core neo-communisten niet met een emailtje op andere gedachten kunt brengen.

"All animals are equal, but some animals are more equal than others."
 
Ik bedoel wie gaat er nou in godsnaam met ontlasting gooien? Behalve dan een paar getroubleerde individuen die een paar jaar geleden, taarten gevuld met ontlasting naar een zekere politicus hebben gegooid. Maar ja, deze mensen zijn op z'n minst gezegd, geneigd om zich bij denkbeelden van uw partij en aanhang aan te sluiten dus die zullen wel niet vliegen (tenminste, dat zeggen ze).

Goed man!!
 
Eigenlijk zouden alle velden in Nederland het voorbeeld van Rotterdam airport moeten volgen. Ze hadden aan al het personeel op de luchthaven foto's gegeven met daarop de gezichten van enkele groen links leden en de opdracht deze mensen niet mee te laten vliegen.

Ik vond het een geslaagd idee want het is natuurlijk belachelijk dat ze het vliegveld minder lang open willen hebben, en dan toch lekker meevliegen:mad: .

Het moet maar s een keer afgelopen zijn met dat hypocriete gel*l van die groene gasten.
 
Wie geeft er toe.......?

Wie geeft er toe.......?

Oke wie geeft er toe..............


Wie kan er tijdens het maken van een steile bocht gelijktijdig uit het raampje van een Cessna 172 schijten???????????? :eek:


Dan vergt wel een stuurmanskunst......!!!!!!
 
Ik kon het niet laten hoor, maar ik heb haar ook maar eventjes 'opgeroepen'. Dit heeft ze van me ontvangen.

Beste Mevrouw Luja,

Wilt u, als u nog een keer in de pen klimt voor zoiets onbenulligs, u eerst eens op de hoogte stellen van waar u het over heeft? U gaat er in uw brief kennelijk zomaar van uit dat vliegtuigen dingen naar beneden gooien. U had eenvoudig kunnen leren dat dit onzin is. Als u maar eventjes de moeite had genomen dit aan iemand te vragen die bekend is met vliegen en vliegtuigen.
Het siert u allerminst! Of zijn uw woorden ingegeven door uw afschuw van alles wat met vliegtuigen te maken heeft? Ik denk het laatste.
Enne.....ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik mag er toch van uitgaan dat u NOOIT in het vliegtuig stapt...of vergis ik me nu?
Is het niet uw gewaardeerde GL collega uit de fractie in de 2e kamer die na al haar geroep tegen 'dikke' auto's ZELF in zo'n ding blijkt te rijden?
Ook de heer Rosenmuller, u wel bekend (en mij ook, hij woont praktisch bij mij om de hoek) maakt gretig gebruik van vliegtuigen, woont riant en toch zet(te) hij zich af tegen wat jullie 'rijke stinkerds' noemen.
Ik bedoel maar: jullie geloofwaardigheid is tot een zielig minimum geslonken!

Vriendelijke groet,
René Veldhuizen
(Zelf regelmatig aan de stuurknuppel, erg hè?)
 
taildragger said:

Enne.....ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik mag er toch van uitgaan dat u NOOIT in het vliegtuig stapt...of vergis ik me nu?


Is het niet uw gewaardeerde GL collega uit de fractie in de 2e kamer die na al haar geroep tegen 'dikke' auto's ZELF in zo'n ding blijkt te rijden?


Ook de heer Rosenmuller, u wel bekend (en mij ook, hij woont praktisch bij mij om de hoek) maakt gretig gebruik van vliegtuigen, woont riant en toch zet(te) hij zich af tegen wat jullie 'rijke stinkerds' noemen.

Je slaat de spijker precies op z'n kop, want zo gaat het altijd!
 
Echt niet te geloven dat van GL zeg, goed initiatief van die mailtjes en ik kijk al uit naar de antwoorden! (en ook het antwoord van het college van b&w :rolleyes: )
 
Beste Peut en Taildragger,

Allebei, prima reacties. Ik denk dat het handig is om hier wat meer publiciteit voor te vragen. Wat dachten jullie van insturen naar bijvoorbeeld AOPA, PNL, De telegraaf, de Volkskrant of een cc'tje naar tweede kamer fracties van CDA, VVD, lijst Wildres, LPF e.d.. De ware aard van GL komt, wederom, boven......

Het zou goed zijn als wij dit soort GL initiatieven direct, en masse en niet te vergeten openlijk aan de orde stellen.

Nogmaals, mijn complimenten!

Groet,

Flyingviking

:biertje: :biertje: :biertje:
 
flyingviking said:
Beste Peut en Taildragger,

Allebei, prima reacties. Ik denk dat het handig is om hier wat meer publiciteit voor te vragen. Wat dachten jullie van insturen naar bijvoorbeeld AOPA, PNL, De telegraaf, de Volkskrant of een cc'tje naar tweede kamer fracties van CDA, VVD, lijst Wildres, LPF e.d.. De ware aard van GL komt, wederom, boven......

Het zou goed zijn als wij dit soort GL initiatieven direct, en masse en niet te vergeten openlijk aan de orde stellen.

Nogmaals, mijn complimenten!

Groet,

Flyingviking

:biertje: :biertje: :biertje:

Goed initiatief. Voer je het ook uit?
 
Back
Top